Trek bringák 2015-ből

Trek bringák 2015-ből

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc
2014/07/31
Megnéztük, mi több kipróbáltuk a jövő évi modelleket.
Hirdetés

Bécs felől közelítettünk a prezentáció helyszíne, a csehországi Mikulov felé. Már csak pár kilométerre voltunk a határtól, de még mindig a tizenkilométerek óta minket körbe vevő lapos, dimbes-dombos, szőlősorokkal telerakott vidéket látni. Erős kétkedés fogott el minket, hogy itt nem igazán lesz lehetőség az országúti kerékpárokon kívül más tesztelni. Aztán átértünk a határon, és egyszer csak ott volt. Egy a környezetéből magasba nyúló hegy, tetejére felkúszó településsel.

Mikulov környékének elsődleges vonzereje, a Csehország bortermelésének túlnyomó részének idekoncentrálódása, a szinte minden második hegy tetején található kastély vagy várrom, és a lankásan hullámzó, szinte tükörsima utak. Bár igazán kemény, technikás, meredek hegyoldalakat nem találni, hamar megértettük, miért tették ide a prémium márka 2015-ös bemutatóját.

 

akcio-mtb-4-.jpg Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Spanyol… nem. Portugál… nem. Csehországi teszt ride
Kép forrása: Thommey - Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

a 2015-ös Trek újdonságok továbbra is hozzák a nagy múltú márkától elvárt minőségi szintet

 

Az amerikai prémium márka egy négy csillagos szállodában várt az európai dealerek és disztribútorok mellett minket is. Jó volt látni és érezni, hogy a különböző országok, de főként Szerbia, Horvátország, Lengyelország és a Cseh üzlet résztvevői nagyon barátságosak, és mindenki barátságosan közelít a másik felé.

A szállás udvarán állították fel a teszt bringákat, míg a viszonteladók számára az előadó termekben különböző prezentációk zajlottak.

 

Országúton
Az országúti kör közel 20 km-es távján 300 méternyi szint várt ránk. Enyhe emelkedőn hagyhattuk magunk mögött a város régi épületeit, hogy szőlősorok közt suhanjunk fel s le, majd újra és újra és újra ugyanezt, eltekerve egy hatalmas tó mellett, a közeli hegytetőkön magasodó várromok alatt. Jó volt látni, hogy erre rengeteg kerékpáros teker, kortól és nemtől függetlenül.

A Trek országúti vonalon főként Armstrongnak köszönhetően lett vezető márka. A fejlesztéseknek köszönhetően jövő évre is egy nagyon erős, jó paletta lesz a kínálatukban, ahol mind a mindenevő, mind a időmenők megtalálják a számukra legjobb választást. A csúcsmodell, a maga 4,65 kilogrammjával (igen, ez a komplett gép súlya) sajnos csak szemrevételezhető volt. Így meg kellett elégednünk a két kilóval „nehezebb” Émonda SLR 8-cal.

A karbon váz és kiegészítők ellenére is a városka hegytetőre épült kolostorának macskakövein is kényelmesnek bizonyult, a tükörsima országúton pedig meglepően nagy merevségről (100 kilogramm körül ezt könnyen tesztelheti az ember) és gyorsíthatóságról tett tanúbizonyságot. De az igazi kényelmet számomra a Domané nyújtotta.

 

outi-2-.jpg Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Émonda SL6 idilli környezetben
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

Nem is csoda, hisz ezt a modell családot kifejezetten rázós utakra tervezték. Míg általában a felső cső veszi át a rezgést a hátsó tengely felől, addig az IsoSpeed decoupler funkcióval elválasztották az ülőcsövet a felső csőtől, így értelemszerűen a rezgések sem jutnak el a hátsódig. 50%-kal nagyobb lett így a váz függőleges rezgés elnyelő képessége. Nem a gerinced nyeli el az út rezgéseit, hanem a váz!

 

Terepen
A mountain bike tesztre egy könnyebb és egy nehezebb nyomvonalat jelöltek ki a szervezők. Bár ez utóbbi is csak egy 8 km-es, cirka 150 méteres szinttel rendelkező, főként aszfalt és földutas szakaszokból álló kört jelentett, azért alkalmas volt a modellekkel kicsit megismerkedni. Sajnos a kolostorral szemközt magasodó hegy mészkőszikláira nem vezettek nyomvonalat, de azért nem állhattuk meg, hogy ne próbáljuk ki napvégén a sziklákat és lépcsőket.

A montiknál talán a legjobban várt fejlesztés a Re:Aktiv felfüggesztés volt. Miért pezsegtünk előre emiatt? Mert a Trek összeállt a Penske tuning céggel, akik versenyautók számára tuningolnak lengéscsillapítókat (bár a hirdetéseken és plakátokon F1 felirat virít, a Penske már közel 40 éve nem játszik a száguldó cirkuszban, „csak” Nascar és Indycar érdekeltségű, csak Európában valószínűleg jobban leadható a népszerűbb Formula One), és létrehozták a Re:Aktiv rendszert. Felfele hatékonyabb pedálozhatóságot, lefele még több kényelmet ígérve. A rövid tesztek során előbbi annyira volt érezhető, sőt a többi Fox Float DRCV rugóstagokkal szerelt kerékpárokhoz hasonlóan finom behintázás volt tapasztalható. Lefele aztán megnyílt a mennyország és minden kisimult alattunk. Ez van például a 29”-os kerekű, 140 mm rugóutas Remedy 9-ben is. Vitathatatlanul ez a modell egy nagyon jól irányítható trail bike, amivel megoldható a tekerés is, de igazán lejtmenetben érzi otthon magát. Elérhető lesz 650B és 29-er kerekekkel is, valami nagyon pazar kék színben…

 

akcio-mtb.jpg Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Repül a Fuel EX, bár viszonylag nehéz kiemelni az orrát
Kép forrása: Thommey - Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

A Fuel EX 9 120 mm-es rugóútjával (és szintén Re:Aktiv felfüggesztésével) már sokkal jobban hegymenet párti. 27,5”-os (650B) kerekei a nagykerékhez szokottaknak kicsit furák (nem igazán érezni a 26-os képesti különbséget), viszont nagyon merevek voltak. A váltás ezen a modellen is az 1×11 rendszer, ami nagyon jól használható, kellően széles áttétel tartományt biztosít egy AM, AM+ és EN kategóriájú gépnek, mindamellett, hogy nagyon komfortos, mert nem kell a láncvezetést figyelni.

 

Végül aztán ráültünk a 100 mm-es rugóutas Superfly FS 9.7 SL-re is. Gramm mániások és jól kontrollálható tekerésekre vágyók tökéletes választása. A váz első háromszöge OCLV karbon, míg a lengőkarok alumínium. Maratonisták és xc-sek kedvence lesz. Felfele nagyon megy, hosszú geometriája miatt nehezen emelgeti az orrát (ez lefeléken inkább picit hátrány). A váz merevsége 90-100 kg környéki rájdereknél már enyhén határeset, de nem zavaró még. Meglehet, egy merevebb kerékszettel javítható az érzés. Lefeléken egy jó technikai tudás mellett nagyon gyors tud lenni.

 

Te lehetsz a kerékpárod
A tesztek és a teljes paletta mellett a Showroomban kellő figyelmet kapott a Project One is. Ebben a programban a leendő kedvenc kerékpárodnak tökéletes egyéniséget adhatsz, még vásárlás előtt. Nem, nem arról van szó, hogy az alkatrészeket össze-vissza aggatod a biciklidre. A festés és a matricázás színösszeállítását választhatod ki, a saját ízlésednek megfelelően.

Egy nagyon családias hangulatú prezentáció keretében ismerhettük meg a 2015-ös Trek újdonságokat, melyek továbbra is hozzák a nagy múltú márkától elvárt minőségi szintet.

Hirdetés