- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Az elektromos kerékpárok teljesítményét, rásegítési végsebességét az uniós jog szabályozza. Ezeket nem labor körülmények között nagyon nehéz hitelesen lemérni. A Blauform Kft. viszont kifejlesztett egy görgős mérőpadot amely teljesítmény, nyomaték és végsebesség mérésére is alkalmas! Akár 4 kW-os teljesítményig és 320 Nm-es nyomatékig terjed a méréshatára, így a készülék tudása bőven túlmutat a mai pedelec kerékpárokon, vagy akár a segédmotorkerékpár kategóriába tartozó ebike-okon is.
A fejlesztő Blauform Kft.-nél a 18 hónapos megvalósítási időszakában egy kutató-fejlesztő mérnök és egy technikus dolgozott a projekten. Az elkészült prototípus univerzálisan állítható különböző kerékpár kerékméretekhez, tengelytávokhoz, vagy éppen vázméretekhez, így a felhasználási területében is komoly lehetőségek rejlenek. Alapvetően ebike gyártócégek tesztberendezésének szánják, de akár közúti ellenőrzésekre is alkalmas. Tőlünk nyugatra ellenőrzik már azt, hogy nem került-e chip tuning a bringába, a rásegítés lekapcsol-e 25 vagy 45 km/h-nál kategóriától függően, és a motor teljesítménye nem lépi-e át névleges 250W-os teljesítményt. Az eddig elvégzett tesztelések alatt már újabb továbbfejlesztési ötleteket fogalmazódtak meg, melyeket felhasználva szeretnénk a piaci bevezetésre előkészteni a terméket.
A projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott 19,98 millió forint összegű, vissza nem térítendő támogatásával a 2020-1.1.1-KKV START pályázati program finanszírozásában valósult meg. A 2020-1.1.1-KKV-START-2021-00429 számú projekt kiindulási pontja Magyarország klímasemlegességének megvalósítására támaszkodik. A célkitűzés egyik pillére a közlekedés zöldítése, amiben az elektromos kerékpárok érdemi részt képviselnek. Az elektromos kerékpárok, e-bike, pedelec terjedésével a műszaki vizsgálatok fejlesztése is egyre hangsúlyosabb szerepet kap. A Blauform Kft. 2040 Budaörs, Iparos utca 2. szám alatti telephelyén egy kutató fejlesztő és egy technikus munkatárs bevonásával 18 hónap alatt kifejlesztett prototípussal lehetőség nyílik a teljesítmény és a nyomatékmérésekre a legkülönbözőbb, maximálisan 4 kw teljesítményű elektromos kerékpárokon. A jelenlegi rendszer max. 50 km/h sebesség és 0-320 Nm tartományú nyomatékmérésére alkalmas. A lábhajtás megfelelő szimulálásáért a szabályozható pedálhajtómű egység felel. A tesztpad elemei cserélhetőek, így a további fejlesztések könnyedén kivitelezhetőek.
A fejlesztés eredményessége a TENZI Méréstechnika Kft. a tesztpad mérőberendezéseinek kivitelezésével és a Regionális Tudásközpont Kft. koordinációs közreműködésével valósult meg. A támogatásnak köszönhetően a vállalat meg tudta őrizni a projektben foglalkoztatott egy kutató-fejlesztő mérnökét és egy technikusi munkatársát. A projektről bővebb információt a www.blauform.com oldalon olvashatnak. További információ kérhető: Kelle-Srankó Mátyás, email: office@blauform.com, telefon: +3623430315