A Bakony ékköve a Csurgó-kút

Az A Bakony ékköve a Csurgó-kút hossza 9.1 Km. Az útvonal szintemelkedése 179 m, szintideje 3 Óra 30 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

A farkas oké, de mi a gyepü?

A falu látnivalói

Egy olyan szépséges bakonyi településre érkezünk, amely már az 1400-as években is létezett. Farkasgyepü nevének eredete kis keresgélés után felfedezhető: a gazdák annak idején szúrós bozótból készült kerítéseket állítottak állataik védelmére a farkasok ellen. Ezek voltak a gyepük. Bizony, itt régen farkasok is éltek. A falu két látnivalóval büszkélkedik, az egyik a katolikus templom, a másik pedig a Bakony vadjai kiállítás, amely április 15 és október 15 között látogatható. A katolikus templom és az iskola a helyben bányászott mészkőből épült.

Parkolj okosan

A Csurgó-kút egy felkapott kirándulóhely, abból is látszik ez, hogy a falu szélén egy méretes parkolót alakítottak ki az idelátogatóknak. Valószínűleg okultak abból, hogy szép napos hétvégéken megtelt a falu parkoló kocsikkal. Lehetőség szerint ezt a parkolót vegyük igénybe. Az ösvény is innen indul.

A Köves-patak völgye

A zöld négyzet jelzést keressük meg a falu egyik utcájában, ezen indulunk a Petőfi forrás felé. Széles erdészeti úton érünk ki a faluból, aztán a zöld kör jelzése kanyarodunk És ezen ereszkedünk egy kicsit lefelé a Köves patak völgyébe. A forrás kis kitérővel érhető el, egy vékony ösvényen kell lemászni. Kiépített foglalása nincs, ezért csak az avarból előbukkanó vízből sejthetjük, hogy hol van pontosan. Kevésbé aszályos időben nagyobb lehet a vízhozama, akkor talán lehet vizet venni belőle, sajnos jelenleg nem használható.

A Bakony ékköve a Csurgó-kút-1
Petőfi forrás

Visszatérünk az eredeti ösvényre majd átkelünk a Köves patakon, és felsétálunk a völgy túlsó peremére. Itt találkozunk a zöld kereszt jelzéssel amelyen jobbra kanyarodunk. A jelzés egy hosszabb szakaszon  szántóföld szélén halad, jelenlegi állapotában több helyen be van szántva, ettől függetlenül lehet rajta haladni. A következő szakaszon már az erdőben vezet, és itt jól követhető a fák között. Újabb szántóföld perem következik, ahol figyelmesen haladjunk, mert a jelzésünk egyszer csak bekanyarodik az erdőbe és meredeken lefelé veszi az irányt. Egy kicsit csúszkálunk lefelé, aztán egy fa lépcsőhöz érkezünk, amelyhez korlátot is készítettek kötelekből. Ezen sétálunk le a vízeséshez.

A Bakony ékköve a Csurgó-kút-5
Köves-patak

Csodás Csurgó Csendélet

Előttünk a réten rengeteg pihenőpad és egy eső házikó várja a túrázókat, tőlünk balra csobog vagy csepeg a Csurgó-kút vízesése. A megfelelő jelző az időjárástól és a vízhozamtól függ. Befejeztem a csacsogást! A padok számából is tisztán látszik, hogy itt előfordulhat nagyobb tömeg is. Nem véletlen, hiszen gyönyörű ez a hely. Táplálkozásra, piknikezésre kifejezetten alkalmas.

A Bakony ékköve a Csurgó-kút-6
Pihenő a Csurgó-kútnál

A Bodas-patak völgyében

Ha tovább haladunk a zöld jelzésen, akkor ismét kimászunk a Köves-patak völgyéből. Egy hegyháton végigsétálva néhány kereszteződés után továbbra is a zöld jelzést követve eljutunk a Bodas-patakhoz. Ez a völgy is nagyon szép és vadregényes. Az ösvény a hegyoldalban halad és egy rövid szakaszon a patakot követi, aztán kiemelkedik a völgyből és felfelé haladva visszatér Farkasgyepüre. Épp a parkolónál érkezünk meg. Ha valaki befejezésként éttermezni szeretne, ajánlom a Nimród éttermet a falu közepén.