- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Merevfarú alu
tapered (1-1/8"" - 1,5"") fejcső
15 mm tengely
Rock Shox YARI RC Solo Air
lock-out: van
rugóut: 130 mm
12 mm tengely
Shimano SLX Shadow
Shimano M506
hidraulikus tárcsafék
első rotor: 180 mm
hátsó rotor: 180 mm
Nagyon megszerettem a pluszos gumikkal szerelt merevfarú trail bringákat. A Kellys Gibbon a kedvencem lett pl. Ezért kíváncsian vártam a Merida Trailt. Felszereltségében rögtön kitunt a többi idén tesztelt gép közül az egyik előnye, hogy teleszkópos nyeregcsovel szerelték. Egy Trail bringánál ez nem luxus, hanem szerintem már-már kötelező alapfelszereltség kéne, hogy legyen, ennek ellenére a Merida volt eddig az egyetlen a tesztelt bringák közül amit gyárilag ezzel szereltek.
Menet közben a Merida elsore furcsa volt, amit a kicsit nagy váznak (19"-es nekem - 176 cm - kicsit túlméretezett, hiába az ejtett felso vázcső...) és a magas felépítésnek tudtam be. A kaptatás nem nevezheto robbanékonynak, de mindenképpen kényelmes és biztos. A kifejezetten meredek, technikás emelkedőkön még nagyobb élmény tekerni, főleg azoknak akik nem a gyorsaságot helyezik előtérbe, hanem a biztos tapadást és nem akarnak foglalkozni a kövekkel, gyökerekkel.
A fékek tökéletesen fogtak, egy apróságot megemlítenék. Érzésre az XT váltókarok és az SLX váltók mintha nem szoktak volna még teljesen össze. A kar karakteres, pontos muködését nem tudta tökéletesen lekövetni a váltó.
Lefele pedig maximális biztonságot nyújt úgy, hogy a robusztusabb felépítése ellenére is kellően játékos tudott maradni. Egyre inkább kedvelem a merev, pluszos kerekekkel szerelt "trail" bringákat...
Kezdek hinni azoknak, akik szerint a jelenleg épp zajló kerékméret háború győztese a 27,5-es pluszos kerekek lesznek. A Merida Big Trail 800 a 130-as Rock Shox teleszkóppal és ezzel a futóművel profi trail bringának nevezhető és ezt a kormányról vezérelhető, teleszkópos nyeregcső is megerősíti (az idei tesztmodellek közül ez az első, amelyikben élvezhettem ezt az extrát).
A mászásoknál kellően merev és robbanékony, amit valamelyest beárnyékol a nem kifejezetten mászásra alkalmas és így hosszabb felfeléken nem a legkényelmesebb geometria. Ha azonban a maximális tapadás és a giga-sziklás terepen is biztos feljutás a cél, akkor ezzel egyáltalán nem lesz probléma.
És akkor újra visszatérnék a pluszos kerekek méltatására, amik a technikás lejtős szakaszokon veretésnél elfeledtetik, hogy nincs hátsó rugóstag a bringán. A váltás egy árnyalattal több ideig tartott, mint várta volna az ember, talán ezt kis utánállítással lehet orvosolni.