Bernstein Trail 10. szakasz Rechnitz-Bergen Túra

Kakuk András
A Bernstein Trail 10. szakasz Rechnitz-Bergen Túra hossza 26 Km. Az útvonal szintemelkedése 311 m, szintideje 7 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Bernstein Trail 10. szakasza napraforgó táblák között indul, szőlőlankákkal zárul.

A szakasz eleje kevésbé érdekfeszítő, mint az előző napi etap. Napraforgó táblák, mezőgazdasági földek között kanyargunk kilátással a Kőszegi-hegységre. Alternatív programként, megfelelő időben szotyit szedhetünk, a burgi tóban mártózhatunk, majd megérkezünk a dél-burgenlandi borvidékre.

Rechnitz- Deutsch Schützen-Bergen útvonal

1. Rechnitz (Rohonc) belvárosában sok a magyar vonatkozású történelmi emlék, érdemes kicsit elidőzni.
2. Hamar kiérünk a városkából, és a földeken keresztül folytatjuk utunkat. Szerencsére kanálisok mellett halad az útvonal, ahol a viszonylag buja zöldsáv véd minket az erős naptól.

Bernstein Trail 10. szakasz Rechnitz-Bergen-2
Felhőformációk és kukorica
Forrás: Kakuk András - Mozgásvilág

3. Kb. az út feléig változatlan tájon keresztül visz az utunk, míg el nem érünk Burg faluig. Bár neve alapján valamiféle várra számítottunk, azt nem találtunk csak egy gyönyörű, picike tavat stranddal. Azt viszont mindenkinek ajánljuk, hogy próbálja ki. Viszonylag olcsón be lehet jutni, a tavacska vize hűsítő, van lehetőség SUP bérlésre, a gyereknek pedig vízi ugrálóvár a felhozatal.
4. Burgtól megint kicsit felfele kell túráznunk, míg el nem érjük a szőlőket. A borospincék előtt, nézzünk szét a kilátó-pontról, ezután bőben lesz időnk az eisenbergi borokat kóstolgatni.
5.  Ne feledjük, innen még van hátra egy kisebb szakasz. Az út hátralévő része erdőben kanyarog, míg ki nem lyukadunk Németlövőn. (Deustch Schützen)