Bled-Jelovica-Száva folyó mtb körtúra

A Bled-Jelovica-Száva folyó mtb körtúra hossza 21 Km. Az útvonal szintemelkedése 292 m, szintideje 1 Óra 40 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovénia területén található.

Bledi mtb bringázás

Ez a nagyszerű mountainbike kör egy kis ízelítőt ad a Bled Bike Festival epic távjának útvonalából, amely alapvetően 104,4 km-t és 3147 m szintemelkedést foglal magában. Ez a szakasz a befutó előtti, viszonylag lankásabb, kellemesen bringázható részhez hasonló - de nem ugyanaz az útvonal.

A majd 22 km alatt csodás természeti látnivalók mellett haladunk el, mint például a Száva folyó, a Bled környéki erdők hangulatos ösvényei és szélesen elterülő alpesi mezők közepette, ahonnan remekül látszanak a gyönyörű zöld hegyek.

Mindenkinek ajánljuk ezt a túrát, aki a Bledi-tó megkerülésén kívül a tájból többet szeretne látni és szívesen kipróbálna egy nem túlságosan nehéz, majdnem mindvégig terepúton haladó kalandos kis tracket.

Bringázás a Bled Bike Festival epic távjának egy szakaszán

1. Saját vagy kölcsönzött kerékpárjainkkal közvetlenül a Bledi-tó mellől indulunk, az északi oldalon félig megkerülve a tavat, majd mielőtt elérnénk a tavi kempinget, jobbra a hegynek felkanyarodunk. Az út itt már terepútra vált, egy hűvös erdős szakaszon tekerünk felfelé. A rövid kaptató után kellemes gurulás kezdődik a következő faluba, ahol a főtéren átgurulva (ha van kedvünk az itteni árnyas kávézóban kicsit pihenhetünk is) kis kanyargós úton célba vesszük a Száva folyót. Itt egy keskeny terepúton, a folyó bal partján egy darabon követjük a folyó vonalát, majd egy íves jobb kanyar után egy széles völgyben találjuk magunkat, melynek nagyjából pont a közepén, kavicsos úton bringázunk keresztül.

Első megállónk Bled Evezős Központja Forrás: Mozgásvilág.hu
Első megállónk Bled Evezős Központja
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Mielőtt még beérnénk Selo pri Bledu településére, egy éles jobb kanyarral a folyó felé fordulunk és egy hídon áthaladunk felette. Miután átértünk, egy enyhe bal kanyarral szintén terepúton gurulunk tovább, majd nemsokkal később beérünk egy mesés erdei ösvényre, amelyen elég hosszasan tekerünk. Az útról sehol sem kell lekanyarodni (az út kétharmadánál van egy hajtűkanyar jobbra, ami folytatólagosan visz minket tovább a folyó immár jobb oldalán), majd hamarosan ismét átkelünk a Száva felett.

Bringázás a Jelovica plató alatt Forrás: Mozgásvilág.hu
Bringázás a Jelovica plató alatt
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

3. A híd utáni elágazásnál jobbra kanyarodunk, majd addig követjük az utat, mígnem jobb kéz felől egy fahídhoz érkezünk, amelyen egy átjáróval ellátott kapu áll. Itt egyenesen is folytathatjuk utunkat, ám ha egy kivételesen igényes kempinget szeretnénk megismerni, át is kelhetünk a fahídon, így a Sobec kempingbe jutunk. A kemping közepén egy fürdőtavat és a partján egy hangulatos éttermet találunk, amely tökéletes helyszín egy ebédre elköltésére.

Az erdő teljesen érintetlen benyomást kelt Forrás: Mozgásvilág.hu
Az erdő teljesen érintetlen benyomást kelt
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

4. A Sobec kempinget ugyanott hagyjuk el, mint ahol bejöttünk, a fahídon áttoljuk a kerékpárokat és jobbra fordulunk. Szintén terepúton kanyargunk Koritno települése felé, amelyet elérve balra fordulunk és sóderes úton tekerve lassan újra elérjük Bled határát.

A kempingnek saját fürdőtava van az étterem mellett Forrás: Mozgásvilág.hu
A kempingnek saját fürdőtava van az étterem mellett
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

5. Begurulunk Bledbe és hamarosan visszaérünk kiindulási pontunkra.