Családi kiskör hazánk legmagasabb hegyén

A Családi kiskör hazánk legmagasabb hegyén hossza 10 Km. szintideje 5 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Gyerekekkel, családostul is teljesíthető kellemes fél napos (erőnléttől és gyerekek létszámtól függően) túránk Mátraházáról indul.

Útvonal tömören: Mátraháza - kék-jelzésen - Kékestető - kék-jelzésen kék-keresztig, majd kék-kereszt - Gabi-halála - sárga-kereszt-jelzésen - Déli-sípálya - kék-jelzésen - Mátraháza

Az itt található parkolóból gyalogszerrel vágunk neki a Kékestető fele vezető műútnak. Hamar rálelünk a bal oldalán futó Kék jelölésre, mely neki vezet minket a déli-sípályának. Ezen kondíciónktól függően kapaszkodunk fel hazánk legmagasabb pontjáig.

A csúcs jelképévé vált tv-toronyban körpresszó üzemel, melyből fantasztikus kilátás tárul elénk a szélrózsa minden irányába (és egy kis palack gyűjtemény is található itt). Ha nem akarunk fizetni a kilátásért, még így is csodálatos panorámában lehet részünk az északi-sípálya nyomvonalán hiányzó fák nyújtotta irányba, Parádra és tiszta időjárás esetén akár a Szlovákok nagyobb hegyeire is.

Utunk folytatjuk, továbbra is maradunk a kék jelzésen, mely a síház tövében halad, a sípályától jobbra elfele. Az ösvény eleinte meredekebb, kövesebb és gyökeresebb arcát mutatja. Ahogy leérünk az egyenletesebb részre, ahol egy föld út keresztezi az ösvényt, választási lehetőség előtt állunk. Ha időnk engedi mindenféleképpen kicsit sétáljunk még tovább, mert pár száz méterrel távolabb elérjük az Erzsébet-sziklát, és a rajta álló hatalmas fa keresztet, ahonnan a fák lombja felett még épp ellátunk a hegység északi lejtőire, valamint vissza a toronyra.

Ha még egy kicsit tovább megyünk, egy rövid kaptatóval felérünk a világháborúban elesett turisták emlékművéhez, ahonnan viszont már fák által háborítatlanul gyönyörködhetünk országunk ezen régiójában...

Visszatérve a kereszteződéshez, a toronynak arccal állva jobb kezünk fele indul el a Kék-kereszt jelölés. Az ösvény kevésbé látogatott, így rengeteg avar szokott az úton lenni. Pár perc alatt leérünk a Gabi-halála nevű helyre, mely egy a nép hiedelem által itt meghalni vélt favágóról kapta nevét.

Innen bal kézre halad a Sárga-kereszt. Széles, szint út, mely olykor enyhén emelkedik, olykor lejt. Szintén nagyon kevesen járnak erre, így sokszor mi tapossuk újra ki a  szél által összehordott avar alól az ösvényt. Egy órányi sétával érintjük a letűnt korszak korhadozó és rozsdásodó emlékét, a síugró sáncot (ne próbáljunk meg felmászni rá, életveszélyes!).

Innen már nem sok van hátra, hogy a Tünde-forrás mellett is elhaladva kiérjünk a déli-sípálya aljába, ahonnan a már felfele megismert részen vissza sétáljunk a kiindulási pontunkhoz.