Menü

2017.10.11.     Hozzászólás 0

Szélcsatornás kerékpárteszt

Ülj rendesen, mert nincs annyi szalámi...


2017-ben robbant az aero-irányzat a kerékpársportban, az áramvonalas országúti kerékpárváz-fejlesztés elérte azt a szintet, amikor érdemi alternatívát jelenthet a klasszikus országúti kerékpárok mellett. Éppen aktuális volt tehát, hogy a BME Áramlástan Tanszékén a Kutatók Éjszakáján a fő műsorszám egy kerékpáros szélcsatorna teszt legyen, úgyhogy kaptunk az alkalmon.

 

Szélcsatornás országúti kerékpár tesztelés

 

A bemutató során a Kármán Tódor Szélcsatorna Laboratóriumban a szereposztás valahogy így nézett ki

- Maga Mr. Szélcsatorna, az 1937-38 között épült, 2,6 méter átmérőjű mérőtérrel rendelkező, 220 km/h maximális szélsebességre képes, göttingeni típusú, vízszintes szélcsatorna,

- a kerékpár szerepében a Merida Reacto 5000 aero országúti csoda,

- a görgőt az Elite Crono mag személyesítette meg,

- bringás 1: Bíró Zoltán triatlonos nagymenő,

- bringás 2: Záray László hegyibringás májer,

- a mesélő, vagyis az előadás vezetője: Dr. Suda Jenő adjunktus,

- továbbá a produkció nem jöhetett volna létre a robotoló robot-droidok és a szélcsatorna kezelő személyzete, valamint a megfelelő prokulenc nélkül (bármi is legyen az).

 

Szélcsatornás országúti kerékpár tesztelés Forrás: Mozgásvilág.hu

 

Az olajköddel és hangulatfénnyel megspékelt bemutatón láthatóvá váltak a különböző geometriai formák áramvonalassági tulajdonságai, valamint megmutatkoztak a különböző kerékpáros testhelyzetek és az egymás előtt/után haladó kerékpárosok egymásra ható légellenállása is, valahogy így:

 

 

A teljes bemutatót közvetítettük facebook live-on - ahol az is kiderült, hogy mennyivel több szalámit kell megenned, ha helytelen a testtartásod. Ha van 20 perced, az egész előadást visszanézheted:

 

 

A bemutatón használt eszközöket köszönjük a BikeFun Hungary Kft-nek és a Paul Lange Hungary Kft-nek.

Olvass többet a témáról: aero, szélcsatorna