Menü

2009.06.08.     Hozzászólás 30

Balatonfüredi élmények

žA versenyen nemenként az első‘ kettő‘ kvalifikálta magát a felnő‘tt ...

žA versenyen nemenként az első‘ kettő‘ kvalifikálta magát a felnő‘tt kontinensviadalra, de a már inkább csak levezető‘ Kuttor valószínűleg nem vállalja a részvételt. “ Nemzeti Sport Online

 

žAz Európa-bajnoki válogatónak tekintett versenyt a már csak hobbiból versenyző‘ Kuttor simán nyerte “ Propeller.hu

 

A fenti híreket találtam a tegnapi versenyrő‘l. Ebbő‘l kellett megtudnom, hogy már csak levezetek. Sebaj, ilyen korban úgyis hosszan kell már levezetni, ezért én is ezt teszem. Levezetek vagy három-négy évet, nehogy gond legyen az izületeimmel J

 

Viccet félretéve, ekkora bő‘dliség írása elő‘tt legalább kérdezzenek meg! Komolyan gondolja az újságíró, hogy gyakorlatilag OB erő‘sségű versenyt lehet nyerni levezetve? Á‰s aki megnyeri, az nem vállalja az EB-t, mert hiszen már hobbista?

 

Amellett, hogy menyire nulla a médiánk, még a tartalommal is akadnak problémák. Komolyan mondom, az egyik legégető‘bb problémánk ezen változtatni. Minek van triatlon tour-unk, és érünk el szép eredményeket, ha az sehol sem jelenik meg, arról senki sem értesül? Ha meg írnak rólunk végre, akkor valahogy bántó hibák kerülnek bele. A legutóbbi klubcsapatos híradásokból csak éppen a legfontosabbak maradtak ki, márpedig a névadó szporzor (Uniqa volt az is “ és pont azért fizetett, hogy neve megjelenjen mindenhol) illetve a győ‘ztes csapat neve (újbudaiak voltunk Uniqa Újbuda TC helyett). Nem tudom, de nálunk is azért fizet az Uniqa, hogy legalább néha leírják a nevét. Legközelebb talán budai srácok leszünk? Vagy XI.-ik kerületiek, esetleg dél-budapestiek? Bagatellnek tűnik, de ezek fontos dolgok. A beharangozót olvasva nekem mindenképpen meglepetést okozott, hogy két esélyest neveztek meg: Török Danit és Faldum Gábort. Ha más nem, talán érdekességbő‘l le lehetett volna íri, hogy indul még egy buta olimpikon is J

 

No mindegy.

 

A verseny megint a kedvencem volt. Hideg víz, hideg idő‘, szutymákoló eső‘, meg 10fok alá hűlő‘ levegő‘. Mi kell még? J

Az emelkedő‘ is kedvezett most nekem, mert sok síkföldi triatlonos van országunkban, akik ha nem is deglenek meg, de várható volt, - ahogy az elmúlt években is tapasztalhattuk - hogy nem lesznek nagy futóidő‘k. Ennek megfelelő‘en az elsumákolt úszás után minden egyes emelkedő‘t megnyomtam. Nekem is rosszul eset, mint egy ikerszülés, de mivel nem láttam mosolygós arcot körülöttem, gondoltam hasonló érzések, - no, meg a sav - öntik el versenyző‘társaimat is. Ennek ékes bizonyítékaként egyre kevesebben lettünk elöl. A végére pontosan hatan. A Molnár Ádival és a Tóth Tomival meg mondom ő‘szintén, futáson nem nagyon számoltam. Mindketten nagyot alakítottak kerón. Tominak máris járt a kvóta, Ádi meg már nagyban készült egy nagy futásra, melyet szerintem össze is hozott az ötödik helyével. A Törökökkel meg Csabikával ellenben gondoltam, hogy gondok lesznek. Gondoltam, hogy egy harakiri első‘ ezerrel el kellene szakadni legalább valamelyiktő‘l, és mivel Rendes úr szépen be is kezdett, így meg volt a futópartner máris. Hál Istennek Török Dusi még hajat szárított a depóban, így nem tudott felérni a lábunkra. A múlt hétbő‘l okulva viszont nem szerettem volna közelebb csalni, ezért a második körben még tovább nyomtam a tempót. Rendes úr rendíthetetlen volt, ezért gondoltam semmi baja, elő‘reküldtem picit vezetni. Ekkor viszont éreztem, hogy lassulunk, tehát annyira mégsem volt kocogós a tempó Hagytam egy kicsit kivérezni, aztán elérkezettnek láttam az idő‘t egy blöffhöz. Mivel Csabesz megette az első‘ terített betlimet, így berendezkedtem egy utazó tempóra, melyet csak a fordulóknál téptem meg picit. Plusz felvettem a legkomolyabb pókerarcomat, nehogy vérszagot kapjanak az üldöző‘k, amint szembe futva azt látják, hogy az öregember kezd elanyátlanodni J

Végül az utóbbi idő‘k egyik legjobb futásával (már az enyémmel) sikerült nyerni, de nagyot alakított Rendes úr is, akinek eddig két dolog nem ment: eső‘ben nem görcsöli meg kemény keró után nagyot futni. Most mindkettő‘t megtette, ezért nagy igazságtalanság lenne, ha nem tudna EB-zni.

Ezzel kapcsolatban némi kritikával kell éljek a vezető‘ség felé, akik zsigerbő‘l nem kérték még meg a plusz helyeket az EB-re. Az azért lehetett tudni, hogy többen szeretnének menni, mint ahány helyet kaptunk

Remélem mellettem Rendes Csabi is ki tud jönni, és remélem a Kovács-Tóth páros mellett a Szabó Zitának is lesz egy kvóta. Kihagyni miatta ugyanis egyik Zsófit sem lehet! Egyik nagyon megy most, a másik meg tavaly dobott nagyot, és az ismétlés lehető‘ségét meg kell adni neki.

Egy dolgon még el lehetne gondolkodni, és ezzel lehet, hogy kihúzok (egy-két) gyufát.

Az U23-as keretnek, és a felnő‘tteknek jelenleg két fizetett alkalmazottja van a triatlonsportban.

Kérdem én, mindennemű közös program, felkészülés híján mi a teendő‘jük? Illetve van-e annyi teendő‘jük a kerettel, ami indokol egy fizetést? Nem lehetne-e esetleg azt az összeget valahogy átügyeskedni más célokra.

Egyet értek vele, hogy aki nem csinált szintet, az a versenyző‘ fizessen 50%-ot az EB-ért. Ruzsamagdiért mi is fogunk, de például a VB-re minden pénz jól jön majd

Amúgy meg szerintem rengeteg helye lenne még a pénznek.

A két fizetett alkalmazott pedig még azzal sem volt tisztában a hétvégén, hogy U23-ban nem három, hanem 4 helyünk van Nem mindegy.

 

Á‰s el ne feledjem. Á“riási gratuláció Ruszamagdinak a válogatottságért, Varga Reninek a nagy futásért, Boros Zsófinak a küdzdelemért (meg a Eurosport Watts-os képekért :) ) , Anheuer kollegának a serdülő‘ 2ik helyért, Csortos Iminek, Polonyi Balázsnak.

 

 

Szponzorok

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • AdamH 2009.06.10.   21:47

    AdamH

    Látod Balázs pont erre gondoltam tegnap, ha időben szólsz összejön a dolog, több barátod van mint gondolod. :)

    válasz erre...

  • Rozsa Dori 2009.06.10.   20:44

    Rozsa Dori

    Sziasztok, Mivel ottohn leszunk a nyaron, En beallok frissiteni, segitek, de elotte gyorsan az Obolatuszast megcsinalom mert oda eligerkeztem. Csak utan tudok odaerni, kar hogy egynapon van.Miert van ugyanakkor? a gyerkocok is beallnak segiteni, igaz kicsik. :))

    válasz erre...

  • Csöke Balázs 2009.06.10.   08:55

    Csöke Balázs

    Szia Ádám! Sajnos buktam bringán ezért kellett kiszállnom vasárnap..semmi komoly szerencsére,de nem akartam kockáztatni az Ironman elött. üdv, Balazs

    válasz erre...

  • MZ/X 2009.06.10.   08:40

    MZ/X

    Fiatal triatlonosokat szerintem általában be le lehet ilyenre szervezni,emlékszem amikor Győrben voltak versenyek mi is mindig frissítősök voltunk és még szerettük is.Valószínűleg bulinak veszik.Nyilván biztosítani kell nekik a szállást meg étkezést...!De biztosan Zánkán is lehetne toborozni fiatalokat!! Egy ötlet,hátha segít!

    válasz erre...

  • Molnár Ádám 2009.06.10.   08:14

    Molnár Ádám

    Balázs, Más versenyszervező gárdákhoz nem tudsz fordulni segítségért? Mert gondolom, hogy pénz nincs emberre, viszont ha más szervezők beugranak, akkor viszonzásul adhatsz embert te is egy későbbi versenyükre. Mintegy csere akció. Milyen tipusú munkakörre kellene ember? MEnnyi? És milyen feltételek mellett? Ha ezt tudjuk könnyebb keresgélni. Versenybírók a bringa pályára vannak? Az azért elég fontos!

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.09.   22:38

    AdamH

    Megoldjuk:)

    válasz erre...

  • Pál Balázs 2009.06.09.   21:45

    Pál Balázs

    Igen, korábban kellett volna szervezni... de valahogy sosem jön össze...A tervek már decemberben megvoltak...januárban OB lett a verseny...márciusban már Zánkával egyeztettem...és mégsem jutottunk előrébb...hihetetlen. Alapvetően egyébként a pénzhiány miatt nehéz időben kezdeni mindent. Állandóan csak majd-majd-majd válasz jön a potenciális szponzoroktól, partnerektől és úgy meg nehéz tervezni. Na mindegy, azért köszönöm a felajánlást. A nagy versennyel kapcsolatban pedig félreértettük egymást azt hiszem. Majd megbeszéljük személyesen...Zánkán! Egyébként ha a frissítést sikerül megoldani jó kis verseny lesz.

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.09.   21:02

    AdamH

    Balázs ! Szólhattál volna korábban is, senki sem tudta, hogy ilyen jellegű problémák léptek fel, ezt nem kommunikáltátok. Tudom az EB. Magam is beállnék frissíteni, de inkább indulni szeretnék, ennek ellenére megpróbálok szerezni néhány embert, hátha más is hoz egy párat. Azt gondolod ezek után, hogy egy nagy verseny megszervezése könnyű lesz ? Soha ne tévedj nagyobbat. Az még az EB-hez képest is más dimenzió, hidd el láttam már néhány tucatot. Mindenestre fő az önbizalom. :)

    válasz erre...

  • Pál Balázs 2009.06.09.   16:43

    Pál Balázs

    Hosszútávú MTSZ stratégia...hát igen ez kell mielőbb, VB-től függetlenül. A másik amire gyorsan reagálok: "Balázs vagyunk néhányan akik társadalmi munkában szívesen segítünk egy jövőbeli nagy 70.3-as verseny kialakításában" Nem nagy jövőbeni versenyen kell segíteni, ott már könnyű...2009. július 10-12. között kell rendezni egy korrekt középtávot. Még hiányzik kb. 20 ember a frissítőktől. És szerintem itt a komoly probléma, nincs "emberanyag" a rendezéshez. B

    válasz erre...

  • Márkus Gergely 2009.06.09.   13:11

    Márkus Gergely

    Köszi... nem rossz ötlet. A szombati VK-t már kipróbáltuk egyszer. Még 2007-ben amikor másodjára volt Csapat VB nálunk. Nagyon nehéz motiválni nyolc nap, meg a legnagyobb durranás (VK) után még a rendezői csapatot egy napra. Lezárás ügyében sem egyszerű a szombati VK. Hétköznap este mondjuk 18:00 és 19:30 között beleférhet egy váltóverseny szerintem, de méginkább a szombati napon a Mix előtt/után. Az, hogy miből legyen OB és miből nem, az szerintem szakmai bizottsági/hosszútávú MTSZ stratégia kérdése. Az ITU/ETU-nál várhatóan majdnem minden korosztályban át fog alakulni vegyes váltóvá a csapatverseny - talán az ifi megmarad így ahogy van. Csak így van esély egy újabb olimpiai számra. Július/augusztus környékén ebben is okosabbak leszünk. Remélem lesz okunk örülni... :)

    válasz erre...

  • kuttor.csaba 2009.06.09.   12:44

    kuttor.csaba

    No akkor máris bevillant nekem egy ötlet. A dísztóban meg lehetne rendezni a VK előtt pár nappal a most már elfogadott 2+2-es triatlon váltót (OB?) akkor a csapatok már valószínűleg a helyszínen maradnának a VK-ig, de ha egyszerűbben akarjuk,akkor a VK mondjuk szombaton, vasárnap meg a váltó. Még az is lehet, hogy versenyen kívül egy-két nemzetközi csapat is odatenné magát. A táv teljesíthetősége miatt a profik előtt lehetne egy amatőr futam, aztán ki tudja, lehet, hogy szép érdeklődés lenne. Egyszerű, egykörös kerópálya kell, hogy ne legyen kavarodás, meg érdekes különdíjak (legjobb kerós, úszó, futóidő, amatőrnek-profinak egyaránt). Ha OB címet kapna, akkor az érdeklődés a klubok részéről máris megoldódna :D

    válasz erre...

  • Márkus Gergely 2009.06.09.   12:23

    Márkus Gergely

    Sziasztok! Én a kisBartos (gondolom Dávid) által felhozott Triatlon Mix-es gondolathoz szeretnék visszakanyarodni. A Triatlon Nagyhetet tudatosan úgy próbáljuk felépíteni, hogy az utolsó napokban tudjuk olyan kihívásokat nyújtani a versenyzőknek, amely már egy bizonyos felkészülést megkövetel. Ilyen a Jabil 1/3 Maraton és a Triatlon Mix. Szoktak lenni olyan triatlonos csapatok akik egész héten lent vannak és részt vesznek a miniversenyeken minden nap, de ezt nem várhatjuk el a kluboktól. Gondolva arra, hogy a VK-ra jönnek sokfelől az országból, velük jönnek csapattársak, ha már jönnek akkor szeretnének mozogni, így ott van nekik péntek este a 14km-es futás egyéniben és váltóban, meg a Mix sprint távon. Mivel nem tudunk 2 depós versenyt megcsinálni 2 nap Sajószögeden és Tiszaújvárosban, így marad a Dísztó. Az viszont meg kicsi, hogy másfajta versenyt rendezzünk mint a Mix. Amire várnék egy-két építő ötletet - látva, hogy ebben most benne vagytok - hogy mivel lehetne a Mixet, vagy bármilyen más versenyt vonzóbbá tenni a magyar triatlonosok körében. Persze ésszerű anyagi és technikai határok között. Egy két számadat a 2008-as Mixről: Junior EK: 55 ifi/junior fiú (17 magyar), 33 ifi/junior lány (13 magyar) Nyílt verseny: összesen 23 induló (felnőtt, szenior) főleg a TVK Mali szenior és amatőr versenyzői. Előre is köszi a tippeket! Üdv, Gergő

    válasz erre...

  • kutya 2009.06.09.   11:25

    kutya

    Ezek szerint Balatonfüredben nagy az egyetértés. Én is mellette teszem le a voksom. Az pedig régi vesszőparipám, hogy ma, eleve az érdektelenség miatt, a potenciális versenyrendezőket nem ellehetetleníteni kell különböző nyakukba varrt felesleges, és drága dolgokkal (lásd. sokszor tehetetlen bírók hada, chiprendszer, stb.) hanem minél jobban segíteni. Főleg, ha látjuk, hogy inkább mi vagyunk rájuk szorulva és nem fordítva. A megfoghatatlan állásokról. Azért a tisztánlátásért tegyük hozzá, hogy az említett Heráklészos fizetés, melyből én részesülök, gyakorlatilag egy fizu, melyet négy felé osztanak el. Ergo, kapok három hónapig havi asszem netto 70-et? okt-dec-ig... Ja, és ha nem is sokat, de már dolgoztam érte egy hetet, meg még fogok is, az tuti, mert a Heráklészban legalább van teendő. amúgy meg engem szó szerint felkért a Gabi, hogy segítsek, nem tülekedtem különsen ezért a karrierért. Mindentől függetlenül a Heráklész programban legalább élek-sarkok fedik egymást, évek óta fedhetetlenül működik. Ez nem mondható el az U23-as és a felnőtt keretről. Közös munkáról gyakorlatilag nem beszélhetünk, mégis van mindig vezetőjük... Félreértés ne essen, nem az ellen vagyok, hogy ne legyen egy szakmai vezetője a felnőtteknek is, sőt. De akkor legyen egy program is, és legyen mögötte teendő és teljesítmény!

    válasz erre...

  • Vanek Gábor 2009.06.09.   09:54

    Vanek Gábor

    Egyértelmüen Balatonfüred mellett állok ki én is ! Valóban Budapest vagy Balaton az idegenforgalom miatt ismert helyek az országban. A VB rendezés körüli huzavona alapján világos, hogy az eredeti terv szerinti (Hősök tere - Budai Vár) verseny gyönyörű álom volt, valószínű soha nem fog megvalósulni. A Kopaszi gátnál viszont Balatonfüred sokkal jobb és szebb helyszín, ráadásul már több versennyt rendeztek is a pályán. Szerintem Lausanne-i VB és Genf EK pályáira hasonlít. Nagy létszámú verseny depóját is ki lehetne alakítani a Tagore sétányon talán... Valóban kellene központi támogatás a versenynek akár a Triatlon Tour pénzdíjainak a rovására is. Az élversenyzőink akik a Tour pénzdíjait hazaviszik szerintem jobban járnának ha nívós hazai versenyen még ITU pontokat is gyüjthetnének, a Tour pedig a fiatalok és az amatőrök felé tolódhatna. Sajnos az első év nagyon biztató kezdete után kiderült, hogy 5-6 komoly verseny rendezésére, média megjelenésére nincs elég pénz. Kellene csinálni legalább egy komolyat, többet érhet mint 5 szürke átlag.

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.09.   08:12

    AdamH

    Ez a 3000 EUR-os probléma nagyon gáz, hát kb. itt tartunk, nagyjából így is gondoltam, tekintsük ezt akár hangulatkeltésnek. Mindenesetre az én hangulatom elég rossz ebben a tekintetben. A címkézett pénzeket is el lehet jól költeni átlátható formában egy megfelelő rendszerben. Jómagam egyetlen elnökségi ülésen vettem részt meghívottként az lesújtó volt. Nem is nagyon értettem, hogy egyébként külön-külön értelmes és jelentős részben hozzáértő emberek, hogyan működnek ilyen amatőr módon testületként. A döntések is teljesen ad hoc módon születnek, a személyeskedés és az egyéni érdek, illetve az elnökségen belüli érdekek kompromisszuma sejlik fel a legtöbb döntés mögött. Szóval a probléma sokkal súlyosabb annál, mint az, hogy valamelyik programból éppen ki részesedik. Jó lenne, ha a következő elnökség megértené végre, hogy az MTSZ Elnöksége nem egy korlátolt felelősségű társaság üzletrész tulajdonos tagjainak közössége, különben a bizalmi faktor és emiatt a teljes érdektelenség még a jelenleginél is csekélyebb lesz. Jól jellemzi a helyzetet a tisztújítással kapcsolatos hallgatás is. No comment. Balázs vagyunk néhányan akik társadalmi munkában szívesen segítünk egy jövőbeli nagy 70.3-as verseny kialakításában, jómagam és Szakter Géza barátom bizonyosan, de gondolom Kutya, Ica, Fazék, Monár Ádi a két Bartos és még sokan mások is szívesen csatlakoznak.

    válasz erre...

  • lemusz 2009.06.08.   22:11

    lemusz

    Balatonfüred- olimpiai táv. Minden évben nagyjából ugyanabban az időpontban. Nagyszerű helyszín - szállásokkal. Eddig EK- volt, már nem az. Az ok: 3000 Euro, amivel a helyi szervezők, akik lelkesek, de szegények- tartoznak még a tavalyi jogdíjjal - ha jól tudom. Nem érne meg a szövetségnek 3000 Eurot egy EK + némi hardwerrel+megjelenéssel besegíteni a helyieknek? Nem ez lenne a legolcsóbb segítség szakmai vezetés hiányában a magyar versenyzőknek? Mennyi pénzt (benzint vagy kerozint) költünk el egy külföldi versenyre? A szakmai vezetés témában van némi csúsztatás, de hangulatkeltésre kiváló volt. A szóban forgó pénzek NUPI pénzek, nem a Szöv. rendelkezik felette. A Csillagprogramra adják, ahova az U23-ok tartoznak. Hasonló ahhoz, amiből Csabi részesül, hasonló elfoglaltságért, csak azt Heraklesznek hívják. Félre ne értse senki, nem tetszik a jelenlegi rendszertelenség, csak azért tudjuk miről beszélünk! (A félreértések elkerülése végett én egyikből sem részesülök, tehát elfogulatlannak mondhatom magam, ezért kellett hozzászólnom)

    válasz erre...

  • Pál Balázs 2009.06.08.   20:56

    Pál Balázs

    TVK nagyhéttel egyetlen probléma van: nincs amatőr olimpiai táv 2000 embernek. Lásd Hamburg, London, Madrid... ez lenne a cél, amit Tiszaújvárosban nehéz létrehozni...

    válasz erre...

  • Pál Balázs 2009.06.08.   20:54

    Pál Balázs

    Na! ږrömmel olvasom az építő ötleteket! Jók vagytok. Mint a zánkai verseny főszervezője az ideire a következő egyszerű problémák adódtak: 1. Meg kellett rendezni egy duatlon Eb-t ami minden energiánkat elvitte. 2. Egyszerűen nem találok magamon kívül embert aki belerakna energiát a szervezésbe, eleinte ingyen (ez tekinthtitek felhívásnak is) 3. vagy sok kapcsolat kell vagy jól megfizetett szakember a pénzszerzéshez. Ezek idénre elmaradtak. A jó hír, hogy a héten megpróbálom fixálni a jövő évi verseny időpontját. Ha nem lenne VB, automatikusan kitolnám szeptemberre (a már említett rövid versenyidőszak miatt), vagy lehet, hogy május végére tenném. JږHETNEK A JAVASLATOK... A baj csak az, hogy zánka a jelenlegi formájában alkalmatlan egy Ironman 70.3 lebonyolítására. Erre tehát új helyszín kell, és azt be is kell vezetni. Ezért kérdéses, hogy mennyit fektessünk bele zánkába. A problémák a következők csak hogy lássátok: 1. Szűk és bonyolult terület. Nincs hova bővülni...500 embernél több nem fér el 2. A kerékpáros pálya bonyolult, teljes lezárás a lehetetlennel egyenlő (nem zárhatsz el falvakat, 90 km-et biztosítani meg k. sok pénz) 3. Futás sem megoldott, bár idén valamiel jobb lesz... Szóval a szomorú helyzet az, hogy minimum 6-7 évet várnunk kell egy hivatalos IM70.3-ra. De van benne potenciál, csak még a cseszlovákok előtt kell megcsinálni. Szigorúan Budapesten vagy a Balatonon...Az általam favorizált település legyen titok. Mindenkinek jó sportolást, találkozunk Zánkán. üdv.

    válasz erre...

  • Molnár Ádám 2009.06.08.   20:48

    Molnár Ádám

    Pont ilyesmire gondoltam Ádám, csak egy programmal vagy tervvel a háttérben. Akár egy kis csoport aki emiatt összeáll, és agyal meg intézkedik ezen, azzal a célla, hogy akár 70.3 válljon belőle, vagy egy jó hírű saját féltáv. Magyarul egy extra megtámogatással, mert az nyilvánvaló, hogy a szervezők is szeretnék ezt és megteszik amit tudnak. Itt a trükk abban volna, hogy érdek rétegeket összegyűjteni azért hogy legyen 1 nagy ilyen verseny. (Dávid) Igen tudom hogy van a TVK nagyhét! :) ÉS nagyszerű!!!, évek óta a legmagasabb szintű verseny itthon, de amiről itt beszélünk kicsit más, más tömeggel, érdekeltséggel, és más céllal.

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.08.   20:03

    AdamH

    A féltávú 70.3 ötletet nagyon jó ötletnek tartom, és tudtommal a szervezők hosszú távra terveztek aminek a vége egy slot-os verseny lenne. A 70.3 népszerűsége hamarosan vetekedni fog az IM-ével azon egyszerű oknál fogva, hogy többet lehet belőle teljesíteni egy évben és nem csinálja ki hetekre-hónapokra az embert. Ráadásul a végén azt mondják, hogy ironman vagy és ez a lényeg. Nem véletlenül porolta le a régi féltávot a WTC. Van benne sok pénz. Megrendezni is könnyebb némileg. A Fonyódi hagyományok sajnos megszakadtak, a megfelelő támogatás elmaradásával és a helyszín közlekedési ellehetetlenülése miatt. Abból is lehetett volna egy komoly nemzetközi verseny. Sajnos ma tényleg "csak" a Tiszaújvárosi VK maradt, ezen kívül egyedül a Drommer Gyula szervezte velencei ETU verseny mutatott fel szinifikáns nemzetközi mezőnyt, kivéve persze ha elnyertünk egy-egy VB-t EB-t. Ahhoz, hogy egy IM versenyre nálunk az erős nemzetközi középmezőny + egy-két sztár eljöjjön az nagyságrendekkel több pénzt igényel, amit manapság nálunk ilyesmibe nem igazán fektet bele senki. Ami nekünk bejöhet az az amit Ádi ír, hagyományt kell teremtenünk, ez hozhat szponzort is, a probléma az, hogy most a hagyományteremtés elején járunk. Itt is lehetne a szomszédos országokkal kooperálni, valami komoly pénzdíjjal amit mondjuk 3 verseny összeszámítására írnának ki + sorsolással meg egyebekkel az Extreme Tour mintájára.

    válasz erre...

  • kuttor.csaba 2009.06.08.   19:46

    kuttor.csaba

    Bizony a Tiszaújváros név ma a Bazmeg utána második, amit a külföldiek is ki bírnak mondani :) Már a triatlonosok. Ettől függetlenül az úgy jó ahogy van, rászervezni még mindenfélét talán egészségtelen is lenne már, főleg a szervezők idegrendszerét tekintve. :) Ausztriában, Olaszországban is több nagy verseny van, itthon is tiszaújvárosi mintával több fesztivált kellene kialakítani. Zánka pompás lenne, főleg egy 70.3-mal megkoronázva. Betennék amolyan Balaton Sound mintára egy Balaton Multisport Week-et elé, ahol szintén egész héten lehetne monti, triatlon,futás, egyebek. ړriási lenne például a gyerekeknek. Mint egy nyári tábor! Emellett a már bevált helyszíneket kellene felfuttatni. Füred, Szombathely (szigorúan belvárossal), Baja és Fadd. A többi helyszín rendezzen regionális eseményeket. Ezek viszont időben jobban széthúzva is lehetnének... Ma a szezon 2 és fél hónap... picit szűk...

    válasz erre...

  • kisBartos 2009.06.08.   19:18

    kisBartos

    Helló mindenki! Először is gratulálok Csabinak a nagy menéshez. Messze még a levezető vége. :) M. Ádám írásához reagálva csak annyi, hogy nemzetközileg elismert és minden évben közel ugyanakkor megrendezett versenyünk ott van pl. a tiszaújvárosi VK. Szerintem az az egy hét hihetetlenül jól meg van szervezve és nagyon jó hogy ott van a junior Európa kupa is a Triatlon Mix ami teljesen rendhagyó a triatlon sportágban. Nemcsak Magyarországon hanem az egész világban ha jól tudom. Nah és nekem például az az ötletem támadt, hogy aköré kéne szervezni a tisza triatlon ranglista versenyt is. Mert ahogy észrevettem a hétvégi balatonfüredi versenyre is érkeztek a fiatalokkal felnőtt versenyzők akik a délutáni olimpiai távú versenyen indultak. Ebből kiindulva a VK profi versenyzőivel és a junior Európa kupásokkal is jöhetnének külföldi "amatőr" versenyzők akik a tisza triatlonon indulnának a magyar versenyzőkkel. Ami így egyben ranglista verseny lenne a magyaroknak de egyben a külföldieknek is verseny ami akár pénzdíjas lehetne sprint vagy olimpiai távon abszolút kategóriában. (ami így kicsit jobban vonzaná a külföldieket). És akár nem csak az első három kapna hanem az első tíz mondjuk. Persze egy féltávú vagy hosszútávú versenyt sem rossz ötlet nemzetközi szintre emelni. Bár Nagyatádra tudtommal jönnek külföldiek is. Zánkát sem zárnám ki persze idén indulok először, és gondolom egy féltávú verseny több külföldi versenyzőt vonz. Nah ennyi az én gondolatom.

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.08.   19:16

    AdamH

    ólad=rólad

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.08.   19:16

    AdamH

    Sztem lesz ólad néhány kocka. Ja és hétvégén Era 2. lett Rappersville-ben 70.3, 36 mp-el maradt le az első helyről. Görbe Tomi (edzőtábori szobatárs) ugyanott hozta az 5 óra környékét és alig lemardva tőle a mindig szikla Boronkay Péter. Csőke Bali úszott egy gyorsat, de ahogy tervezte ki is szállt, 21-én Coer d'Alen IM Nagy Gerivel ha mindenigaz. Na ennyit a hosszú távú hírekről.

    válasz erre...

  • Molnár Ádám 2009.06.08.   18:25

    Molnár Ádám

    Mi volna, ha megpróbálnánk máshonnan megközelíteni a hogyan jussunk ki a gödörből problémát? Pl az jutott eszembe, hogy miért nincs egy minden évben közel ugyan akkor megrendezett hazai versenyünk, ami már nemzetközileg is ismert? Vagyunk olyan pici ország, hogy jó kezdet legyen egy ilyen versenyt kitervelni és ami köré egy hétvégét építhetnénk. Egyből mondjuk a Zánkai verseny jut eszembe. A mag lenne a féltáv természetesen. ÉS ha úgy közelítjük meg, hogy van egy hosszútávú tervünk és tudjuk mit lehet várni egy ilyen neves versenytől, akkor megérné eleinte pénzt beletenni és nagyobb fókuszt - értem ez alatt akár több szintű összefogást. Pozitív hatásai bizonyára volnának. Legelső helyen ugye azt láttam, hogy a legkisebb kinti verseny is arra hajt, hogy minél nemzetközibb legyen már a kezdetekkor. Ingyen nevezés a profiknak, segítség a szállásban, stb. Fontos építőkő, hogy mindig ugyanakkor legyen és lehessen már a kezdetekkor hírdetni hogy 1th XY verseny, aztán 10th és a többi. Ha jól vettem észre az olaszoknál ez így van és bizonyára presztizst ad a versenynek. NA de ezek részletek. Az alap elgondolás akkor is egy csilli villi verseny, amibe közös összefogással mindneki mindent beletesz. Innen pedig mindnekinke világos gondolom, hogy milyen lehetőségeket tartogat ez (szponzorok, reflektorfény, utat nyitna a szomszédos országok versenyzőinek, és kedvet csinálna későbbre, innentől pedig lehet más versenyeket is szervezni, ahova lesznek tuti tömegek, stb.). Na csak ennyi. Azt meg nem hiszem h bárki is azt akarná hogy abbahagyd. Buta pletyka. Minél több kemény versenyzőnk van, annál jobb.

    válasz erre...

  • K.Kristóf 2009.06.08.   18:08

    K.Kristóf

    gratula csabi,elég nagyot küzdöttél!:)

    válasz erre...

  • kuttor.csaba 2009.06.08.   16:12

    kuttor.csaba

    Wow! Köszi az infót Ádám! Már állítom is be a videót! Bár kétlem, hogy túl sok kockát pazarolnak majd rám a Eurosportosok, de hátha :) A fizetett állásokról: A Verrasztó Gabi, mint megtapasztaltam tényleg dolgozik rendesen, tőle nem sajnálok egy fillért sem, de szerintem már az is túllövés volt, amikor a Kuno-nak fizettünk össze-vissza mindent, mert egyszerűen nekünk nincs erre pénzünk.Bár, Kuno legalább hozott egy új szemléletet, lehet, hogy az volt a legkisebb pénzkidobásunk :) Ennyi versenyzővel viszont tényleg luxus főállású, fizetett kapitányokat kinevezni. Aztán kb. két edzőtábort kell cserébe levezényelni, meg pár felmérőt, versenyt. Pillanatnyilag az a dühítő, hogy egyáltalán nem beszélhetünk felnőtt válogatottról, mely együtt készül, satöbbi, és ugyanígy csak papíron van U23-as válogatottunk. Mindenki elmegy valahova edzőtáborozni, arra benyújtja a számlát, aztán kiperkáljuk nekik az EB, VB részvételt oszt jónapot. Ennek így nincs túl sok válogatott jellege... Akkor minek van fizetett felügyelője és edzője? A válogatottat egy tikárnő is kitudná jelölni, ha a kezébe adjuk a lefektetett elveket! És amint látjuk a már március óta neten fellelhető információkat sem gyűjtik be munkájukkal kapcsolatosan (hányan is indulhatnak az EB-n...) Csak ismételni tudom önmagam, Az van kicsiben az MTSZ-ben, mint az országban. Vizfej, megfoghatatlan funkciók (kedvencem, a Sport XXI-es területi támogatók rendszere... vajon mit csinálnak?) és pazarlás. Mellette pedig különböző tisztségekhez ilyen-olyan indíttatásból körömszakadtáig ragaszkodó vezetők.

    válasz erre...

  • AdamH 2009.06.08.   14:36

    AdamH

    A magyar sportnak nagy hagyományai vannak a kevés versenyző sok sportvezető utaztatásában, végül is meg kell adni az esélyt a sportvezetőnek is hátha fejlődik, vagy legalább is lásson viágot. Ez lenne a megvilágosodás. A magyar triatlon jelenlegi eredményességi szintjén fizetett alkalmazottakat tartani (néhány kivételtől eltekintve) felesleges luxus. A pénz persze így is elmegy valamire, és nagy eséllyel ugyanezt fogjuk mondani tíz év múlva is, hogy ez már tarthatatlan meg kell reformálni a vezetést. Már megint eltűntek a tehetségek a süllyesztőben, még a felnőtt eredmények elérése előtt. Ja meg kellene. A miénknél szerencsésebb országokban a méretes (triathlonra épülő) áru és reklámpiac tartja el a sportágat, nálunk ez nem járható mert nincs fizetőképes kereslet ami átlépné a nagy brandek alsó ingerküszöbét, így nem is tudnánk megfelelő stábot fizetni. Nincs szakmai újság, TV reklám stb. Valami mást kell kitalálni, egy olyan nemzetközi menedzsment rendszert kitalálni, külföldi szövetségekkel klubokkal együttműködve ami biztosítja a fiatalok "megfékezését", optimális fejlődési görbéjének kialakítását, életviteli, iskoláztatási, táplálkozási stb. stratégiákkal, külföldi tanulással, edzéssel, orvosi ellenőrzéssel, csereprogramokkal, internetes nemzetközi edzésprogram ellenőrzéssel stb. stb. Ha nincs pénzed akkor csak a befektetett mérhetetlen munka áll rendelkezésedre, illetve a tehetséges sportolókban meglévő potenciálod megfelelő garanciákkal történő hosszú távon történő értékesítése. Nem egészen arra gondolok ami most TZS esetében történik. Be kell épülni a nemzetközi tri menedzsment hálózatokba, ezt a tanácsot kaptam több komoly embertől a (külföldi) szakmában, és el kell hitetni, hogy tudunk nyújtani valamit, mielőtt kérnénk cserébe. Persze erre is áldozni kell, ebben is van kockázat, de van benne perspektíva. A jelenlegi pénzelköltési rendszerben nem látok perspektívát. Ellenkező esetben minden marad a régiben, és még 2015-ben is az általam nagyra becsült Kutya nyeri majd a magyar bajnokságot. Hajrá Uniqa ښjbuda TC. ! Amúgy Jún. 17-én 10 órakor St. Pölten az Eurosporton.

    válasz erre...

  • Pányó 2009.06.08.   11:10

    Pányó

    Gratulálok mindenkinek! Média: Csabikám, ne duzzogjál, híres lettél! Egy vérbeli Celeb! Valószínű aki ezeket a cikkeket írta valamelyik búlvárújságtól lett lefokozva. Arra vigyázz, ha véletlenül egyszer rosszul mész, azt fogja írni, hogy terhes vagy egy lótól. (Kutya+ló....ajaj) Különben el kell árulnom, hogy régebben én is arra blazíroztam, hogy mikor hagyod abba. :-) Különben meg a Triathlon EB-re nem kell annyi sportoló, csak a baj van velük. Szerintem küldjünk delegációt akik majd képviselik a sportolókat és elmondják, hogy ki a király és elköltik a költségvetést. Ezzel semmi gond nincs. Nem kell kerót vinni, neoprént... a régi nóta.... A két fizetett alkalmazottal kapcsolatban nagyon jól fogalmaztál azzal, hogy "valahogy átügyeskedni más célokra" =ez megtörtént csak más volt a cél mint amire Te gondolsz.

    válasz erre...

  • B6 2009.06.08.   10:33

    B6

    Azt gondolom nagyon rámutattál a hibákra....! Ami a legkiakasztóbb az a média.Nem értem,hogy honnan veszik már nem először,hogy visszavonulsz,pontosabban lenne tippem,hiszen a triatlonos berkekben is folymatosan ezért drukkolnak...talán innen jöhet ez a fals info!:)iszonyú szánalmas,hogy azért szurkolnak sokan,hogy hagyja már abba a Kuttor!Ezzel az a legnagyobb problémám,h mindenki a korodra hivatkozik,csak éppen hoszzú évek óta nem sikerül tartósan letaszítani a dobogóról...akkor meg minek adnád át a helyedet???!!!Hozzátenném nem kevés nemzetközi versenyző egyidős Csabával:) De,amin először el kéne gondolkodni az a média. A gond az egésszel,hogy amíg nem ismerik a triatlont és nem írnak róla,addig nem is lesz egy népszerű sportág(lehetne!!!!).Természetesen,amíg nincsen megjelenés, addig szponzor sem lesz,mert minek adjon a semmire pénzt(ha ad akkor is elfelejtik megjelentetni...) Na és akkor a végén pedig a pozitívumok!Gratulálok az egész csapatnak és mindenki másnak,aki indult a versenyen!Külön megemlíteném Kovács Zsófit,aki hatalmasat fejlődött tavaly óta,kíváncsian várom a további versenyeket!

    válasz erre...