Laserer Alpin via ferrata Gosau Túra

A Laserer Alpin via ferrata Gosau Túra hossza 3 Km. Az útvonal szintemelkedése 144 m, szintideje 1 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Laserer Alpin klettersteig az alsó Gosausee partján, mily meglepő Gosau település felett helyezkedik el.

Mi szép időben, csúcsforgalomban érkezünk és próbálunk helyet találni a 4 parkoló egyikében. Ez a tengerszem már-már giccsesen szép, el sem hiszem ilyen hely létezik. A tavat körbe lehet sétálni, kerékpározni amelynek egyik végén a Dachstein gleccser csüng a másik végében pedig Gosaukamm sziklás csúcsa meredezik.

Klettersteig a Gosaui-tó felett

Mi azonban a másik irányba haladunk. Aki az általunk is kiválasztott Laserer Alpin klettersteiget szeretné végigcsinálni az a hütte (Gasthaus Gosausee) bal oldalán haladjon egyenesen a tó mellett. Kb. 500 méter után az út jobb oldalán a tó felé található a beszálló. Ez az út C erősségű, amit szerintem egy átlagos felkészültségű turista abszolválhat. Még ha kicsit megerőltető is az út, megéri, hiszen a via ferrata végig a tó felett halad. Kb. 1-1,5 óra alatt teljesíthető.

Dachsteini panoráma 2 ForrĂĄs: Kakuk András- Mozgásvilág
Dachsteini panoráma 2
Kép forrása: Kakuk András- Mozgásvilág

Több gyönyörű képért KLIKK a fotóra

Az út első fele közvetlenül a vízparton halad, felettünk turisták hada. Egy idő után az út irányt vált és egy létra segítségével az út feletti sziklán folytatjuk. Ez az első hely ahol világszámba megyünk, ahogyan araszolunk felfele a létrán miközben a többi turista azt találgatja hova is tartunk.

A következő pont ahol kifejezetten nagy nézőközönségre számíthatunk, az a hosszabb kötélhíd, ami pont az ösvény felett halad el.

Fizikailag nem a legnagyobb kihívást tartogató vasalt utak közé tartozik, de szépsége miatt kötelező választás!