Egy superior hétvége a Mátrában téli teljesítménytúrával fűszerezve Hír

Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu/
2013/02/18
A Mátra legtutibb szállását teszteltük 3 napon át.

Kép forrása: undefined

Minden bizonnyal már sok mindenki fejében megfordult, milyen jól is esne, ha a téli teljesítménytúra után vizes és izzadt göncökben egyszer csak egyszer nem kéne beülni a hideg autóba és visszakocsikázni Budapestre. Sőt továbbmegyünk, ne kelljen a túra napján "rémisztő" korán kelni illetve 15 perccel a célba érkezés után már a tusolóban állni és még további 10 perc múlva szaunában lazulni egy superior hotel wellness részlegében? Nem beszélve a vacsoráról, amit nem neked kell megfőzni vagy nem a szokásos kérdést teszed fel otthon, hogy: "akkor most melyik pizzériától rendeljünk?"

Mivel az előbb felsoroltak valószínűleg az emberek 99,9%-ának növelik a komfortérzetét, nincs is értelme tovább titkolózni, meg miért is tennénk..

A Mátra jelenleg nem dúskál superior szállodákban, de nekünk igazából egy is elég, ha kapunk benne szabad szobát. A ban még novemberben foglaltunk szállást, mert a Téli Mátra időpontjában, január végén szerettünk volna itt eltölteni egy túrázással egybekötött kellemes hétvégét. Mint utólag megtudtuk, a foglalásokat nem árt időben jelezni, mert a szálloda szinte minden hónapban teljes gőzzel üzemel, így nem mindig áll rendelkezésre üres szoba.

Kép forrása: undefined

Január 25-én, pénteken délután érkeztünk meg a szállodába, a személyzet a belépéskor szívélyesen üdvözölt minket és a becsekkolást követően máris elfoglalhattuk a szobánkat. A gépezet olajozottan működött az első perctől kezdve, már csak arra volt gondunk, hogy kitaláljuk wellnesselni menjünk e előbb vagy vacsorázni. A másnapi teljesítménytúrára tekintettel inkább a vacsorát választottuk és néhány perc múlva már a svédasztalos kínálatot elemezgettük az étteremben, ahol egyébként paleo, vegetáriánus és gluténmentes ételek is találhatók. Mellesleg sürgő-forgó pincérek lesik a vendégek kívánságát. A vacsorát mindemellett kellemes élő zene tette teljessé.
Miután sikeresen teleettük magunkat az igényesen és otthonosan berendezett szobánkba visszatérve nem is volt más vágyunk, mint leheveredni az ágyra és gondolatban már a másnapi túrát tervezgetni.

Szombat reggel kipihenten ébredtünk és egy gyors hátizsákbepakolást követően máris készenálltunk a túrázásra. Rövid, de tartalmas reggeli után egyből irány a rajt! Se autópálya, se dugó a városban, csak 15 perc alatt Mátrafüred!

Kép forrása: undefined

A Téli Mátra túra a szokásos keretek között zajlott, aki már indult ilyenen, az tudja, hogy a nevezés után már indulhatunk is és kevés szünettel nem árt tempósan haladni, hiszen szorít a szintidő. Az egyes távok bizonyos szakaszokon együtt haladnak, majd szétválnak és az utolsó kilómétereken szintén egy útvonalon érnek be a célba. Sokan futva teszik meg a távot, mások ráérősebben, fényképezkedve vagy éppen gyerekekkel túráznak, kirándulnak. Egy feladat azonban mindenkinek ugyanaz, a téli hol jeges, hol sáros, hol havas tereppel való megbirkózás. A boldog és kimerült célbaérkezőket meleg tea és egy jó kis kavalkád várja a rajt/cél központban, amelyben a segítők a teljesítők neveit hangos kiáltásokkal teszik közzé és jelzik nekik, hogy átvehetik az emléklapot és a kitűzőt.

Célbaérkezésünk után már a bevezetőben említett kellemes zuhanyra vágytunk, annál is inkább, mert egyikünknek a bakancsa jól átázott és a megállás után egyre jobban kezdett kihűlni. Ezért nem is időztünk sokat, elindultunk vissza a szállodába, hogy megkezdjük jól megérdemelt pihenésünket, amelyet a zuhany után a wellness követett. Indulásként az 50 fokos bio szaunában regenerálódtunk, amelyből kellemes kamilla illat áradt. Ebben a környezetben az ember könnyen az elalvás mezejére léphet, ezért kényszerítettük magunkat, hogy kilépve ebből a kellemes közegből a többi lehetőségeket is kipróbáljuk. Választhattunk az infra szauna, gőz, aroma kabin és a 90 fokos szauna között, valamint mindezek után élményzuhany és kétféle melegvizes medence várt bennünket. A napra a koronát a vacsora tette fel, így ismét teli pocakkal térhettünk vissza a szobánkba.

Másnap gondoltuk elnézünk a mindössze 19 km-re lévő Mátraszentistváni Síparkba, megnézni az újításokat. Ehhez a kis kiránduláshoz a hotel transzfer buszát vettük igénybe, amelyben akár 4-5 ember sífelszerelésekkel együtt is kényelmesen elfér. Ez a szolgáltatás előnyös olyan családok számára, amelynek tagjai különféle sportolási lehetőségeket szeretnének kipróbálni és ezért az alkalmak erejéig szétválnak egymástól. A kisbusz hamarosan Gyöngyösre is szállít majd vendégeket, akik a várost vagy pedig az állatkertben a nemrég született kisoroszlánt tudják meglátogatni.

Kép forrása: undefined

A Síparkban egyébként csak úgy pezsgett az élet, nagyon sokan jöttek el ezen a hétvégén. A síiskola is látszólag 100%-ig megtelt, az apróságoktól a felnőttekig, mindenki bemelegített, masírozott a havon, cipelték a léceiket, valamint a pályákon is sokan csúsztak. A hütte mellett felállított DJ pultban keverték a mixeket, ezáltal a hangulat igazán magával ragadó volt!

A szállodába visszatérve még várt bennünket egy 50 perces relaxáló búcsúmasszázs, amely kellemesen regenerálta az előző napi túrában megfáradt izmainkat. A masszázs utáni lebegő érzéssel feltöltekezve még megittunk egy jó forró teát a bárban, aztán szép lassan összeszedtük magunkat és hazaindultunk. Kilépve a szállodából
pont sűrű pelyhekben kezdett  ismét szállingózni a hó, mintegy maradásra bírva minket, de sajnos ezúttal be kellett érnünk 3 nap csúcs pihenéssel ezen a csúcs helyen! Tökéletes helyszín, tökéletes szállás és szolgáltatások! Még naná, hogy visszatérünk!

Kép forrása: undefined

Ezúton köszönjük a lehetőséget a nak, hogy itt lehettünk!