Dobogókő 2 kilátó Két-bükkfa-nyereg túra Túra

A Dobogókő 2 kilátó Két-bükkfa-nyereg túra Túra hossza 8 Km. Az útvonal szintemelkedése 245 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Egy csodálatosan szép tavaszi napon, április végén jártunk Dobogókőn, ahol a virágba borult természet, a frissen kipattanó zöld levelek igen frissítően hatottak a komor és szürke tél után.

Ilyenkor a legalkalmasabb szinte az idő a túrázásra, hiszen még nincs túl meleg, látnivaló pedig annál inkább akad. Ezen a túrán rögtön a túra elején két kilátópontot is érintünk: a Dobogókői- és a Rezső-kilátót. A táj mindkét pontról lenyűgözően szép, így kellő energiával feltöltekezve indulhatunk is tovább.

Először érintjük a Két-bükkfa-nyereg csomópontot, majd a Zsivány-sziklák következnek és lassan visszaérünk Dobogókő központjába. A térképet és az itinert is érdemes figyelni, mert többször váltunk turistajelzést az út folyamán.

Dobogókő két kilátó Két-bükkfa-nyereg körtúra

1. Dobogókő központi parkolójából indulunk, egyből a kilátó felé. Pár pillanat és máris a frissen kizöldült erdő és a Duna felett állhatunk, csodás innen a panoráma. A kilátó melletti útelágazáshoz visszatérve balra folytatjuk utunkat, ahol az összes jelzés még együtt halad.

Amíg az út nem válik szét, az összes jelzést követjük Forrás: Mozgásvilág.hu
Amíg az út nem válik szét, az összes jelzést követjük
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Elhaladunk a Thirring-körút elágazása mellett is, de mi egyenesen megyünk tovább. Követjük a fára festett jelzéseket, sehol nem kell letérnünk az útról és máris belefutunk a Rezső-kilátóba. Innen egy kicsit más szögből is megcsodálhatjuk a kilátást, majd visszatérve a fő turistaútra a zöld kereszt jelzésnél jobbra fordulunk.

3. Egy keskenyebb ösvényen találjuk magunkat, amely kellemesen kanyarog az erdőben. Az első aszfaltutas elágazást elhagyva a második elágazáson áttérünk a szemközti oldalra és ugyanígy a zöld kereszten folytatjuk az utat. Az ösvény kisvártatva ismét kivezet minket az aszfaltúthoz, amin újra átkelünk és a túlsó oldalon folytatjuk a túrát.

A kilátás lélegzetelállító, szerencsénk van az idővel Forrás: Mozgásvilág.hu
A kilátás lélegzetelállító, szerencsénk van az idővel
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

4. Először egy szélesebb dózerúton, majd balra betérve az erdőbe - még mindig a zöld keresztet követve -, ismét egy keskenyebb ösvényen jutunk le a Két-bükkfa-nyereghez. A kis házikó balján elhaladva tartjuk az aszfaltút ívét és amint meglátjuk a zöld sáv jelzést, jobbra bekanyarodunk az erdőbe. Innentől a szép bükkös erdőben ezt a jelzést követjük egy darabon, majd egy tisztásra érve a sárga kereszt jelzésre váltunk és elfordulunk balra. Az út itt ismét kivezet az aszfaltútra, gyorsan átkelünk a túloldalra és emelkedni kezdünk a Zsivány-sziklák felé.

Követjük a zöld kereszt jelzést Forrás: Mozgásvilág.hu
Követjük a zöld kereszt jelzést
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

5. A Zsivány-szikláknál ismét feltűnik a kék jelzés, amelyet követve áthaladunk egy szélesebb erdőirtáson, majd a Kovács-patak felett, majd hamarosan visszaérünk Dobogókő első házai közé.

6. A fehér apró kavicsos útra kibukkanva jobbra fordulunk, majd az utat és az ismét összeálló turistajelzéseket követve egyenesen felsétálunk a központi parkolóig, ahonnan elindultunk.