- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Volt mostanában néhány longtail cargo bringa nálam, amik azért jobban hasonlítanak a hagyományos bringákra, csak meg van hosszabbítva a hátsó háromszögük, hogy lehessen rá sok csomagot vagy éppen gyerekülést pakolni. Jellemzően első csomagtartóval is el vannak látva, ami nagy segítség lehet egy-egy bevásárlásnál. Hát a most tesztelt CUBE Cargo Sport Dual Hybrid teljesen más ligába érkezett.
A longtailek irányíthatósága egészen egyszerű, nagyon közel áll a hagyományos kerékpárokéhoz. A box bike viszont teljesen más liga. Na de ne ugorjunk ennyire előre, nézzük milyen is a gép. Hát nagy. Bővebben: nagyon nagy. Már az is komoly logisztika volt, hogy a forgalmazótól eljusson hozzám, hiszen autóba, kisbuszba esélytelen belerakni, hiszen csak a tengelytávja 2 méteres! Mázlim volt, hogy az Ákosbike-osok voltak olyan jó fejek és berakták a Sprinterjükbe. Még ott is csak keresztben fért el… Persze ezt váltja azonnal előnyre, amikor meglátod hogy nem kevesebb mint 200 literes űrtartalmú a doboza! Emellé társul a 220 kg-os terhelhetőség, ami durván kitágítja a felhasználási lehetőségeit.
Akár két kisgyermek szállítására is alkalmas, mivel kapható hozzá biztonsági övekkel ellátott pad. Nyilván nagyon környezetfüggő, hogy olyan helyen laksz-e ahol egy ekkora monstrummal kényelmesen el lehet férni, van megfelelő bringaút hálózat, hogy biztonságos legyen elgurulni az óvodáig. Bár az is tény hogy a tesztidőszak alatt bármerre tekertem vele, nagyon előzékenyek voltak az autósok, gondolom főleg a mérete miatt, meg hát nem egy megszokott látvány a hazai utakon. Tőlünk nyugatra, főleg Hollandiában teljesen normál a napi utcaképben a gyerekeket, árut, és nagyjából a mindent is szállító bringás, azonban nálunk erre még várni kell, főleg a cargo árak miatt.
Azonban minden relatív. Igen, 2.4 millió forint rengeteg pénz itthon, és ennyiért a családok többsége inkább egy használt autót választ a gyerekek cipelésére, még akkor is ha csak rövid távokat kell megtenni vele. Másik oldalról viszont, ha az elektromos kerékpárokat nézzük, akkor ennyibe kerül egy jobb ebike, ami viszont „csak” bringázásra alkalmas. Az a durva, hogy itt gödöllői viszonylatban simán el tudnám képzelni, hogy az esetek 80%-ban kiváltaná az autót. Nem vészes a forgalom, vannak bringautak, egészen kulturált a közlekedés, de a nagyobb boltok a város szélén vannak. A 15 éves fiamat természetesen nem ültetném már bele, de kisgyerekeseknek reális alternatíva és lazán letenném az autót ha ilyennel szaladhatnék el a "lilüalditecsó" szentháromság egyikébe.
Mivel itt a kormány a rakomány mögött foglal helyet, ezért az autókéhoz hasonló gömbcsuklós kormányösszekötők viszik át az elfordulást az első kerékhez, vagyis a villához. Késés, vagy rugalmasság nem volt érezhető az irányításban, de meg kell szokni, ha „korábban” fordul a bringa eleje mint a hátulja ahol ülsz. Érdemes gyakorolni a megvétel után egy kicsit egy üres parkolóban. Ahhoz képest hogy mekkora a tengelytáv, meglepően kicsi a fordulókör, már cargo léptékkel nézve.
Egy ekkora szerelvényt mozgatni rengeteg energiát emészt fel, éppen ezért két darab 500 Wh-s akkumulátor látja el árammal a speciális Bosch Cargo Line motort, ami 85 Nm-es nyomatékkal képes meglendíteni a bringát! Ezzel a két akkuval még a maximális rásegítés, és maximális terhelés mellett is simán el lehet menni vele 50-70 km-es távot. Ami bőven túlmutat azon amit általában megtesznek egy cargoval. A futárok pedig úgysem fogják „turbo”-ban nyomni.
Egyféle vázmérettel lehet csak kapni, így felmerülhet a kérdés, hogyan lesz ez jó „mindenkinek”? Erre a válasz a spéci BySchulz Speedlifter Classic kormányszár, ami egy mozdulattal méretre állítható, így 160 cm-től 190 cm-ig bárki kényelmesen tudja használni!
Ehhez a súlyhoz nem árt a masszív fékrendszer, amit egy hidraulikus Magura CMe Hybrid személyében találtak meg, elől 203 mm-es, hátul 180 mm-es féktárcsákkal. Brutális az ereje, nincsen kétség hogy megpakolva is ellátja a feladatát. Ez a kivitel láncváltós volt, de kapható fokozatmentes Enviolo Cargo agyváltóval is, ami szerintem erre a használatra észszerűbb választás.
A komplett szerelvény súlya 51 kg, így ennek garázs, vagy megfelelő méretű tároló kell, ezt nem fogod az emeletre felcipelni. Szerencsére azonban az akkumulátorok kivehetők, így azokat akár a lakásban is tudod tölteni. Elől 20”-os, hátul 27.5”-os kerékkel rendelkezik, és opcionálisan csomagtartóval is ellátható. Ezen felül esővédő is található az extralistán. Mondanám hogy vásárlás előtt érdemes kipróbálni, vagy megnézni élőben, de ez hazánkban nem egyszerű történet mivel akkora helyet foglal, hogy alig van bringabolt aki bevállalja. Annak aki ki tudja használni, nagyon jó vétel lehet a CUBE Cargo Sport Dual Hybrid és én lehet elgondolkodnék az agyváltós kivitelén, mivel a lánc komoly terhelésnek van kitéve.
A bringát keresd a hivatalos CUBE dealereknél!