Andalucia Bike Race - A végkifejlet

Szász Viktor
2015/03/03
A csütörtöki szakasz 86 kilométere inkább egy hosszú XCO pályához hasonlított.

A verseny az 5-6. etapra áttette a székhelyét Cordobába, ahol sokkal alacsonyabbak a hegyek, mint Jaen környékén, így a csütörtöki szakasz 86 kilométere inkább egy hosszú XCO pályához hasonlított sok rövid meredek emelkedővel és technikás lejtőkkel.

A férfiaknál az 5. szakaszt ismét az Extremadura MTB Team nyerte, és ezzel sikerült visszakapaszkodniuk a dobogóra. Szorosan mögöttük a Hynek/Lakata kettős (Topeak Ergon Racing Team 1) érkezett, akik az összetettben is átvették a vezetést, mivel közös erővel sikerült megrogyasztani az addig élen álló SELEÇÃO NACIONAL LIBERTY SEGUROS 1 csapatot, akik 7 percet veszítettek ezen a szakaszon, így jelenleg a 2. helyen állnak. Több "nagyágyú" is a feladás mellett döntött, mint a Cink/Litscher-kettős.

Juhász Zsoltnak és Parti Andrásnak (WABERER\'S AREUS MTB TEAM 1) igazán feküdt ez az XCO-hoz hasonlító szakasz, és a 14. helyen fejezték be a napot, amivel az összetett 19. helyére jöttek előre.

A Blazsó/Ferrer (KROSS - PROBIKE RACING TEAM) duó is jól haladt, azonban a szakasz végén egy eltévedésnek köszönhetően értékes perceket veszítettek. Azonban a szakaszon elért 23. helyezésükkel így is az összetett 18. helyrére kerültek, mivel ma 5-6 Top 20-as csapat is gyengélkedett.

Blazsó Márton így vélekedik erről:
"Számomra ez volt a legnehezebb nap egyértelműen, de szerintem a csapattársam, Oscar számára is. Nagyon erősen kezdett, s igazából cross-country-s lévén várhatóan 2,5-3 óra után teljesen megtört. Onnantól kezdve majdnem minden emelkedőn meg kellett tolnom, ami önmagában nem is volna rossz, mert jól haladtunk, a 18-19. helyen, azután viszont az utolsó 2km-en eltévedtünk, mert nem volt egyértelmű ez egyik nyíl, ott bő 5 perc hátrányt szedtünk össze. Ez lelkileg megviselt, hogy ennyi munkát tettem bele, viszont nem vesztettük az összetettben pozíciót."

A hölgyek versenyében is felfordulást okozott az eddigiektől eltérő jellegű szakasz. A Zakelj/Galicia (POLAR TREK TEAM) kettős több, mint 7 perccel nyerte a szakaszt az összetettben vezető Landtwing/Süss (WHEELER PRO TEAM) előtt, így az utolsó szakasz előtt már csak 4 és fél perc volt a hátrányuk.

Magyar vonatkozásban a Dósa/Poór (VITALITÁS SE-KROSS-MERIDA-HUNGARY) ismét a 6. helyen érkezett a célba.

Eszter értékelése: "A mai 92km-re sikeredett szakasz (az eredetileg 86,23 km helyett) szerencsékre csak kevés saras szekciót tartalmazott, azonban csak a táv maga volt maratonos, a pálya stílusa inkább hasonlított az XCO-éra: sok, rövid, de meredek emelkedő és lejtő jutott ma osztályrészül a bringásoknak. Itt, Cordobában már kellemes, 20C fok körüli hőmérsékletben is tekerünk, amit nem igazán bántunk...
A versenyzésünket egyébként a megfontoltság jegyében teljesítettük, többször meg-megnyomva egy-egy szakaszt, hogy ellenfeleinknek eszébe se jusson felvenni velünk a kesztyűt.

Eszti és Brigi az 5. szakasz céljában Forrás: Sportograf
Eszti és Brigi az 5. szakasz céljában

Szerencsére technikai gond nélkül abszolváltuk a mai szakaszt, s hatodikként értünk célba. Örömünkben csapán annyi az üröm, hogy spanyol ellenlábasaink az előttünk lévő boxból startoltak el (erre sajnos a korábbi napok során is volt példa), így elég nagy előnyre tettek szert (ti. nem is láttuk őket a verseny során, így ebből a szempontból nem tudtuk kontrollálni a versenyt).
Mi megtettük, ami tőlünk tellett, a britek, dánok ill. Kalentieváék is mögöttünk érkeztek!"

Ezzel az eredménnyel megerősítették összetett 7. pozíciójukat.
Az Andalucia Bike Race hatodik és egyben befejező szakaszán egy 54km hosszú, de mindössze 1130m szintemelkedést tartalmazó ezért rendkívül gyors pályán versenyezhettek a kerekesek.

A férfiak versenyében a Hynek/Lakata kettős szakaszgyőzelemmel biztosította be összetett győzelmét a rendkívül gyors és pörgős szakaszon, amelyen komoly magyar siker is született: a Parti András/Juhász Zsolt (WABERER\'S AREUS MTB TEAM 1 )összeállítású csapat a szakasz 6. helyén érkezett, mindössze 4 perccel a szakasz győztes mögött.

Parti András nyilatkozata a záró szakaszról:
"Zsoltival szerintem kihoztuk a napból maximumot.
Ma is Zsolti volt "motor", igyekeztem tenni rá a kereket. A negyedik szakaszon volt egy komolyabb krízisem, mostanra azonban sikerült összekapnom magam.

Ez kicsivel könnyebb szakasz volt a végére, sokan ki voltak már, viszont nekünk így a végére jött jól ki a lépés.

Kb. 12 kilivel a vége előtt némi technikai malőr is akadt (csak nagy tányérom maradt), s kicsit "el is borult az agyam", onnantól nyélen üldöztem Zsoltit. Miután utolértem, elég jó tempót sikerült mennünk, és a véghajrában még három csapatot megelőztünk!

A szakasz végén sprintre érkeztünk, s a hatodik helyen futottunk be. A tegnapi szakasz után ennek nagyon örülünk, mivel minimális előnyünk volt a mögöttünk lévő csapattal szemben. Így nem hogy sikerült megtartanunk az előnyünket, hanem még 1 pozícióval is előrébb kerültünk az összetettben."

A Blazsó/Ferrer (KROSS - PROBIKE RACING TEAM) ma a szakasz 17. helyén zárt , így mindössze 34 másodperccel a 19. helyre kerültek az összetettben épp a WABERER\'S AREUS MTB TEAM csapata mögé.

A lányok versenyében ezen a szakaszon a Zakelj/Galicia és a Landtwing/Süss páros csak egymásra figyelt és az összetett helyezésüket igyekeztek megtartani a szakasz 5. és 6. helyén érkeztek.

A szakaszt a Githa Michels/Alice Pirard (BELGIAN CYCLING TEAM) csapata nyerte, akik ezzel az összetett 1-3.helyezettje egyaránt nyert szakaszt a versenyen.

A Dósa Eszter/Poór Brigitta (VITALITÁS SE-KROSS-MERIDA-HUNGARY) kettős a 7. helyen végzett, mindössze bő 6 perc hátrányban . Elmondásuk alapján nagyon jól kapták el a rajtot, és sokáig a későbbi szakasz győztes belga párossal tekertek, a mai napon már élvezték a technikás lejtőket, és ügyesen oldották meg az adódó helyzeteket. A szakasz vége felé a biztonságos célba érkezésre törekedtek, ezzel óriási fegyvertényt hajtottak végre, hiszen nem mindennapi teljesítmény egy világbajnokkal (Irina Kalentieva) felálló párost, napról-napra legyőzni és folyamatosan versenyben lenni az országúti profikat, nemzeti bajnokokat felvonultató mezőnyben

Gratulálunk a versenyzőknek akik értékes olimpiai qualiffikációs pontokat szereztek eredményükkel.

ANDALUCIA BIKE RACE 2015 - GENERAL
ELITE MEN
1. TOPEAK ERGON RACING TEAM 1 LAKATA ALBAN (AUT)/ HYNEK KRISTIAN (CZE) 17:11:34
2. SELEÇÃO NACIONAL LIBERTY SEGUROS SERRALHEIRO DAVID (POR)/ OLIVEIRA TIAGO (POR) 17:17:14
3. EXTREMADURA MTB TEAM ROMERO PEDRO(ESP)/ LEAO PINTO LUIS (POR) 17:26:41

18 WABERER\'S AREUS MTB TEAM 1 PARTI ANDRÁS (HUN)/ JUHÁSZ ZSOLT (HUN) 18:49:08
19 KROSS - PROBIKE RACING TEAM FERRER OSCAR(ESP) / BLAZSO MÁRTON (HUN) 18:49:36

ELITE WOMEN
1. WHEELER PRO TEAM LANDTWING MILENA (SUI) / SÜSS ESTHER(SUI) 22:22:14
2. POLAR TREK TEAM ZAKELJ TANJA (SLO)/ GALICIA CLAUDIA(ESP) 22:26:42
3. BELGIAN CYCLING TEAM MICHIELS GITHA (BEL) / PIRARD ALICE (BEL) 22:32:39
7. VITALITÁS SE-KROSS-MERIDA-HUNGARY DÓSA ESZTER (HUN) / POÓR BRIGITTA (HUN) 24:14:50