Öltözz fel rendesen fiacskám - Kellys Hír

Simon Ádám
Simon Ádám
2010/01/28
Kerékpáros kamáslit és télikabátot teszteltünk.
Hirdetés

Amikor a városban közlekedem drótszamaramon, igyekszem minél kevésbé "túlélős kinézetűre" fogni az öltözködést. Lefordítva ez annyit jelent, hogy ha meg kell jelenni valahol (étterem, mozi, randi, stb.) akkor ne egy élsportoló nindzsára hasonlítsak.

Élsportoló Nindzsa
Élsportoló Nindzsa

Más a helyzet azonban akkor, amikor sportolni van kedvem. Olyankor elsődleges szempont a komfortos öltözék, ami amellett, hogy melegen és szárazon tart, még szellőzik is. A réteges öltözék elengedhetetlen; kérdés, hogy hány réteg elegendő, mert ugye minél kevesebb, annál kényelmesebb. Egy mínusz 5-10 fokos nappalon egy rövid aláöltözet, két hosszú és egy rövid technikai felső kellett, plusz a szél és eső ellen egy dzseki. Ez összesen 5 réteg felülre.

Kaptam azonban a napokban egy valódi téli kerékpáros kabátot, nevezetesen egy . Na ilyenem még sosem volt, habár az utóbbi években sokat fejlődött a sportruházati morálom. Ez annyit tesz, hogy ma már nem a régi utcai ruhámat nevezem ki játszósnak, hanem hajlandó vagyok technikai cuccokra is áldozni. A kerékpáros kabát ideje most érkezett csak el.

Kabátban szép az élet...
Kabátban szép az élet...

A hivatalos szöveg szerint ebből van a kabát: "membrános Isowind® anyagból készül, mely ellenáll a szélnek és nedvességnek. Hátsó része SuperRoubaix® könnyű szellős anyagból, mely elvezeti a felesleges hőt, izzadást a külső felületre."

 

Na lássuk!

A kabátnak hála megvolt az ürügy, hogy miért is kell hétköznap munkaidőben bringázni mennem. A hőmérő a nulla alatti négyesen állt. Egy hosszú aláöltözet, rá egy rövidujjú póló, a biztonság kedvéért egy baszó (kajak-kenus kantáros öltözet, hasonló, mint a birkózóké... ez a neve) és rá a kabát. A kabát mellett egy pár Kellys kamáslit is kaptam, ami az alapvetően nem téli kerékpáros cipőmet tuningolta fel a hideg ellen. Szóval irány a HHH (alias 3H, alias 3as6árhegy, alias Hármashatárhegy)!

Üdv a melóból...
Üdv a melóból...

 

A rávezető tekerés (Pestről Budára az Árpádhídon át) után gondoltam bedurrantom a rakétákat és elszívtam egy adag kipufogógázt a Kiscellin felfelé, majd ráadásként meglovagoltam a Nyereg úti emelkedőt. Arra gondoltam, ez kellően felmelegít majd és kitart a szintúton végig. Ebben nem is volt hiba, hőérzetem megfelelő, a táj pazar, a hóban tekerés meg egyedülálló élmény. A levesbe mégis került hajszál, mivel a kabát paraméterei között olvasott nedvességpárologtató hatás nem akart működni. A felsőtestemet egyre nedvesebbnek éreztem.
Bár a meleget nagyon jól tartotta, a hőérzetem jelentősen romlott ezáltal, plusz a Szépvölgyin legurulva így a szélállóságot sem tudtam reprezentatíve tesztelni.

Otthon vetkőzés közben azon gondolkoztam, hol lehet a hiba, amikor elkezdtem lehámozni magamról a már említett baszót. Hát persze, én majom, ez műszálas! Talán emiatt nem működött rendesen... Ezt újra ki kell próbálnom.

 

Megvolt tehát az újabb indok a munkaidőm alternatív eltöltéséhez, irány újra a HHH, ezúttal hóesésben, valamivel nagyobb hidegben, -8 fokban. A baszót ezúttal hanyagoltam, két hosszú, valamint egy rövidujjú pólót vettem a kabát alá. A rakétagyújtást ismét a Kiscellinél kezdtem, ám a Nyereg út a friss hótól túlságosan csúszós volt, maradt a Szépvölgyi felső fele felfelé - ejj micsoda szójáték.

Munka... munka... mindig csak a munka
Munka... munka... mindig csak a munka

Tettem egy teljes panorámakört (szintút, reptér, oroszlánszikla), amolyan kellemes tekerős tempóban és a nedvesség érzésnek nyoma sem volt. Bevált az elképzelés tehát. Megmondom őszintén nem tudom, hogy más kabátok műszálas aláöltözet esetén hogyan működnek, igazából nem gondolom, hogy ez hiba lenne. A lényeg tehát, hogy a párologtató hatás csak párologtató aláöltözet esetén működik. A szárazság érzése megvan, gyerünk a lejtőre szélállósságot tesztelni. A Szépvölgyin gurultam lefelé, nagyjából 40 km/h sebességgel, -8 fokban. Nos, mivel a mellbimbóm nem keményedett meg a hidegtől, ezért ide egy pipát tennék.

 

Utolsó teszt: vízállósság. Esőben nem, csak hóesésben használtam, így nem tudom hogyan viselkedne zuhéban. Hogy kipróbáljam, gödröt formáltam az anyagból, vízzel töltöttem meg és vártam. Nyílván létezik erre frankóbb tesztmódszer laboratóriumi körülmények között, de számomra az, hogy 30 percen keresztül nem engedett az 5 centis vízoszlopnak, elegendő bizonyíték a kabát vízállósságára, így ott a pipa.

Isowind
Isowind

 

A dizájn ízlés kérdése, de tudom ezen sok múlik: piros, szürke, fekete és fehér színek váltakoznak rajta, imitt-amott feliratok, ahogy az a  kerékpáros ruháknál lenni szokott. Szerintem semmi extra, de jól néz ki.

Közelebbről
Közelebbről

 

A hátsó zseb megfelelő méretű, de hogy valamibe belekössek, megjegyeznék valamit: a zseb tartalmára nekem menet közben is szükségem lett volna, viszont egy kézzel nem volt egyszerű a cipzár használata, mert másik kezemmel ki kellett volna feszítenem a sínt. Tudom, ez olyan szőrszálhasogatós, de igenis fontos szempont. Találkoztam már jól záró, de könnyedén elhúzható cipzárral, vagy akár egy tépőzáras megoldás is megtette volna.

Zipár
Zipzár

 

Frankó megoldás viszont a kabát ujjánál lévő ujjbedugós megoldás, aminek köszönhetően nem fog az felcsúszni és a menetszelet sem engedi be, mivel a kesztyűt még erre kell ráhúzni.

A láthatóságról a háton két oldalt végigfutó fényvisszaverő csík gondoskodik. Hátulról és oldalról láthatóvá tesz, szemből sötétek maradunk... lámpahasználat ugye...

Ujjbedugós
Ujjbedugós

 

 

Nem volt szerencsém még ilyen kabáthoz, de most, hogy ráéreztem az ízére, tudom, hogy nem hülyeség. Megnéztem viszont az árát, nem kertelek: 33.900 Ft piroslik a . Nos, kocabringásként erre aludnom kell egyet-kettőt.
Annak azonban, aki rendszeresen járja a rideg, szeles vidékeket és a fent felsorolt szempontok (vízállósság, szélállósság, lélegző funkció, stb) fontosak számára, megéri a beruházást. Még több infó...

 

Említettem, hogy is teszteltünk. A kabáthoz hasonlóan ez is membrános Isowind® szél- és nedvességálló anyagból készült. Tekerés közben melegen tartott, a hóban álldigálást azért már nem tolerálta. A fel/le-vételt nagy hátsó cipzár könnyíti meg és bőven ellátták fényvisszaverő részekkel, ami városi használatnál rendkívül hasznos. A pár kamásli ára 8.990 Ft. Még több infó...

Kamásli
Kamásli

Hirdetés