Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve

Simon Ádám
Simon Ádám - Támogatott tartalom
2023/09/22
Túrázás extrákkal.
Közhely, de az ember tényleg változik. Húszas éveimben még értetlenül álltam a wellness-üdülés fogalma előtt, de tíz évre rá, családapaként már sokkal könnyebben tudtam azonosulni a hedonista tespedés gondolatával (persze mindezt kiegészítve egy kiadós testmozgással). Valahogy a bortúra és a piknik intézményével is hasonló a helyzet, mert sokáig voltam úgy vele, hogy ha egyszer túrázunk, akkor túrázzunk és ne húzzuk az időt mindenféle úri huncutsággal.
Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-24
Pihentető látvány
Forrás: Mozgásvilág.hu

Ám ahogy múltak az évek, egy jó borhoz hasonlóan én is értem, érlelődtem ezidő alatt (no meg a sokasodó családi kötelezettségek miatt egyre inkább érzem hiányát a meghitt időtöltéseknek). Így aztán abszolút látom a létjogosultságát az olyan aktív kikapcsolódásoknak, ahol a sportértékből lecsípünk egy kicsit és feljebb tekerjük a gasztronómiát, no meg a romantikát. Így jutottunk el a határmenti Burgenland tartományba, a Fertő-tó körüli borvidékre és így töltöttünk el két sportértékkel bíró, de minden ízében pihentető és “idegszálkiegyenesítő” napot.

Panorámás túra piknikkel és borkóstolással

myBurgenland Shop

Ez a fejezet igencsak amolyan “ez itt a hirdetés helye” szagúnak tűnik, de vállalom. Egész egyszerűen azért kezdem ezzel, mert a hétvégénket is itt kezdtük, a híres-neves Parndorfban (ahol életünkben amúgy először jártunk), azon belül is a myBurgenland Shopban. Tudniillik, ha van szállásfoglalásod Burgenland több, mint 500 szállásadójának valamelyikén, akik csatlakoztak a Burgenland kártyaprogramhoz, akkor te, mint vendég, az utazásod reggelén megkapod a digitális Burgenland kártyádat (iPhone esetén a wallet alkalmazásban is megnyitható).

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-27
Forrás: Mozgásvilág.hu

Ezzel a kártyával pedig több, mint 300 szolgáltatás jár ingyen, vagy jelentős kedvezménnyel a régióban. Többek között egy ajándékcsomag, amit a myBurgenland Shopban lehet átvenni, fejenként egy üveg jóféle helyi borkülönlegesség, meg némi csemege. Ezért pedig igazán megéri itt kezdeni, még mielőtt belevágnánk a közepébe és ha már itt vagyunk, legalább kapunk egy kis rálátást Burgenland gasztronómiai és egyéb kínálatára (borok, ételek, kozmetikai termékek, miegymás). No, ennyit a “reklámról”, haladjunk tovább.

Túra extrákkal

Nem kell Sherlocknak lenni hozzá, hogy a Fertő-tó mentén túra-, vagy kerékpárutakat találjunk, mert egymást érik/keresztezik a különböző fantázianevű nyomvonalak, részletes táblázással, kellő számú jelzéssel ellátva. Az egyik ajánlott útvonal Jois és Purbach település között vezet a Kirschblüten kerékpárúton.

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-8
Kirschblüten Radweg
Forrás: Mozgásvilág.hu

Panoráma a szőlődombokra és a Fertő-tóra, útközben történelmi pincesorok, amikhez érdemes nyitvatartási időben időzíteni magunkat és a szőlősorokon infótáblák, a tulajdonos pincészetekről. Kiadós, nagyjából 18 kilométeres távot teljesítettünk Jois és Purbach között, majd Purbachtól vissza egy 8 perces vonatozással meg is érkeztünk a kiindulópontra (Burgenland kártyával a vonat ingyenes).

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-9
Történelmi pincesorok

Piknik, ahol jól esik

Az első napi kirándulást megfejeltük még egy tóparti vacsorával, majd visszatértünk a szállásunkra. Meg merem kockáztatni, hogy a legtöbb szálláshellyel elégedettek lettünk volna Burgenlandban, ami miatt mégis erősen ajánlom az Achs-Wendelint (a barátságos vendéglátás mellett, persze), az a piknikcsomag.

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-18
WeinWegGols
Forrás: Mozgásvilág.hu

Az egy dolog, hogy kb épp a ház kapujától indul a WeinWegGols túraútvonal, de igény esetén összekészítenek nekünk egy piknikcsomagot (teszek is be róla képet a cikkbe, hogy nehogy egy amolyan két zsömle meg egy csomag minikolbász jellegű csomagot képzeljetek el) és amikor éppen úgy érezzük, akkor vagy a kiépített pihenőhelyek valamelyikén, vagy a szintén a táskában lévő pokrócon is elkölthetjük az ebédünket.

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-23
Az a bizonyos piknikcsomag
Forrás: Mozgásvilág.hu

És természetesen több alkalommal is belefér egy kis pihi, mert a nagyjából 10 kilométeres útvonal mellett elfér több hosszabb megálló is (ami megállók közben egyszer sem éreztem úgy, hogy “na menjünk már, mire ez a tökölés”… jól esett tökölni).

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-31
Olyan jó érzés ráérni...
Forrás: Mozgásvilág.hu

Hazafelé még ellátogattunk a közeli Halbturn kastélyhoz, mert egyrészt kíváncsiak voltunk a kastélyparkra, másrészt a kastélyban lévő kiállítás is díjmentesen megtekinthető volt a Burgenland kártyánkkal. Indulás előtt egy kávé és süti a Knappenstöckl étteremben, majd feltöltődve (és az ajándék borokkal a csomagtartóban) indultunk haza, hogy újra belevessük magunkat a szürke hétköznapokba.

Panorámás túrázás piknikkel és borkóstolással fűszerezve-26
Halbturn kastély
Forrás: Mozgásvilág

További túratippek a régióban itt...