Ciprus Hír

Kuttor Csaba
2014/02/21

Először jöttünk Ciprusra edzőtáborozni. Meg úgy általában is. Igazándiból nem is értem, hogy miért került sor erre ilyen későn, hiszen adott, hogy itt bőven melegebb van mindig, mint Magyarországon. Repülővel a megfizethető kategória, és kultúrálisan is rendben van, hiszen alapvetően brit beütéssel egy kis Görögországról van szó.

Ami most döntött abban, hogy végre eljutottunk ide, az a Wizzair állandó járata Larnakába. Ezzel most már non-stop jó áron ki lehet jutni. Kerékpárral 50ezer körül találni jegyet, ami igen jó egy Kanári-szigetekhez, de akár spanyol nem fapadhoz képest. Kerestünk gyorsan egy apartmant az uszodához közel, ami megint elég jó áron jött össze, és ráadásul végül 500m-t kell csak sétálnunk. Biztos, ami tuti béreltünk kocsit is, és ez volt a legviccesebb. 11napra 100dollár? Ajándék.

Uszodáért azért még legomboltak rólunk 4euro/fő/alkalmat, de cserében vonalban úszunk egy bomba medencében a tengerparton. Előttünk 7-től 12-ig fél Szovjetunió végigcsapkodja a vizet. Itt van az orosz és ukrán válogatott, plusz ugyanezen országok top klubjai. Konkrétan télen itt élnek. És milyen jól teszik. Az élet maga nem drágább, mint otthon, az utak bomba minőségűek, és elég változatos a terep. Van 1900-as hegy, van sík, van dombos. Futni tömérdek földút, de a környék útjai is megteszik. Mi egy 300-as salakos futópályát találtunk, a 400-as rekortánért be kellene menni Larnaka közppntba, és ráadásul 5euro/alkalom, úgyhogy ezt kihagytuk. Orosz pajtások is max egyszer mennek be hetente.

Az idő hihetetlen. Ha esik is, azt mindig éjjel teszi, napközben süt a nap. Ha napon vagy, kiég a hajad, és bőven 20fok felettinek érzed, árnyékban meg olyan 16-18-20 fok között ugrál. Tökéletes minden sporthoz. A tenger nem túl kellemes még ilyenkor, de többen is úsznak benne. Zsaniék is kipróbálták és elviselhető, neoprénben tökéletes, sajnáljuk is, hogy nem hoztunk...

Ami röhej, hogy ezt a paradicsomi kis szigetet is sikerült a politikusoknak ketté osztaniuk. Az északi rész török megszállás alatt van, ami Larnakához elég közel van. Többször is tekertünk szögesdrótok mellett, őrbódéból integető katonák között. Egyszer véletlenül egy határba is bele botlottunk, ahol kérték az útlevelet, úgyhogy "turnback"-ket nyomtunk. Azt például nem is tudtam, hogy maga Famagusta, amiről focicsapata miatt már elég sokszor hallottam, és hozzánk egész közel van, tulajdonképpen egy megszállt város, eredeti lakosságának kb. harmadával. Korábban az egyik legfontosabb kikötő és nyaraló központ volt. Ma a város nagyobbik része, közte a komplett tengerparti résszel szellemváros. Kár érte.

Amúgy próbáltunk az edzések között város nézni, de az igazat megvallva Cipruson nem ez a legjobb időtöltés. Nem sok néznivaló van. Elég rendezetlenek a városok, olyan törökös a stílus. Össze-visszaság, be nem fejezett lakóparkok, satöbbi. A legszebb hely egy hegyi falucska, Lefkara volt, ahol sikátoros, macskaköves utcácskák voltak, tele kézművesekkel. Na, ott volt hangulat. A nagyavárosok inkább a nyaralókra építenek, tele kávézóval, kajáldákkal, oszt jónapot.

Összességében minket ez mondjuk annyira nem zavart, így legalább még ideálisabb hely edzőtáborra, hiszen nem vonja el semmi sem a figyelmet az edzésektől. Hogy jövünk-e még ide? Nem kérdés. Alaphely lesz!