Dobogókő - Zsivány-körút Túra

A Dobogókő - Zsivány-körút Túra hossza 4 Km. Az útvonal szintemelkedése 115 m, szintideje 1 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Rövid túra Dobogókő központjából indulva a Zsivány-sziklákhoz, amely gyerekekkel is minden gond nélkül végigjárható.

Kellemes terepúton, hangulatos mező mellett visz el az út, ahol pihenőpadoknál meg is pihenhetünk. A Zsivány-sziklák környékén izgalmas zegzugos ösvényeket fedezhetünk fel, majd a kék jelzésen a Kovács-patak keresztezésével térhetünk vissza Dobogókőre.

Dobogókő - Zsivány-sziklák

1. Dobogókő központjából indulunk, a Téry Ödön út mellett futó gyalogúton visszafelé indulva, egészen az első nagy parkolóig, ami a település elején található.

Lassan megjelenik mellettünk a nagy mező; Forrás: Mozgásvilág.hu
Lassan megjelenik mellettünk a nagy mező
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Ahogy a parkolót elértük balra fordulunk az Ady Endre utcán. Amikor az út nagy ívben balra kezd kanyarodni, mi jobbra letérünk róla egy kis ösvényre. 1-200 m után az út ketté ágazik, mi a jobb oldalin megyünk tovább.

A Zsivány-szikláknál jellegzetes gyökereivel szabadon álló fa Forrás: Mozgásvilág.hu
A Zsivány-szikláknál jellegzetes gyökereivel szabadon álló fa
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

3. Az ösvény egy ponton balra kanyarodik, mi követjük, jobb kéz felől elhaladunk egy hosszan elnyúló tisztás mellett, amelynek a végében néhány pihenőpadot is látunk az árnyékban. Innen már egyáltalán nincsenek messze a Zsivány-sziklák. A sziklaképződmények egy kanyonszerű mélyedés mentén találhatóak, melynek környezetében kis ösvények futnak keresztbe-kasul. Érdemes itt néhány percet eltölteni, körbejárva a sziklák környékét. A közelben találjuk a Hideg-lyuk sziklaképződményt is, amely tulajdonképpen egy üreg, jól látható kerítés veszi körbe, nehogy belepottyanjon valaki.

A Zsivány-sziklák Forrás: Mozgásvilág.hu
A Zsivány-sziklák
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

4. A Zsivány-sziklákat elhagyva a kék jelzésen indulunk vissza Dobogókő felé, keresztezzük a Kovács-patakot és egy kis fahídon is átkelünk. A kék jelzés egyenesen tart Dobogókő felé, ahol az erdőből kiérve a többi jelzéssel egyesül.

5. Az immár egyesült jelzéseket követve visszatérünk Dobogókő központjába.