Menü

2019.01.05.     Hozzászólás 0

2019 legjobban várt kerékpáros újdonságai

Az újév beköszöntével nem csak a fogadalmak és a nagy tervek terén vagyunk aktívak, de szeretünk a „jövőbe” is tekinteni, találgatni, vajon mi vár ránk az elkövetkező szezonban.


A 2019-es újdonságokat már tudjuk – hiszen ezeket minden gyártó az augusztusi Eurobike szakmai kiállításig bemutatott a nagyközönségnek, amin mi is kint voltunk, és beszámoltunk nektek – de mindig vannak várva várt fejlesztések és irányok, amik csak évközben derülnek ki.

Most ezen nagyon várt újdonságok után fürkésztünk a kerékpárpiac üveggömbjének zavaros belsejében.


Wireless váltás

Prototípusként már láthattuk szakmai kiállításokon - és versenyeken a nagyok bringáin - a SRAM bluetooth-vezérelt váltórendszerét (Black Box eTap), és ha minden igaz, talán 2019-ben már széria-készen érkezhet. A mindennemű kábelezést mellőző rendszer nem csak letisztultabbá teheti a bringákat, nem csak könnyebbé teheti a szerelést, de talán végre igazi áttörést is adhat az elektromos váltóknak.

 

Black Box eTap Forrás: instagram.com/michalcervenyphoto/

 

Kerékméret mixelés

Egyáltalán nem újdonság, a múltban sok próbálkozás volt (legutoljára például a Canyon kínált ilyen bringát), de most talán szélesebb körben érkezhetnek gyárilag kevert kerékméretekkel készített kerékpárok. Az elöl 29” és hátul 27.5” méretű felnikre elöl keskenyebb (általában 2-2.0”) míg hátul plusz méretes (általában 2.8-3.5”) gumik kerülnek, melyek elöl könnyű gördülést, hátul nagy strapabírást nyújtanak.

 

 

Integrált Dropper Post

Az elmúlt 20 év egyik legjobb terepkerékpáros fejlesztéseinek egyike minden bizonnyal a dropper post, azaz az állítható nyeregcső volt. A kerékpározás élményét és biztonságát rendkívüli módon megnövelte. 2018-ban pár gyártónál megjelent az integrált változata (például a BMCnél). Ezen kivitelek nem csak letisztultabb kinézetet adnak a kerékpárnak, de még jobb felhasználhatóságot, és nagyobb merevséget nyújtanak. Idén várhatóan sokkal több gyártónál, főleg XC bringákban jelenik meg az ilyen nyeregcső.

 

Stílusok összeolvadása

Az elmúlt években erősödött fel az a trend, hogy a gyártók egyre több olyan modellt kínálnak, melyek minél több ember számára alkalmasak. Plusz méretes gumik, strapabíró felnik, 140-150 mm rugóút, stb., melyek segítségével bárki terepkerékpáros élményhez juthat, és melyek által jobban összemosódhatnak stílusok. Így például az XC, AM és TRAIL stílusú bringázáshoz nagyon hasonló kerékpárok lesznek a kínálatban.

 

Még könnyebb, még kisebb, még integráltabb

A Shimano által már tavaly tavasszal bemutatott új E8000 széria is nagy ugrás volt a kisebb és könnyebb (no meg elérhetőbb árú) e-bike-ok felé, de a technológia rohamos fejlődésével idén újabb grammok és centiméterek tűnhetnek el. A trendeket látva várhatóan a vázon kívül elhelyezett akkumulátor alkalmazása kiszorul, és mindenki a lehető legjobban integrálni fogja a vázba azokat. A fejlesztések ilyen mértékű haladásával könnyen meglehet, hogy már csak pár év, és sem súlyban, sem kinézetben nem tudunk különbséget tenni majd egy normál- és egy rásegítéses kerékpár között.

 

Cube Agree Race

 

E-trekking, E-mtb, E-road

Már a 2018-as Eurobike-on látható volt, hogy miután az e-bike meghódította a trekking, majd a mountain bike kerékpárokat, immáron az országúti bringák világának ajtaját is berugta. Ezen irány, a fentiekben leírt súly- és méret csökkenésnek köszönhetően idén sokkal erőteljesebben jelentkezhet, még szélesebb országúti kerékpárpalettával.

 

Zavarba ejtő újítások

2018 számomra legjobb része az volt, hogy több cég is mert újat és teljesen mást álmodni, melyek nem a feltűnés céljával készültek el, hanem annyi tervezés és átgondolás van bennük, hogy már kíváncsivá tesznek, mennyire működhetnek (mint például a Motion cég paralell villája, a Ceramic Speed új hajtásrendszere). Bízok benne, hogy ezen felszabadult és bátor elrugaszkodás a hagyományostól megmarad 2019-re is.

De hogy mi válik valósággá, mi marad tippnek, arra még pár hónapot várnunk kell. 

 

Ajánló