Dolgozó sportoló

Kuttor Csaba
Kuttor Csaba
2010/12/27
Hirdetés

Persze hívhatnánk fordítva is. Sportoló dolgozó. Tökmindegy. A lényeg, hogy sokan vannak, akik munka mellett szeretnék magukat fizikailag karban tartani. Sőt, nem kevesen különféle célokat tűznek ki maguk elé, melyekért sok mindent megtesznek.

Természetesen ez nagyon jó, de nem árt tisztában lenni a lehetőségeinkkel. Ha mondjuk valaki szeretne egy Ironman-t teljesíteni, annak semmi akadálya, tekintve, ha tud elég szabadidőt felszabadítani a maximálisan rendelkezésre álló 24órából. Mert annak nem sok értelme van, hogy rámenjen a család a hobbinkra.

Lecsökkenthetjük az alvásidőt napi 6órára, csak hogy minden beleférjen. Egy ideig ez megy, aztán nem sokára se a munka, se a sport nem fog igazán menni. Plusz kinyírjuk a szervezetünket. De odaállhatunk a rajthoz heti 4óra edzéssel a hátunk mögött, de fenn áll a veszélye, hogy egy kegyetlenül rossz élményben lesz részünk edzetlenségünk miatt.

A triatlon tud fájni, de nem feltétlenül kell az egész versenynek agonizálással eltelnie. Lehet ezt élvezettel, mosolygósan is csinálni, a végén némi vicsorgással. Ha a vicsor állandósul, azt sokáig senki sem élvezi...

Mi a megoldás?

Reális célkitűzések, és reális edzésterv. Fel kell mérni, mennyi szabadidőnk van egy héten, és a különböző edzéseket a napi-heti rutin részeként kell beilleszteni az életünkbe. Így elkerülhetjük a felindulásszerű edzésrohamokat, a fásultságot, ha találunk egy jó klubot, még rendszeres hangulat karbanartásnak is jó lesz! :)

Aztán ebből a folyamatos, számunkra optimalizált edzésmunkából lehet kisebb csúcsokkal kitörni (emelt edzésmunka pár hétig), mondjuk egy hosszú távú triatlon kedvéért, melyet így már felkészülten, igazi élményként fogunk megélni.

Ebben fogok, próbálok mostantól segíteni mindenkinek a mozgásvilágon. Terveim szerint egy heti 10órás elfoglaltsággal járó edzésprogramot kezdek el írni, amelyet igen könnyen le lehet csökkenteni 8órára, ha valakinek ennyi ideje van hetente sportolni, de pici plusszal megemelheti 12-re is, ami már egy félprofi mennyiség. Nem beszélve arról, hogy aki edzettebb, az eleve az adott idő alatt több métert/kilométert tesz meg, azaz, máris komolyabb hete lesz ugyanabból az edzéstervből.

Jövő héttől indul a menet, lehet beszállni! :) Addig is egy külön táblázatban fel fogom tenni az edzéstartományokat, melyekkel dolgozom, és amiről már írtam is korábban. Az edzések általában pulzus kontrollal fognak menni, így javaslom egy pulzusmérő óra beszerzését. Nem kell a legprofibb, de a pulzus mellett azért idő, stopper, részidő legyen rajta.

Addig is, lehet regisztrálnia mindenkinek a mozgásvilág edzésnapló rendszerében. Ott fog futni a terv.

üdv

 Kutya Coach  :)