Bovec - Soča mountainbike kör Túra

A Bovec - Soča mountainbike kör Túra hossza 17 Km. Az útvonal szintemelkedése 106 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Szlovénia területén található.

Bovecet nem kell valószínűleg bemutatni senkinek, a Soča révén a vadvízi és kalandsportokat kedvelők között igazi csemegének számít ez a vidék. A raftingon túl azonban még számos izgalmas sportot űzhetünk itt, a kis városban több helyen is lehet bérelni sima vagy e-mountainbike-okat. Mivel a völgyet kivéve igen nagy szintkülönbségek vannak a hegyi utakon, így valóban indokolt lehet néhány esetben az elektromos rásegítéses kerékpárok használata.

Kerékpáros túra Bovecben

A jelenlegi túrára elegendő egy sima 29-es mountainbike-ot bérelnünk, a nagyobb kerekek átsegítenek bennünket a kisebb-nagyobb akadályokon, komolyabb erőkifejtéstől ezúttal nem kell tartani. Ha technikailag pontoznánk a kört egy 0-5-ig terjedő skálán, akkor a technikai kihívás mondjuk egy 2-es lenne, a látnivalók gazdagsága pedig 5*-ös.

Az alább ábrázolt kör minden látnivalót érint a völgyben, folyamatosan csodálhatjuk pl. az elénk táruló meredek és sziklás hegyoldalak látványát, ugyanakkor számos alkalommal érintjük a Sočát is, amelyet természetesen egyik irányból sem lehet megunni.

Ezt a kört mindenkinek ajánljuk, aki az aktív napok között egy kis könnyed, átmozgató felfrissülésre vágyik, a tempó laza, nézelődős.

Útvonal

1. Túránkat Bovecből, az Outdoor Galaxy kalandsport utazási iroda, kerékpárbolt és kölcsönző elől indítjuk, ahonnan ezúttal a kerékpárjainkat kézhez kaptuk. MTB guide-unk, Žiga Dolinšek vezetésével indulunk útnak Bovec központján keresztül a Mangart irányába, a várost elhagyva egy kis füves ösvény után az aszfaltútról jobbra, egy kis erdei ösvényre térünk le.

Füves úton a Mangart felé Forrás: www.mozgasvilag.hu
Füves úton a Mangart felé

2. Egy rövidebb bemelegítő, lejtőzős szakasz után kicsit visszatérünk a 203-as számú aútóútra, majd ezt elhagyva egyenesen egy alsóbb rendű útra térünk át, melyet követve hamarosan átmegyünk egy hídon a Soča felett.

3. Ezen a ponton visszafordulunk a völgy nyitottabb része felé, és nagyjából végig a Soča mellett, aszfaltos, illetve itt-ott sóderes úton haladva, kisebb emelkedőkön és lejtőkön át, Kal-Koritnica települését is érintve, másodszor is áttekerünk a Soča felett.

Mesés őszi táj és fények Forrás: www.mozgasvilag.hu
Mesés őszi táj és fények

4. Ezt követően ismét a Soča folyása mentén gurulunk tovább egy erdő oldalában Čezsoča irányába, majd mielőtt még a települést elérnénk, jobbra egy éles kanyarral újra áttekerünk a Soča felett és az eddigieknél egy kicsit meredekebben emelkedő és durva kavicsos úton felkaptatunk egy dombocskára, amelynek vége a Bovec alatti síkságra ér ki. Itt található egyébként a boveci reptér kifutópályája is.

A Soca felett Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Soča felett

5. Innen jobbra fordulva továbbtekerünk a kifutópálya jobb oldala melletti füves ösvényen, amelynek végén balra fordulunk és egy aszfaltútba becsatlakozva egy körforgalom után visszatérünk Bovecbe, túránk kiinduló pontjára.