- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A Rudy Project Racemaster kétség kívül egy professzionális fejvédő, nem véletlen, hogy a Team Bahrain Merida is hivatalos fejvédőjeként ebben a modellben teker (exkluzív arany színben, ami limitált számban az üzletekben is elérhető). Ugyan beszélni még nem tud, de olyat igen, ami nélkül ezek után nem élet, az élet.
Kép forrása: Mozgásvilág.hu
A sisak elsősorban biztonsági kérdés ugyebár, de mitől biztonságosabb az egyik, mint a másik? Borsos ára (59 900 Ft-tól) nem az átlagfelhasználó számára predesztinája a Racemaster-t, de érdemes kielemezni az árkülönbséget, mert a Racemaster esetében nem a logót fizeti meg a kedves vásárló.
Korábbi cikkünkben kielemeztük a bukósisakok közti biztonsági különbségeket. Míg a legtöbb bukósisak ugyanabból az alapanyagból készül, így biztonságosságban egy picit sem térnek el egymástól, addig a Rudy Project komoly fejlesztést tett a Racemasterbe.
Az ugye természetes, hogy a Racemaster megfelel a kötelezően előírt szabványoknak, amik a következők: CE 89/686 EEC, EN 1078, CPSC 12.03, AS/NZS 2063 tanusítványok (CE jelölés esetén a Council Directive 89/686/ECC és a European Technical Standard EN 1078 előírásainak, a CPSC jelölés esetén a U.S. Consumer Product Safety Commision előírásainak, míg az AS/NZS jelölés esetén pedig az Australian Standard AS/NZS 2063 előírásainak felel meg az adott modell.)
Kép forrása: Mozgásvilág.hu
A Rudy Project a már létező Conhead-technológiát fejlesztette tovább, és hozta létre a HexoCrush-technológiát, mely megtalálható ebben a modellben – ez két különböző sűrűségű habból felépített réteget jelent, melyben a sűrűbb anyag hexagonális csúcsos struktúrájú, amiket körbe ölel a puhább hab, így még hatékonyabban nyeli el az ütésekből eredő erőt.
A HexoCrush-technológiával készült sisakban garantáltan kisebb G-erő hatás éri fejünket, mint bármely más modellben - írja a cég.
Ezen felül a Racemaster sisak dupla InMold héjszerkezetű - azaz a habréteg nem csak a sisak felső részén lett összeolvasztva a kemény polikarbonát héjjal, hanem az alsó feleire is jutott belőle, így még erősebb. Továbbá a sisak szerkezeti erősségét növeli az Impact Protection Grid nevű megerősítés, ami tulajdonképpen a hab és a keményhéj egységébe integrált műanyag háló - célja, hogy a sisak minél nagyobb ütésig egyben maradjon, ne essen darabokra, ezzel védve még jobban a viselő fejét.
Ezek alapján - ugyan be kell vallanunk, hogy nem kerekeztünk fejjel a falnak gyakorlati teszt céljából – megállapíthatjuk, hogy a Rudy Project Racemaster baleset esetén hatékonyabb védelmet nyújt, mint más fejvédő modellek.
A komplett ICEDOT baleseti- és sürgősségi rendszer áll egyszer egy online adatbázisból, ahol a kerékpáros minden fontos adata és a baj esetén értesítendő személyek is rögzítve vannak - ezt a kiérkező ambuláns lekérdezheti egy SMS segítségével, másrészt egy gyorsulásérzékelőből - ami kritikus erejű becsapódás érzékelésekor automatikus vészjeleket küld. A sisak mellé az online adatbázis használathoz kapunk egy éves ingyenes kódot.
Kép forrása: Mozgásvilág.hu
Ezt a biztonságosságot még megfejelhetjük a MIPS technológiával. Ez egy vékony plusz héj a sisak és a szivacsozás között, ami négy darab gumibakon el tud mozdulni, ha ütés éri a sisakunkat. Ezen elmozdulás energiaelnyeléssel jár, így drasztikusan kevesebb erő éri majd a koponyánk, és az agyunk. A Racemaster esetében két színnél érhető el a MIPS.
Ezzel együtt a Rudy Project Racemaster nagy eséllyel pályázhatna a világ legbiztonságosabb kerékpár bukója címre, ha lenne ilyen verseny.
A biztonság mellett a másik fő választási szempont az adott bukósisak kényelme. Hiába biztonságos a sisak, ha kényelmetlen, mint az állat. Nyilván minden fejforma más, emiatt javallott felpróbálni a sisakot vásárlás előtt, de a Racemaster kitett magáért kényelem terén is.
A Racemaster alaptartozéka egy normál- és egy bogárhálós kivitelű cserélhető és mosható párnázás. A hálós kivitelnél a bogárháló nem a sisak külső oldalán hanem belül a párnázás részeként jelenik meg. Ez a védelem mellett plusz kényelmet is jelentett és egyben minimálisan melegebb is lett tőle a sisak.
Adva van egy napszemüveg és sisakgyártó cég, akkor alap, hogy a kettő jól összeférjen egymással.
Hova tegyem a szemüvegem? Alapvetően az arcodra, de ha le szeretnéd venni egy rövid időre akkor jönnek a trükkök. A profik által is használt - fogom, bedugom a szemüveg szárát a bukósisak szellőzőnyílásán keresztül – nem mindig működik. Egyrészt nem biztos, hogy optimális elrendezésűek a nyílások ehhez, másrészt, ha beépített bogárháló van a sisakon, akkor ez nem kivitelezhető. Ha valamilyen módon mégis sikerül, akkor meg szúrja a fejedet a szár és aerodinamikai szempontból sem lesz előnyös.
Ennél sokkal elegánsabb megoldás a szemüveggarázsnak elkeresztelt, külön a szemüveg tárolására kialakított hely a sisak hátulján. Ez nálam egyértelmű versenyelőny, bár a kezdeti lelkesedés picit alábbhagyott, mikor kiderült, hogy a gyakorlatban nem olyan egyszerű a ki-, és berakást kivitelezni, pláne tekerés közben. Némi gyakorlat és több különböző szemüvegmodell tesztelése után azonban visszakúszott a mosoly az arcomra és egyértelműen érzem a szolgáltatás hiányát, ha nem ez a bukó van rajtam. Kellett nekem megtudni, hogy létezik ilyen.
A tarkón és a rögzítő pántokon fényvisszaverő elemek díszelegnek, amiket sötétedés után nagyon tudok szeretni.
Kép forrása: Kimura - Mozgásvilág.hu
A Rudy Project Racemaster első sorban különleges ütéselnyelő technológiájának köszönheti nagyszerűségét. Versenyzők számára (akik nagy sebességgel, fokozott veszélynek vannak kitéve) és maximális biztonságra vágyóknak ideális választás, meg azoknak, akiknek mindig gondot okoz a napszemüveg tárolása. Ha maximális biztonságra utazol, akkor nézd meg közelebbről a Rudy Project Racemaster