Gyors terepszemle Mátraszentlászlón Túra

Simon Ádám
Tankó József
Simon Ádám, Tankó József
A Gyors terepszemle Mátraszentlászlón Túra hossza 6 Km. szintideje 1 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Merida Mátra-túra
A hosszú út után még egy esti gyors terepszemle éppen belefér...

A túrát Merida össztelósokkal tekertük végig, éhségünket Penco táplálék-kiegészítőkkel oltottuk és a biztos tájékozódást a multinavigator.hu gps-e segítette. Szállásunkról a Kétkerék Vendégház gondoskodott.

Helyszín: Mátraszentlászló
Táv: 6500 méter
Idő: 1/2-1 óra
Nehézség: könnyű

Egy egész hétvégés kerékpározás általában péntek kora-esti érkezéssel kezdődik. Ilyenkor általában hosszú túra már nem fér bele, de azért csak körbenézne az ember a környéken. Ha Mátraszentlászlóra érkezel, akkor az alábbi útvonalon feltérképezheteted a helységet.

A térképen látható útvonalakra és ikonokra kattintva plusz információk jelennek meg! Az alábbi leírás számozása a térképen lévő útvonalak számozásával szinkronban van.

01. Kiindulási pontunk a Kétkerék Vendégház Mátraszentlászlón. A Julianus Barát utca végén a Kossuth utcán jobbra fordulunk, ahol egy rövid emelkedővel szokjuk az montis érzést.

02-03. Az utca végén jobbra fordulunk, ahol már a kék+ jelzést követve haladunk. Párszáz méterrel később a kék+ jelzés balra irányít. Ezen az úton eljutunk a Háromfalu templomához.

04-05. A templom mellett legurulva az aszfaltút másik oldalán a Mátraszentistváni sípark lejtőin próbálgathatjuk a különböző sebességeket, majd, ha elég volt, az aszfaltúton indulunk tovább, a falu felé.

06-07. A Petőfi Sándor utcánál balra kanyarodunk, legurulunk a Virág utcáig. Itt egy újabb balossal a sípálya aljáig elbicózunk, majd visszafordulunk és a Vaskút utcán felcaplatunk a Kossuth utcai ABC-ig.

08-09. Az ABC melletti füldútra rátérünk, 300 méterrel később a kopjafás kereszteződésnél megint balra fordulunk. Egy kapukiálló után balra a sárga jelzést kövessük fel az erdőbe, így a Vöröskő-kilátóhoz jutunk, ahol körbeszemlélhetjük a vidéket. Valamivel nehezebb terep, de tekerhető.

10-11. Innen visszafordulunk és a Kossuth utcán balra, majd a Juliánus Barát utcán jobbra fordulva visszatérünk a szállásra.