Menü

2014.03.18.     Hozzászólás 0

A KTM 2014-ben

Osztrák testvéreink jól belehúztak az iparba!


A KTM cég idén ünnepli a fennálásának ötvenedik születésnapját, és már oda fejlődött, hogy meghatározó tagja lett az európai kerékpárpiacnak. Érdekes módon pedig nem is európában aratták az első sikereket, a Fleetwing nevű bringájukkal (modernebb tanyabike, szép design-nal) meghódították amerikát. Mára odáig jutottak, hogy csaknem 150 fajta bringájuk van, lefedve vele majdnem minden szegmenst. Összehasonlítva más például a Specializeddel, sokkal kevésbé játszanak biztonsági játékot, ahogy megjelent a 650b kerékméret, egyből lecsaptak rá, és öntötték magukból a különböző kategóriákban, ilyen hihetetlen nagy választék mellett pedig, csoda, ha valaki nem talál magának kerékpárt. A pelatta alsó szintjén találni már csak 26-os kerékméretet, de a trail-all mountain és enduro bringák között már csak a 27,5-öst gyártanak.

Ahonnan messziről fel lehet ismerni majdnem az összes KTM-et, az a fekete-narancs festésük, és a tojásforma fejcső, ami a nagyobb merevséget szolgálja.

 

Lycan Enduro
160mm-es rugóút, úgy alakítva, hogy ha nagyon szeretne az ember, felfelé is elboldogul vele. Ezt segíti elő többek között az állítható nyeregrúd is. Külsőre nem kifejezetten az enduro jut az embernek az eszébe, ha ránéz a masinára. Olyanoknak lehet jó választás, akik szeretnek extrém módon menni lefelé, de például itthon, fel is akarnak jutni valahova, mert tudjuk, sajnos híjján állunk felvonókból.

 

KTM Myroon; Forrás: Paraferee

 

Myroon
A KTM maraton-xc versenygépe, 29-es és 27,5-ös méretben is kapni, különböző felszerelésekkel. Karbon vázzal jönnek, és bár nem számítanak a legkönyebb daraboknak, kollegák állítása szerint az egyik legjobb vas a piacon. Mi egyenlőre csak fogdoshattuk-nézhettük őket, a menettapasztalat még kimaradt, de ami késik nem múlik. Amit ki kell emelni elsőre, hogy a nyeregvázcső nem a monoblokkhoz érkezik be, ezzel növelve a komfortot némileg.

 

Scarp
A maraton fully, 105mm-t mozog, alu vázzal szerelik, és 27,5-ös kerékmérettel elérhető. Az egyetlen probléma vele, hogy 2500 dollártól kezdődik a model, amiért már tudunk rendesen válogatni a piacon. Alu létére szintén megkapta a tojás alakú fejcsövet, messziről is egy igen szalonképes modell, szép megoldásokkal. Részemről ha kéne vennem kerékpárt, ez lenne az egyik befutó típus a választékukból.

 

KTM Scarp; Forrás: Paraferee

 

Aera
Eggyel olcsóbb árkategóriás merev gépek, 29-es és 27,5-ös kerékmérettel. Olyan mint a Specinél a Crave, túl sok dolgot nem lehet róla mondani, a nagytestvértől örökölte alegfőbb jegyeket, szép is, jó is, csak olcsóbb alkatrészekkel szerelik.

Mint már említettük, majd 150 féle bringát kínálnak, így nem csak a sport szegmensben vannak otthon. Ki kell emelni, hogy az ebike-ok terén is élen állnak, nem is csak egyfajta típust lehet kapni. Van terepre szánt kifejezetten montijuk, agyváltós női bringa, és cross kerékpár is. Többféle meghajtást is taláni, van ahol a kerékagy adja a rásegítést, van ahol a hajtóműhöz építették be a rendszert, úgyhogy aki ilyen téren akar nézelődni, szerintem talál megfelelőt magának.

 

Revelator
Ha a használtpiacot nézegetjuk a KTM Strada gépek mindig szembejönnek velünk a kilencvenes évekből, természetesen a cég most sem állt le az orszűgúti fejlesztésekkel. A Revelator a nagy testvér ezek között, első ránézésre kicsit a Scott Foil-ra hajaz. Idén Pro-Tour csapat nem versenyzik KTM-ekkel, így a tévében nem láthatjuk gépeket. Itt ki kell emelni, hogy lehet kapni karbon vázas, Tiagrával szerelt olcsóbb modelleket is.

 

KTM Revelator; Forrás: Paraferee

 

Strada
Mint már szó esett róla, a leghíresebb modell, mindenki láthatott már az apróhírdetések között az elmúlt 20 évből. Alacsonyabb árkategória, megbízható minődég, 1000 dollártól kezdődik az ára Sora felszereltséggel. Ami miatt tetszik nekem, az a letisztul szép design, egyszerű szürkében. Semmi kirívó, semmi csicsa, pont olyan, ahogy szerintem ki kell néznie egy bringának.

A kerékpárokról talán ennyit, a KTM teljesen univerzális lett, gyakorlatilag mindent kapni náluk a cipőtől a táskáig, de ezek inkább az alsó-közép kategóriát célozzák meg. A gyári narancs szín minden terméken fellelhető, egyediséget kölcsönözve nekik.

 

Minden infó a KTM-ről...

Olvass többet a témáról: ktm

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.