Bringás barlangászat Hír

Simon Ádám
2010/05/24
A titkos bejáraton keresztül behatoltunk a 150 éves söröspincébe, de a nedűkkel teli hordókat sajnos nem találtuk.

Imádom az olyan versenyeket/rendezvényeket, amikor a hétköznapokban nem látogatható helyszínen lehet futni, bringázni, vagy simán csak sétafikálni, éppen ezért nem volt kérdés, hogy elindulok-e az I. PORT.hu - Underworld Kupán. A cross country körverseny a Merkapt sportközpontban zajlott - ott, ahol a Nagy Sportágválasztót is meg szokták megrendezni -, és igazi ínyencfogásként az útvonalba szőtték a szomszédos sörgyár 150 éves pincejáratait.

Május 22-én reggelire a szokásosnál nagyobb adag tojásrántotta, közben egy kis Spongyabob, aztán országúti városi cirkálóra pattanva indultunk a versenyre. Azért nem montival, mert a versenyen használt bringám már a helyszínen várt, egy fullextrás, fulltelós személyében. Már megint nem tekerhetek a saját kis hegyibringámon, mert egy csúcsbringát kell kipróbálnom... szegény én.

Bringabanda.hu

Épp az elit-futamra értünk oda és egyértelmű volt számomra, hogy én is hasonlóképpen fogom nyomni, mint mondjuk Buruczki. Amikor elrajtolt a Hobby I-es futam - melyben kolléga képviselte a Mozgásvilág.hu színeit (ő is beszámol) - értetlenül néztem a sok, fáradtságtól eltorzult arcú kerekest. Ugyan mit vannak úgy oda egy alig szintemelkedésű, könnyű kis örömtekeréstől...

Aztán kolléga beért, a még átesett egy gyors beállításon - amin úgy éreztem magam, mint egy Forma-1-es pilóta, aki behajtott a boxutcába és a szerelők mindent az én kényem kedvemre állítanak be -, becsatoltam az SPD-t és rajthoz álltam.

FÁÁÁÁJÖÖÖR - tüdüdüddüdüm, tüdüdüdüdüdüm (Scooter szólt rajtpisztoly helyett) - elindult az 50 Hobby II-es kerekes. A mezőny szétrázása az első 200 méter után megtörtént a kb két méteres meredek emelkedőnél, ahol elég volt, ha egyvalaki nem bírt felmenni, után a többieknek is muszáj volt megállni és tolni. Gyorsan le, feltolás, újra becsatol és tekerés.

Bringabanda.hu

(Még el sem jutottam a barlangig, éreztem, hogy nem ártott volna némi célirányos edzés, mert a raftingozás és a városban bringával közlekedés nem mentett meg attól, hogy beégjen a tüdőm az első körben. Mindegy, bírtam és igyekeztem ez egyenes sík szakaszokon pihenni.)

Az apróköves egyenes szakasz után két lépcsőfokot kellett felhoppanni ami nyilvánvalóvá tette az össztelós bringa létjogosultságát. Nem sokkal később elkanyarogtam egy kisebb hupliig, ahol már nem volt érdemes kistányérra váltani, mert rögtön utána lekacskaringóztunk a pálya egyik leglejtősebb rámpájához, ami berepített minket a várva-várt pinceszakaszba.

Az első, szűkebb átjárónál könnyen elveszíthettem volna az eszem, ha nincs meg a józan eszem, mert a dobbantós púp után rögtön egy nyakbehúzós plafon következett. Az első egyenes kellő megvilágítást kapott, ám amikor a végén jobbra fordultunk a szűk és töksötét átjáróba, eldöntöttem, hogy eldobom a barnalencsés szempát, mert semmit nem fogok látni. Szerencsére kollégától már tudtam, hogy vannak töksötét holtrészek, ezért lámpát is vittem magammal (ha indulsz a 2011-es Underworld Kupán, nálad is legyen egy erősebb fényű lámpa, ami bírja 70 percig).

Az átjáró után egy éles jobbos, keskeny résen át, majd egy előzős, enyhén emelkedős szakasz, ahol a fejre még mindig erősen javallott volt vigyázni. Az egyenes végén óvatosan fék, két éles balos, megint egyenes a végén hajtű-jobbossal, vissza az egyenesen, élesjobbos kicsúszás balra... valójában ezt az elemet csak én tettem bele, mert idejekorán próbáltam a kanyarban kilőni és a nedves csúszós talajon ez a manőver sikamlós véget ért. Gyorsan elhajtottam a miattam megállókat, SPD becsatol és irány balra, ki a bányából, a sárgaköves úton felfelé. Sikerült még itt is egy-két látványosabb driftelést alkotnom, de az esést sikerült elkerülni.

Bringabanda.hu

Amikor megnéztem felvételről, hogyan tekernek felfelé az elit futamosok, azt hittem felgyorsították a felvételt. Én csak vánszorogtam kistárcsával, ők meg olyan gyorsan nyomták felfelé, ahogy én lefelé jönnék. Ez van :)

A kapaszkodó után hepehupás kacskaringózás és egy apróköves szakasz után újra a körpályánál vagyunk, ahol már hallani a nemnormális-kommentátor nemnormális-szövegelését. És amikor már azt hinném, hogy mindjárt vége a körnek, még felcaplatunk a pálya fölé, a gyökeres, köves, kerékvájatos hepehupára, ami amilyen semmiségnek tűnik kívülről, olyan izzasztó belülről.

Valahogy ezen is átvergődök, eufórikus érzéssel gurulok le a lejtőn és fordulok rá a célegyenesre, aztán rájövök, hogy ebből a körből még illenék jó sokat megcsinálni.

Bringabanda.hu

67 perc és 10 kör után még van időm egy 11-edikre, aztán kész, kipurcantam. Tészta, pihenés, a pálya átbeszélése kollégával, barátnőnek nagyzolás és az egészet hőstettként beállítás, babér learatás, majd tekerés haza, mielőtt elkap a zuhé.

Köszönet a szervezőknek, 2011-ben reméljük ugyanitt, a II. Underworld Kupán.

UnderWorld Kupa videós beszámolóit megtekintheted itt....

Eredmények:

Elit férfi:
1. Buruczki Szilárd (Magellan Kőbánya TC)
2. Melts András (Corratec World Team - Bringavilág)
3. Ruszin Ádám

Junior:
1. Szalontay Bence (Merida Maraton Team CST)
2. Bálint András
3. Nagy Martin (Cube-Csömör)

Női:
1. Dósa Eszter (Vitalitás SE-Scott-Xiont)
2. Módos Gabriella (Merida Maraton Team CST)
3. Füzy Anna (Trek SE)

Hobby 1.:
1. Pálmai Zsolt (ZKSE)
2. ifj.Gáborházi Károly (Pilis Cross Country Club)
3. Rózsa László (Megalódusz SE)
...
35. Tankó József (Mozgásvilág.hu)

Hobby 2.:
1. Kuchta Attila
2. Filó András (Budai Sziklák)
3. Sram Gábor (Bringabanda SC)
...
18. Simon Ádám (Mozgásvilág.hu)

Master:
1. Tóth Rajmund (Budai Sziklák)
2. Fodor Tamás
3. Somogyi Sándor (Hajdúsági KTE)

Töltsd le a teljes eredménylistát: Klikk ide!

Az I. PORT.hu Underworld Kupa weboldala:klikk ide!