Katschberg kör

Kakuk András
A Katschberg kör hossza 42 Km. Az útvonal szintemelkedése 1325 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Nehéz. Az útvonal Ausztria területén található.

Kerékpárral a Katschbergre

Kerékpártúránkat a Landhaus Lungautól indítjuk, a háborgó Mura mellett. Élvezzük ki az első métereket, mert hamar felkanyarodunk a hegyre, ahol combos kaptatól várnak ránk.

Az erdei emelkedőkön az első megállónkig- a Stöcklalmig- végig erdészeti úton haladunk. Ez azért jó hír, mert elég nekünk a néha 10-14 %-os emelkedő is, tökre nem hiányzik, hogy még köves, gyökeres, technikás is legyen. Ennek köszönhetően a túrát nem csak MTB-al, hanem gravel bringával is bátran bevállalhatjuk. Az emelkedők az első alm-ig, a Stöckalmig vezetnek.

Katschberg kör-2
Sokáig felfelé

Stöcklalm

Az első alpesi gazdaságnál (alm) - bár kis kitérőt jelent - kötelező a megállás. Nem csak azért, mert addigra biztosan elfáradtunk, hanem az autentikus alpesi hangulat miatt is.

A Stöcklalmig az emelkedők nagy részét letudtuk, innen a Katschbergig szinte végig szintben haladunk.

Katschberg kör-4
Megálló a Stöcklalmnál

Katschberg

Bár Katschberg felkapott síközpont, nyáron nem annyira pezseg itt az élet. Mi nem is álltunk meg, épphogy körbenéztünk. Érdemes továbbgurulni, hiszen már kéznyújtásnyira van a Kösslbacher Alm. Az út Katschbergen keresztül aszfalt, majd újra dózer úton halad tovább. Az Almig még vár ránk kis emelkedő, de ez már tényeg az utolsó pár méter lesz.

Kösslbacher Alm

A hütte az ainecki felvonó alatt található, télen sível lehet becsúszni ide. Az úton is végig gyönyörű panorámában volt részem, de valahogy inkább a haladásra koncentráltam. Cserébe a Kösslbacher Alm-ban lazítva gyönyörködhetünk a kilátásban. Innen már nem kell kaptatnunk, széles sóderes úton fogunk legurulni a völgybe.

Ha elfogyasztottuk az energiapótlást jelentő uzsonnánkat és a könnyű gurulás után elértük Sankt Margarethen im Lungaut, akkor ismét a Murát kell keresünk, mert a végcélt a folyó mellett kerekezve érjük el.

Ha nyáron abszolváljuk a túrát, akkor visszaérkezéskor be lehet tervezni egy fürdést a St. Michael im Lungaui strandon.