Megtartottuk az első mátrafüredi bringás hétvégét, ami egy mini fesztiválnak indult, egész Mátrafüred területén, dirt és slopestyle versenyekkel, kertmozival, utcabállal. Sok dolgot terveztünk amiből sajnos kevés valósulhatott meg. A tavalyi évben egyeztettünk először az illetékes emberekkel. 2008 októberében bekerült a program a gyöngyösi programfüzetbe. Januárban úgy nézett ki, meg lesz minden a hétvégéhez. (Föld a dirt pályához, faanyag a Slopestyle pályához) Idővel azonban a lelkesedés elfogyott és csak üres ígéret lett az engedély a dirt pályára, a föld elszállítása a pályához, a faanyag és a területrendezés.
Második bagolyirtási verseny után kezdtünk a bikeweekend pályáihoz, minden segítség nélkül, önerőből próbáltuk megvalósítani a lehetetlent. Sok sok telefon és intézkedés után sikerült raklapokat és oszlopokat szerezni, amiből elkezdhettünk építkezni. A terület viszont nagyon gazos volt, emiatt jó néhány napot csúszott az építkezés, na meg a sorozatos esőzések miatt is.
Pályaépítések közben kissé szomorúan néztük a Balatonfüredi bike fesztivált. (aminek már a jövő évi időponja is megvan!) Az ottani polgármester volt a rendezvény fővédnöke, teljes mellszélességben támogatta a kerékpárosokat, minden elismerésünk az övé. Ezzel szemben a Duna túloldalán a Mátrában és Gyöngyösön még kerékpárutak sincsenek, nem pedig bringás fesztiválok, színvonalas versenyek. A felvonók hiánya, kerékpárutak hiánya, a síelők Ikarusz buszos környezetszennyező felszállítása nem igazán zavarja a városvezetést, pedig a nyáron is üzemelő felvonókat a bringások használják a legtöbbet, és erre már minden környező országban rájöttek. Ilyen hegyeken a bringások teszik ki az idegenforgalmi bevételek jelentős részét, mivel ezt a sportot az év minden hónapjában űzhetik a megszállottak. Itthon sajnos még a sportágat sem ismerik igazán. Próbálkozásainkkal rendre zárt ajtókat döngetünk. Itt valahogy nem látják a sportágban illetve a Mátrában rejlő lehetőségeket. Mindenesetre elszomorító, hogy a legnagyobb hegyünkön nincsenek bringautak, a Duna túl oldalán pedig mintha egy másik országban járnánk. Balatonfüred nem egyenlő Mátrafüred.
A fent említetteket leszámítva igazán jó hangulatban telt a hétvége. A K+-en volt a DH verseny és gyakorlás. A szalag problémát sikerült orvosolnunk, és a superpollal közösen készítettünk saját feliratos szalagot, amivel szépen ki tudtuk jelölni a pályát. A tavaly októberi eredményekhez próbáltuk összevetni magunkat, aztán hamar rájöttünk, hogy most sokkal gyorsabb lett a pálya. Októberben esett az eső és hatalmas sár volt, most meg szinte porzott a pálya. Pénteken 9-től már mentő vigyázott a biztonságra és szállítás is rendelkezésre állt. Este a gurulások után a szálláson, a nagykátai gyermektáborban tartottunk egy “kisebb” bulit amit Sanyiman látott el zenével. Elég sokan érdeklődtek a program iránt. Sanyiman kitett magáért, hajnalig szólt a muzsika.
Szombaton 10-től kezdőtött a DH edzés, majd délután egy időmérő futamra került sor. Sajnos technikai okok miatt az idő-eredmények kissé összekeveredtek, mindenesetre hosszabb számolgatás után egy megközelítő értéket mindenki tudott. Zöldi Tamás bringás társunk sajnos elesett, de szerencsére komolyabb baja nem történt, mindössze megismerkedhetett a hatvani kórház “vendégszeretetével” de bekötött kézzel visszajött és másnap rajthoz állt.
Este gulyás várta a résztvevőket, majd szintén szólt a zene hajnalig. Vasárnap szép idő fogadott minket, talán egy kicsit túlzottan meleg volt. Egy kiadós reggeli után minden versenyző a teherautók felé vette az irányt és elkezdődött a gyakorlás. Miután sikerült fölállítani az időmérő rendszert, megkezdődhetett az első mért kör, az eddigiekhez hasonlóan 5 kategóriában, mivel hölgyek ismét nem vállalták a megmérettetést Kékestetőről-Mátrafüredre. A kategóriákból végül a senior bizonyult a leggyorsabbnak a közel 5 kilométeres pályán. Az első körben a legjobb időt 07:23.73 Rácz Feró teljesítette. Én helyi létemre is lemaradtam a 07:25.01-es időmmel. Igaz Feri a senior én pedig az elit kategóriában indultam. A junioroknál Faludi Andris volt a leggyorsabb, míg a Hobby Fulliban Begov Gabesz, Hobby Hardyban pedig Begov Lőrinc.
A sikeresen lezajlott első mért kör után következett a második. Mivel a jobbik idő számít, volt aki taktikázott, az elsőben lazított, vagy épen fordítva, a másodikat vette lazábbra. Dávid Örsi felnitörés miatt már nem tudott menni a második körben, de mivel az elsőben próbált jót menni, végül így is dobogóra állhatott.
A felszállító autóban fölfelé zötykölődve láttuk, hogy kezd esni az eső. Mindenki próbált gyorsan elkészülni, hogy még az eső előtt elindulhasson lefelé. Szerencsére az eső csak megmutatta magát és ahogy jött úgy el is ment. Elkezdődött tehát az utolsó futam ahol még lehetőségem lett volna Ferit megverni. Sajnos egy esés közbejött. Soós Marci Junior versenyző járt pórul a pálya felső részén egysziklás részen, ahol szerencsétlenül esett és eltörte a medencéjét. Az utána rajtoló versenyző, történetesen ET föl is adta a második körét. Mikor meglátta, hogy baj van azonnal megállt segíteni. Mikor én odaértem, lassítottam, váltottunk pár szót és realizálódott bennem, hogy pucolni kell lefelé, hiszen mentő kell a srácnak illetve még versenyben voltam. 07:23.55-ös idővel értem le, míg Ferinek 07:16.26-os időt sikerült produkálnia. Sajnáltam azt a nyolc mp-t, de örültem, hogy kategóriámon belül nyertem. Viszont nem sokáig foglalkozhattam ezzel, mivel Marci és ET még a pályán volt és várták a Mentőket. Egy segítőkész nézőnek köszönhetően terepjáróba pattantunk a mentősökkel és elindultunk segíteni. Sajnos Marcit hordágyon kellett lehozni, mivel fölállni és járni nem tudott. Ezúton is gyógyulást kívánunk neki!
Junior kategóriában a második futamban is Faludi Andris volt a nyerő csakúgy mint hobby merevben Begov Lőrinc illetve Hobby Fullyban Begov Gábor!
A kékkereszt jelenlegi pályacsúcsát jelenleg egy Senior versenyző tartja, név szerint Rácz Ferenc
07:16.26 A következő alkalommal kiderül, hogy be lehet-e férni 7 perc alá!
Gratulálunk a győzteseknek, és köszönjük mindenkinek a részvételt.