Pontavedra – kezdetek Hír

Kuttor Csaba
2011/06/24

Tegnap éjjel megérkeztünk Galícia gyöngyszemébe, ami nekünk talán arról a leghíresebb, hogy itt él és virul Javier Gomez, tiratlonos szuperember. No, meg arról, hogy az itt rendezett versenyek rendre kegyetlen időjárási körülmények között zajlanak. Pár fok, eső. Na, ez egészen biztosan nem történik meg idén, hiszen tombol a nap, és 30fok feletti meleget jósolnak. A repülőutunk gyors volt, és kényelmes, eltekintve attól, hogy a gépen mostanában nem divat enni adni, de még a vízért is pénzt kérnek. Azt is mondhatnám, hogy a neheze utána következett, hiszen fel kellett venni a két buszt, amelyről azt sem tudtuk mekkorák, és hogy belefér-e 19ember meg a bringák. A helyzetet bonyolította, hogy a 2 buszból valami adminisztratív okból kifolyólag csak egy várt minket. Némi marketing után sikerült elhitetni velük, hogy ők a hibásak, így meglett a második busz, ami azt jelentette, hogy máris csak 7versenyző marad ki a buliból. Harmadik akkor sem volt, ha a fejünk tetejére álltunk. Megoldásként 2lehetőség volt: vagy felmennek busszal Pontevedráig heten, vagy bérlünk egy hét személyes valamit. A valami egy Mitsubishi Outlander személyében látszott realizálódni, melynek két hátsó ülésén hősiesen a Fuchs-Pap páros osztozott, sofőrnek meg az emiatt igen boldog Verrasztó Gabit nyertük meg. A másik két buszban a hátsó sort felhajtottuk, és elkezdődött a puzzle. A játék neve: Hogyan tegyünk be 16db kerékpárt 2xmásfél köbméter helyre? Igazi csapatmunkával, a debreceni fiúk meglepő kreativitásával meg némi nyers erővel minden befért, így fél10-re mindenki befutott a szállásra és pici átmozgató futás után elfogyaszthatta megérdemelt vacsoráját. Az itteniek valami egészen furcsa bioritmus alapján élnek. Az időzónán belül irreálisan nyugatra vannak, így 11után megy le a nap. Eszük ágában sincs tehát éjfél előtt lefeküdni, de felkelni sem, ezért például a reggeliztetés is fél9-kor kezdődik a hotelben, ami azért elég meglepő. Aztán persze sziesztáznak ők is, mert azt kötelező, és egész késő délután vannak leginkább elemükben. A versenyek rajtidőpontjait is valószínűleg helyiek találták ki. Például este nyolckor egészen biztos nem versenyzett még senki… Most ilyen is lesz. A pasta party tegnap szintén 10kor kezdődött, és nem vicceltek, amikor azt írták, hogy hajnali fél1-re lesz vége. EB előtti napról beszélünk  A magyar csapat egyébként kb.5km-re lakik a 80ezer lelkes Pontevedra belvárosában található versenyközponttól, ami így kerékpárral kényelmesen megközelíthető, sőt ideális bemelegítés és levezetés lesz mindenkinek. A hangulat remek, ma, az utolsó pillanatban befutottak gyönyörű mezeink is, tehát minden adott egy jó EB-hez. Megjegyzem, ilyen sem volt még, hogy a versenyzőknek egyöntetűen tetszik a válogatott mez! A kicsik például elmentek a medencéhez benne fotózkodni. Ma délután a juniorok a húrok közé csapnak, holnap, szombaton a felnőttek és a paracsempion, Boronkay, majd vasárnap szétváltózzuk magunkat. Én ünnepélyesen felajánlottam, hogy ha szeretnének az egyéni után kimaradtak is váltózni, akkor a két felnőttel, meg az 5ik junior lánnyal egy felnőtt B váltót bevállalok! Az egyéni után meglátjuk, mennyire lesznek agilisak az illetékesek. 