A Gepida jövő és az űrruhás ikerhostess lányok - Gepida Reptila 1100 bemutató
Tankó József
2010/06/04
Egy luxus szálloda tetején a helikopter leszállón történt a lepellerántás, és a próbatekerésünk miatt még az Andrássy utat is lezárták. Szerinted jó volt?
Hirdetés
Egy kellemes május végi napon rendezte meg a Gepida, a gyárlátogatással, és a rengeteg meglepetéssel egybekötött legújabb, immár saját fejlesztésű Pedelec elektromos kerékpárjának leleplezését.
Rövid útbaigazítás után indultam is kis csoportommal a gyártósorok közé. Korrekt rend, és precizitás fogadott bárhova is mentünk-persze én is gondolom, hogy mindez érkezésünknek is köszönhető, de mint hallottam ez a mindennapokra is jellemző. Jól összehangolt munkafolyamatok, figyelmes, és gyors munkás kezek követték egymást bárhová is tekintettem.
A gyárlátogatás egy előadóteremben folytatódott, ahol a cég egyik menedzsere a márka legújabb gyöngyszemének a Reptila 1100 Pedelec technikai megoldásait mutatta be nekünk.
Gepida Reptila 1100 Pedelec- Lényeg, amit feltétlen tudni érdemes
A korábbi Pedeleces bringák Yamaha rendszert használtak, a most bemutatott verzió teljesen saját fejlesztés! A technológiát az Extraenergy nevű céggel közös fejlesztette ki a Gepida.- fontos megjegyezni, hogy az Extraenergy a legnagyobb név az elektromos bringák piacán.
Műszaki élmények
Az új fejlesztésű kerékpár első agymotorja 25Nm-el tudja segíteni haladásunkat, amely maximálisan 25km/óráig gyorsíthat fel minket- törvényi szabályozás miatt 25km/óránál van a határ.
Természetesen akkumulátorok biztosítják a Pedelec energia ellátását. Ebben az esetben azonban szinte egyedülálló módon nem csak egy akkumulátor köthető a rendszerbe, hanem kettő is, mellyel a gyári adatok szerint akár 100 kilométert is kerekezhetünk rásegítéssel. Az akkumulátorok súlya darabonként kevesebb mint két kilogramm. És amikor az egyik akku lemerül tekerés közben, akkor az elektronika észrevétlenül, automatikusan átvált az egyikről a másikra, és bringázhatunk akku végkimerülésig, illetve ameddig a lábunk bírja.
A szerkezet irányításának központja felhasználói részről egy nagy kijelző, mely a kormányon található, a képernyőn 10 erősségi fokozat között váltogathatjuk a rásegítés mértékét- a minimálistól egészen a turbóhúzó fokozatig-, plusz mutatja az akku töltöttségét, és az alapvető kerékpár komputer funkciókat is teljesíti. A rásegítés lelke a nyomaték szenzor a hátsó keréknél található. Működésének lényege pedig, hogy a befektetett nyomatéktól függően a segít nekünk a hajtásban. Röviden: emelkedőnek felfelé nagyobb megterhelésnél bekapcsol, így könnyebbé, hatékonyabbá, és izzadságmentesebbé teszi a tekerést.
Folytatás következik…
Következő napon már mi magunk is megtapasztalhattunk a pedálrásegítés erejét. Az előadás egyébként igen stílusosan végződött, Cakó Ferenc homokba rajzoló művész Gepida lógót megformázó műsorával.
Gepida Reptila 1100 Pedelec próbamenet
Szombat. Reggel 10 óra. Próbatekerés indul. Kényelmes a bringa, jól is húz. Mindenki száguldozik velük, kicsit flúgos futam jelleggel. Az utunkat biztosító rendőrök azért csakhamar mindenkiben tudatosítják, azért nekünk sem szabad mindent, még ha végig le is zárják nekünk az egész az Andrássy utat a Hősök teréig. Kis domb azért jól jönne, hogy elő jöjjön a bringa igazi tudása, de nem jön semmilyen emelkedő. Egyedül az opera bejárata előtt található dombocskán próbálgathatjuk mit is tud valójában a szerkezet. Érződik, hogy benne rejlik a tudás….de ezt nem is elemezgetném tovább. Ugyanis a BalatonBikeFest ideje alatt lehetőségem lesz egy hosszabb túrát is tenni ezekkel a kerékpárokkal, és akkor mindent górcső alá veszek.. ígérem!