A Velencei-tó körül

Simon Ádám
Az A Velencei-tó körül hossza 50 Km. Az útvonal szintemelkedése 500 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

A Velencei-tó körültekerése közben megismerkedünk a környék néhány látnivalójával, nevezettességével, miközben megcsodálhatjuk a csodálatos Velencei-hegység délii oldalának nyári, már-már mediterrán jellegét (feltéve, ha nyáron megyünk), szépségét. Eljutunk a pákozdi Mészeg-hegyre, a Sukorói Néprajzi házhoz, a nadapi Szintezési ősjegyhez, s még számtalan látnivaló felé.

Ilyen volt a Velencei-tó körüli kerékpáros útvonal 2020-ban...

Kerékpárút a Velencei-tó körül

Sukorótól indultunk az óramutató járásával ellenszegülve - nyilván -,  kerékpáron. Éreztem, hogy itt ma valami jó fog történni, mert a "traktor-áruház" mellett jött be Velence felől az a kerékpárút, amin majd - feltételezhetően - megérkezni fogunk. Nekiindultunk hát az aszfaltfestéssel és táblával is jelzettTóparti úton, ami ugyan autók által is használt út, de forgalma elhanyagolható.

Ezután gyönyörű, aszfaltozott kerékpárút vezet Pákozdig, ahol végig egyértelmű jelzés vezet végig kijelölt utcákon és bringagyalogokon.

Pákozd után van egy közút Pákozd és Dinnyés között, ez a legrövidebb, de jelöletlen útvonal, illetve tekerhetünk tovább Székesfehérvár irányába a jó minőségű kerékpárúton. Erről a kerékpárútról nemsokára egy patak (Császár-patak) után - vagyis mentén - osztott gyalog- és kerékpárút táblával jelzett aszfaltút képez kontúrt a meder mellett.

Ez a kerékpárút visszavezet a Pákozd és Dinnyés közötti közútra, de legalább a forgalmas út felét kikerültük.

A forgalmas szakasz után rálelünk a déli partt mentén vezetett kerékpárútra, amin keresztül már végig tudunk haladni, annyi megjegyzéssel, hogy számos helyen keresztez strandokat, amiket nyári szezonban érdemesebb elkerülni.