Kerékpározni annyit tesz, mint szabadon közlekedni - felelősséget vállalva saját és mások biztonságáért. A  városi kerékpározás szabályai  minden kétkerekű közlekedőre vonatkoznak, a  látni és látszani elv  betartása, a kerékpár műszaki állapotának ellenőrzése, és a  KRESZ  szabályainak ismerete, annak a helyzethez mért alkalmazása életet menthet. A  T-Mobile , mint a  kerékpáros életmód  elkötelezett híve és a  szabadidő sport  aktív támogatója legújabb társadalmi kampányával a  biztonságos kerékpározás  szabályaira hívja fel a figyelmet.   
 Hétvégenként megtelnek a  kerékpáros utak . Egyre többen és többen választják a tértől, időtől független közlekedési formát, s kelnek útra városszerte. De nincs ez másképp hétközben sem, bár igaz, ilyentájt munkába kerekeznek a  környezetbarát és a gyors kétkerekű eszköz ök gazdái.  Az  aktív biciklisták  jól tudják, bármilyen szabadságot is nyújt a  kerékpár , a forgalomban való részvétel akár minden percben tartogathat balesetveszélyes helyzeteket. Akár a  védett kerékpárúton  is, akár egy kereszteződésben, akár kanyarodáskor. Mindenütt, ahol a kerékpáros forgalmas utakon halad át, ahol gyalogossal és autóssal találkozhat.  
 A  T-mobile  - a sokak számára vonzó  szabadidős mozgalom  és  kerékpáros életmód  elkötelezett híveként 2004 óta nyíltan és deklaráltan népszerűsíti, segíti a mozgalmat. A cég az elmúlt években több, a kerékpározás biztonságát erősítő programot indított útjára. Az  iskolásokkal  és még kisebbekkel különböző rendezvényeken a szakemberek játékos formában tudatosították, hogy odafigyelés, bizonyos szabályok betartása nélkül a biciklizés veszélyes is lehet. Az alkalmilag felállított  zárt kerékpáros pályán  a legkisebbek biztonságos körülmények között próbálhatták ki tudásukat, hiszen a  kerékpárosok a közlekedés legkiszolgáltatottabb résztvevői  – az elméleti és gyakorlati tudás adott esetben, akár a kerékpáros életét is megmentheti. A  T-Mobile  idei,  biztonságos kerékpározást támogató kampánya  pedig széles körben igyekszik felhívni a figyelmet arra:  kerékpározni egyszerre jelent felelősséget önmagunkért és másokért.  Arról, hogyan érdemes közlekedni a városban  kerékpárral , hogy mire illik és kell figyelniük a  biciklistáknak,  érdemes azokra  rutinos kerékpárosokra  hallgatni, akik nap mint nap vágnak neki a városnak.   
  Az utcai evolúció szabályai       
  Kürti Gábor  ( Hajtás Pajtás Biciklis Futárszolgálat ) hogy finoman fogalmazzunk,  rutinos kerékpárosnak  számít. Eddig 150 ezer kilométert tekert le kétkerekűjén, baleset, sőt kisebb esés nélkül. –  Úgy látom, manapság már egyre kevesebb siránkoznivalója van a fővárosi biciklistáknak  – mondja. –  Sok védett bicikliút áll rendelkezésre, s ma már az autósok is jobban figyelnek ránk, mint három-négy éve. Megszokták a jelenlétünket, számolnak velünk az utakon. Tény, hogy ettől függetlenül a gyalogosok mellett a bringások a közlekedés legkiszolgáltatottabb résztvevői, de odafigyeléssel elkerülhetők a balesetek. Szerintem, ha a kerékpáros úgy közlekedik, mint ahogy az ősember tette anno, azaz mindig mindenhol fülel és néz, azzal ügyesen beilleszkedik az utcai evolúcióba.    
  Biztonságos társad  
A  biztonságos kerékpározás  egyik alapja a nekünk való  kerékpár kiválasztása . Véleményem szerint, nem szabad 10-15 ezer forintos bringát venni, ami mindössze addig kerékpár, amíg kihozzuk az üzletből. Ha már rászántuk magunkat, de nem fér bele a költségvetésbe egy dupla ennyibe kerülő új bringa, inkább nézzünk szét a  használt biciklik  között. Így apróbb javításra szoruló, hosszú életű márkás társat vehetünk, de bízhatunk benne, hogy annak váza, nyerge, kereke sok mindent elbír.  Hogy milyen a jó bicikli?  Mindenkinek mást és mást jelent, a  városi biciklizéshez  felnőtteknek  Kürti Gábor  a normál vázas,  27-es tracking  vagy  fitnesz biciklit  ajánlja. S hozzáteszi, fölösleges, hogy duplateleszkópos legyen, ugyanis nincs rá szükség.  Az üzletben pedig, ahol vásárolunk, nyugodtan hallgassunk az eladóra  – tanácsolja.  
  Felszerelés, ellenőrzés - indulás előtt      
 Kerékpárunkon mindenképpen legyen lámpa elől-hátul , csengő vagy duda (erre nagy szükségünk lehet a városban) és vázra csavarozott sárvédő. Indulás előtt mindig győződjünk meg arról, hogy fékünk jól fog-e, az életünk múlhat rajta.  Ruházatunk mindig az évszaknak megfelelő , réteges legyen, esős időben légáteresztő dzseki, lábra való vízmenetesen záró kamásli, és a kesztyű is jól jöhet. A  bukósisak ot fogjuk fel a  kötelező kerékpáros felszerelés  részeként, gondolkodás nélkül vegyük fel, ha útra kelünk. Ruhánkra kerüljön  fényvisszaverő mellény , karunkra, bokánkra  fényvisszaverő csík  – ezt hirdeti többek között a  T-Mobile biztonságos kerékpározásért kampánya  is.
-  Ahhoz, hogy a kerékpáros a közlekedés, az utcai forgalom résztvevője lehessen, ismernie kell a KRESZ-t, ha nem is mindig tartja be  – mondja  Kürti Gábor . -  Miért mondom ezt? Mert sokszor ezeket a szabályokat saját biztonságunk érdekében leszünk kénytelenek áthágni. Vegyük például azt, hogy a bringásnak az út szélén, közel a járdaszigethez kell haladnia. Ha a bringás így tesz, szinte kényszeríti az autóst, hogy megelőzze – sokszor sávon belül. Máris   kialakult a balesetveszély. Ha ellenben a sáv közepén halad, az autósnak sávváltással kell előzni, megfelelő oldaltartással.  
 Más. Sokan kezdik a  bringázást a járdán . Én arra bíztatok mindenkit, törekedjen arra, hogy minél hamarabb lekerüljön onnan, hogy rutint szerezzen a forgalomban. Másrészt, tudomásul kell venni, hogy  a járda a gyalogosoké . A kereszteződéseknél – ez a leggyakoribb balesetek helyszíne - a biciklisnek tudnia kell, itt mindig veszélyben van. Lassítania kell, felmérni a helyzetet, a legjobb, ha szemkontaktust teremt az autóssal, ha ő is lát, te is látod őt. Sokszor elmondják, de alapvető és betartandó szabály:  látni és látszani kell a kerékpárosnak  elsősorban saját, másodsorban mások biztonsága érdekében.     
A  T- Mobile biztonságos kerékpározásért kampánya  minden kerékpároshoz szól. Hogy az utcai forgalomban mindannyian biztonságban érezzük magunkat, a legalapvetőbb szabályokat mindnyájunknak be kell tartani! 
További információkért látogass el a   www.velo.hu   weboldalra.