Tangern - Millstatti-tó kör bivaklátogatással Túra

A Tangern - Millstatti-tó kör bivaklátogatással Túra hossza 46 Km. Az útvonal szintemelkedése 666 m, szintideje 2 Óra 40 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Ausztria területén található.

A Millstatti-tónál már többször jártunk, hogy-hogynem, a sorsunk mindig visszavezérel minket ide. Szerencsére minden alkalommal újabb és újabb szeleteket tudunk felfedezni a környékből, gyarapodva sok-sok új infóval.

Ezúttal a Millstatti-tó északi oldalán a hegyoldalban, Tangern apró településén volt a szállásunk, ahol helyben lehetett bérelni szuperjó e-mtb-ket.

A tókerüléshez elsőként tehát Tangernből legurultunk a tóhoz, majd visszafelé kipróbáltuk az e-bike-ok erejét. A Millstatt-tóról annyit érdemes tudni, hogy a déli oldala teljesen erdős és néhány gazdaság kivételével egy ház sem töri meg a természet egységét. A leginkább sóderes, fákkal árnyékolt kerékpárút tehát itt fut végig a partmenti erdősávban. Döbriachba érve végeszakad a terepútnak és aszfalt veszi át a helyét. Lényegében ez a szakasz sem von le semmit a környezet szépségéből, a part mentén szebbnél-szebb villákba és hotelekbe botlunk.

Ezt a tókört mindenkinek szívesen ajánljuk aki erre jár, a tó felfedezésének ez az egyik legegyszerűbb. legsportosabb és mellesleg a legszebb módja.

Millstatti-tó kerékpáros kör bivaklátogatással

1. Tehát elsőként Tangern településéről indulva, egy rövid erdei szakaszt érintve legurulunk Millstattba, majd jobbra fordulva, Seeboden irányába elkezdjük a tókerülést.

Erdős terepút a tó déli oldalán Forrás: Mozgásvilág.hu
Erdős terepút a tó déli oldalán
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Seeboden a Millstatti-tó nyugati csücskében helyezkedik el, innen remek kilátás nyílik a tó teljes hosszára. Seebodenből ráfordulunk a tó déli oldalára, amely teljes hosszában erdővel borított, a kellemesen hullámzó sóderes út megfelelően széles is, hogy kerékpáros/gyalogos/futó is kényelmesen elférjen egymás mellett rajta. Az út a vízpart közeli erdősávban fut, így egész végig rálátunk a tóra.

3. Az erdős szakasz Döbriachnál ér véget, itt ismét visszatérünk az aszfaltra, és a házak közé. Érdemes itt egy rövid kis kitérőt tenni a Millstatti-tó bivakjainak megtekintésére, melyeket a tó mellett itt-ott, elszeparáltabb helyszíneken lehet megtalálni, mint pl. nádas mellett, hegyoldalban, parti fövenyen. Első bivakunkat (Biwak Schilf - canna palustre) Döbriachtól nem messze, a Hotel zur Post strandján, nádassal az oldalában találjuk meg. (A bivakok 2 személyesek és a hozzájuk tartozó hoteleknél lehet foglalni őket: )

Biwak Schilf - canna palustre közvetlenül a tóparton Döbriach mellett Forrás: Mozgásvilág.hu
Biwak Schilf - canna palustre közvetlenül a tóparton Döbriach mellett
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

4. A döbriachi bivaklátogatás után visszatértünk a kerékpárútra, amely Millstatt felé vezet tovább. Millstattba érve érdemes még a tóparton időzni egy kicsit, meglátogatni egy másik bivakot (Biwak Sonnenutergang - tramonto), relaxálni az I. Karintiai Fürdőházban, vagy frissítőt/kávét inni a mára már kultikussá vált vízen úszó piramis formájú bisztróban, a Kap 4613-ban.

Millstatt - Kap 4613 Forrá: Mozgásvilág.hu
Millstatt - Kap 4613
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

5. A nap végén nekirugaszkodunk a Tangern felé vezető emelkedőnek, ami az e-mtb-kkel valójában gyerekjáték. A túrát a szálláshelyünkre való visszatéréssel fejezzük be.

Étterem tipp: Döbriachba érve egy igen kellemes éttermet fedeztünk fel ízletes ételekkel. Érdemes ide betérni: Hotel zur Post éttermének hangulatos kerthelyisége (Döbriach-Hauptstrasse 58, A-9873 Doebriach, 46.78231, 13.65784): Gasthof Post