Egy kis okosság

Kuttor Csaba
Kuttor Csaba
2011/02/15
Hirdetés

 

Nagyon érdekes cikkre bukkantam a legújabb Triathlete Europe magazinban.

Fogyás vagy erősítés témakörét bondolgatták.

Kerósoknál, de triatlonban is a végén igen fontos az úgynevezett watt/kilogramm érték, azaz hogy a sportoló milyen teljesítményt tud leadni kilogrammra számítva.

Ezt kinyomozandó egy tesztet végeztek:

4csoportot alkottak elég jó kerósokból, mindegyik csoportot 8-10versenyző alkotta.

Az első osztag csinált mindent úgy, ahogy addig, csak 10hét alatt fogyott 4kilot.

Második banda csinált mindent ugyanúgy, és nem is fogyott.

Harmadik sor nem fogyott, ellenben heti 2x végzett célzott rövid intervallos kerósedzést.

Negyedik csapat egyszerre fogyott és erősített bele.

Na nézzük mi történt.

Két csoport is hasonló fejlődést mutatott.

Akik csak fogytak, illetve akik csak kicsit belehúztak, azok ugyanúgy 10% körül tudták növelni a watt/kg értéküket.

Nincsenek meglepetések. Akik ugyanazt a munkát csinálták tovább, azok nem is fejlődtek semmit.

Akkor a találós kérdés: aki egyszerre fogyott és erősített, az mennyire picsázta el a többieket?

Megfejtés: semennyire.

Ez volt az igazi meglepetés a dokiknak is, nullát emeltek watt/kg értékükön.

Hogy mi volt az oka?

Valószínűleg a célzott koplalás és a minőségi munka nem fér meg egymás mellett. Azaz a legjobb edzés is kárba vész, ha nincs meg mellette a megfelelő regeneráció, jelentsen ez jelen esetben minőségi kajálást, de valószínűleg igaz ez némileg a pihenésre.

További tapasztalat, a „télen elfér rajtunk néhány kilogramm védőzsír” ige sem nagyon állja meg a helyét. Az első edzőtábor idejére bizony versenysúly környékén kell poroszkálni, hiszen a legrosszabbat akkor tesszük, ha a táborban akarunk koplalni, és nagyot fogyni.

Éljen a tudomány!

Hirdetés
Hirdetés