Megérkeztünk Katmanduba Hír

Pintér László
2017/03/29
A kaland megkezdődött, kövessétek a Magyar Everest Expedíció 2017 útját!

Első benyomások

"Szerencsésen megérkeztünk Katmanduba, 22 órás út után. Katmandu szmogos arcát mutatja a szokásos zűrzavar mellett. A képen egy sarki gumijavító, mellette közvetlenül egy zöldséges, a másik oldalán bontott csirkét árulnak. Hűtőpultot nem láttam :)

sarki gumijavító Forrás: Pintér László - Mozgásvilág.hu
sarki gumijavító
Kép forrása: Pintér László - Mozgásvilág.hu

Elképesztő lepusztultnak tűnik a város, legalábbis az a része, amin mi átjöttünk (nem volt rövid szakasz). Óriási a kontraszt: az összedőlés szélén álló házak tömkelege, közvetlen mellette pedig vadonatúj épület pompázik".

Katmandu utcakép folyóval Forrás: Pintér László - Mozgásvilág.hu
Katmandu utcakép folyóval
Kép forrása: Pintér László - Mozgásvilág.hu

Pintér László beszámolója

A Magyar Everest expedíció 2017 csapatával szerencsésen megérkeztünk Katmanduba, 22 órás út után. Qatar fővárosában, Dohában szálltunk át, ahová éjjel kettőkor érkeztünk. A gépünk csak reggel indult tovább, igy az éjszakát jobb híján csövezéssel töltöttük a reptér közepesen kényelmes, pihenésre szánt, de arra kevésbé alkalmas pihenőjében.

Fent a felhők felett szikrázó napsütés, idelent sűrű szmog fogadott bennünket. Leszállás előtt köröztünk egy kicsit kb. 5 km magasságban, mivel dugó volt a katmandui reptéren, és nem engedtek bennünket leszállni.

Cserébe hat kört írtunk le, minden alkalommal megcsodálhattuk a Himalája fenséges nyolcezreseit, köztük a Mount Everestet.

Katmandu rendezett káosza az európai szem számára riasztóan hat. Elképesztő a forgalom, mindenki dudával szerez érvényt az elsőbbségének, valahogy mégis működik az egész. Óriási a por, sokan arcmaszkot használnak.

Az utcákon üzlet üzlet hátán, a legkülönfélébb profillal: sarki gumijavító, mellette közvetlenül egy zöldséges, a másik oldalán bontott csirkét árulnak. Hűtőpultot nem láttam :)

Mindenütt légkábelek erdeje fut végig az utcákon, villanyszerelők rémálma lehet a város. Vagy paradicsoma, nézőponttól függően :)

Elképesztően lepusztultnak tűnik a város, legalábbis az a része, amin mi átjöttünk (pedig nem volt rövid szakasz). Óriási a kontraszt: az összedőlés szélén álló házak tömkelege, közvetlen mellettük pedig vadonatúj épület pompázik.

A trekking csapat szállása a Hotel Shanker, négycsillagos patinás szálloda. Világörökségi védelmet élvez.

Az első közös vacsora alkalmával Németh Ottó, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletág vezetője, valamint Berek Péter operatív vezető köszöntötte a csapatot, és vázolta a következő napok menetrendjét. Tradicionális nepáli ételekből álló vacsoránkat stílszerűen Everest sörrel öblítettük le.

Holnap délelőtt közös városnézésre megy a csapat nagy része. Este próbálunk betekinteni a helyi kulturális életbe. A nap folyamán még pótolunk néhány felszerelést, amelyeket ésszerűbb itt helyben beszerezni.

A kaland megkezdődött, kövessétek a Magyar Everest Expedíció 2017 útját!