Menü

2010.06.23.     Hozzászólás 2

Villamos bringával Tihanyba

Edzésben lévő kollega komolyan ideges lett, mert puhány testem könnyedén hagyta le őt a komolyabb emelkedőkön is...


Még a Balaton Bike Fest ideje alatt volt szerencsénk tüzetesebben kipróbálni a Gepida elektromos pedálrásegítéses kerékpárját. A gépátvétel a különböző formájú, technikai adottságú elektromos kerékpároktól nyüzsgő parkolóban volt. Már itt is lehetősége volt mindenkinek tesztelni a bringákat, ám mi egy hosszabb útra is megkaphattuk a Pedelecet.

 

 

Mit is tud a Gepida Pedelec 900?

Az elektromos rásegítésű bicikli lényege, hogy megkönnyíti nekünk a pedáltekerést. Nem megy magától, de egy hegyes-völgyes tájon felfelé is olyan könnyű tekerni, mint sík terepen. Extra felkészültség nem kell a használatához, maximum annyi, hogy fogd a parókád, le ne repüljön! Kinézetre ugyanolyan, mint bármelyik másik birnga, amelyikre egy kisebb csomagot rögzítettek. A Pedeleccel ugyanúgy váltunk, tekerünk, mint egy hagyományos - jelen esetben agyváltós - kerékpárnál, csak sokkal kisebb erőt kell kifejtenünk az előrejutáshoz.

 

80817-P1080141.JPG
galériához klikk a képre!

 

A bringázás komfortját a következő eszközök szolgálják:

Az első villa és a nyeregcső rugózik, világítását agydinamó szolgálja ki, a városi kerekeket V-fékek bírják lassulásra, és Shimano agyváltóval könnyítették a motor munkáját. Bár azt írják, hogy súlya alig valamivel több, mint a motor és akkumulátor nélküli társaié, igyekezzünk nem emelgetni, mert nem könnyű (a pedelec felszerelés kb. plusz 6 kg)

 

Az első kilométerek még csak az ismerkedés jegyében suhantak el a kerekek alatt. Rásegítés erősségének szabályzója fel-le, váltogatás, összeszokás. Kicsit furcsa volt az ülés pozíció az utóbbi időben tesztelt montikhoz képest, de természetesen ez a bicikli más kategória, és a túrához nagyon kényelmes volt. 

 

80817-P1080142.JPG
galériához klikk a képre!

 

Menettulajdonságok

Az európai pedelec-szabványnak megfelelően a 25 km/h sebesség átlépése után a rásegítés leállt, és saját erőből kellett megmutatnom, hogy én vagyok az erősebb. Menet közben aztán ráéreztünk hogy nagyon gyors lábfordulatnál nem segíthet rá a bringa, csak a lassabb komótos tekerésnél. Ez az első komolyabb, tihanyi apátsághoz felvezető dombon tűnt ki igazán. Magas fordulaton, gyorsan pörgetve a lábamat nem éreztem semmilyen segítséget, sőt nagyon is leizzadtam. Viszont, mikor esélyt adtam a lassabb tekerésnek, úgy mindjárt beindultak a „rakéták”! Alacsony, nehezebben tekerhető fordulaton még az Apátsághoz vezető macskaköves nagyon meredek emelkedőn is sikerült feltekernem. Többször le-fel száguldoztam ezen a rövid szakaszon, hogy próbára tegyen a gépét, és megfelelő használat mellett mindannyiszor jól vizsgázott.

Az akkuk nagyjából 100 km-re vannak hitelesítve. Ezt 25 km tekerés után nem tudjuk sem cáfolni, sem megerősíteni, de azért az sejthető, hogy ez az érték az útviszonyoktól függően változhat. Egyébként egy átlagos túrához, vagy a napi használathoz jól hangzik ez a szám.

 

80817-P1080144.JPG
galériához klikk a képre!

 

 

A Gepida Pedelec visszaadja, vagy könnyebbé teszi a kerékpározás élményét a gyengébb fizikumú, vagy idős sportbarátoknak, de akár a városi közlekedést is dinamikusabbá teheti. Személy szerint inkább az idősebbek számára érezzük jó lehetőségnek, mint a városi fiatalságnak, de idővel úgyis látni fogjuk a trendet. Egyelőre az ára még komolyabb megfontolásra ösztönöz, ám idővel majdcsak mérséklődik ez is.

 

Bővebb infó: klikk ide!

 

A bringát a Gepida magyarországi forgalmazójától kaptuk kipróbálásra, köszönjük!

Olvass többet a témáról: pedelec, teszt