Menü

sportág: KERÉKPÁR    táv: 46 km    szintemelkedés: 101 m    szintidő: 3 óra     nehézség: Könnyű (Családi)

Dráva menti kerékpártúra 4# - Spittal an der Drauból Villachba

Tökéletes nyári program az aktív kikapcsolódás jegyében, egy kis kerékpártúra Karintiában, a Dráva menti kerékpárúton.

A kerékpárút néhány erdei terepúttól eltekintve alapvetően aszfalt borítású, így sima trekking kerékpárral érdemes nekivágni. A kerékpárúton nagy általánosságban a nyitottabb völgyekben napos, a folyóhoz közelebb eső pontokon árnyas-erdős a környezet, így a nyári hónapokban naptejről jelentős mennyiségben érdemes gondoskodni.

Mi ezúttal a Dráva kerékpárút két szakaszát jártuk be, másodikként Spittal an der Drau városából vágtunk neki a 46 km hosszú, egyébként a Dráva kerékpárút sorrendben a 4. szakaszának, amelynek végpontja Villach volt.

Ezt a második szakaszt összességében izgalmasabbnak és változatosabbnak találtuk, mint az elsőt, több volt valamivel a látnivaló és a táj is vadregényesebb volt.

Itiner

1. Spittal an der Drauból indultunk, a Hotel Erlebnis Post bejáratától. Ezúttal egy spittali kerékpárbolt kölcsönzőjének kerékpárjaival vágtunk neki a napi etapnak. Az előző napi tapasztalatok alapján olyanra cseréltük a kerékpárjainkat, melyek jobban megfeleltek az elvárásainknak, az eredetileg kapott acélvázas és enyhén lomha trekkingeket sportos és fürge 29-es montikra cseréltük.

Irány tehát Villach! Immár egy jó kis Merida monti nyergében Forrás: www.mozgasvilag.hu

2. A kerékpár csere-bere után folytattuk utunkat és a Villach felé mutató jelzéseket követve könnyedén rátértünk a kerékpárútra. A terep ezúttal változatosabb, mint az előző szakaszon, több benne a murvás út, sőt még partmenti single trail szakaszok is tarkítják a felhozatalt. Hidak árnyékában és azokon átkelve, töltéseken átgurulva közeledünk célunk felé.

3. A nap egyik érdekessége és fénypontja a kompátkelés kb. az út felénél, Fefferniztnél. A kifeszített köteles elven működő átkompolás egyrészt csendes, másrészt 100%-ban környezetbarát megoldás. Néhány pillanat a kompon és máris folytathatjuk utunkat a folyó másik oldalán. Előtte viszont még a kompos vendégei vagyunk egy frissítő fröccsre!

4. Feffernitz után következő célpontunk Puch, melyet egy kis kitérővel értünk el és ahol Naturbad Puch természetes fürdőtava mellett vendégeskedtünk egy ebéd erejéig. Az éttermi rész napvitorlájának jótékony árnyékában megpihenve szemléltük a fürdőzőket, majd nekivágtunk az utolsó 10 km-es szakasznak Villach felé.

Ez a szakasz valami mesés! Forrás: www.mozgasvilag.hu

5. Az utolsó 10 km kerékpárút végig közvetlenül a Dráva partja mentén halad, néha annyira közel, hogy csak pár méter választ el bennünket a víztől. Szinte észrevétlenül gurulunk be Villachba, ugyanis a partmenti növényzet az utolsó pillanatig szinte mit sem változik.

6. Az út végét egy bringás pihenő jelenti, ahonnan a kerékpárokat az útra feltolva, máris Villach városközpontjában találjuk magunkat.

További hasznos infók a Dráva menti kerékpárútról, kerékpárszervizekről, szakaszok hosszáról és nehézségéről >> ITT << és >> ITT << !

Összesítés

A Dráva menti kerékpártúra 4# - Spittal an der Drauból Villachba hossza 46 km, az útvonal szintemelkedése 101 méter, szintideje 3 óra, nehézsége könnyű (családi). Az útvonal Ausztria területén található.

GPS track letöltés: klikk ide!

Olvass többet: dráva, kerékpártúra, karintia