Menü

2019.06.25.     Hozzászólás 0

Kerékpáros fejlesztések a Decathlonnál

Vannak saját fejlesztések? Miben nyilvánulnak meg? Erre kerestük a válaszokat.


Szerintem nincs olyan ember hazánkban, aki ne ismerné a francia sportszergyártó céget és termékeit. Az eddigi kerékpármárkájuk, a B’twin neve főleg az olcsó kerékpárok szinonimájaként terjedt el, de a francia cég már jó ideje munkálkodik azon, hogy ezen beidegződést és általánosítást megváltoztassa.

Ezen új iránynak köszönhetően a B’twin márkanév fokozatosan megszűnik (az igazság az, hogy teljesen sosem fog megszűnni, mivel a gyermek kerékpárok neveként fennmarad), és 2019 tavaszától, az évente legyártott nagyjából 4 millió darab terepkerékpár, országúti kerékpár, gyermek kerékpár, városi kerékpár, trekking kerékpár és összecsukható kerékpár külön márkaneveken érkezik.

De vajon az új kerékpár márkanevek mögött van saját fejlesztés? Ezzel a kérdéssel néztünk szét a Decathlon háza táján, és meglepő dolgokat fedeztünk fel!

 

Nem matricázva - tervezve!

Bár a rossz sztereotípia miatt sokan arra gondolnak, hogy a Decathlon cég kerékpárjai csak egy távol-keleti váz-gyártó katalógusból kiválasztott, majd megrendelő igényei szerint felmatricázott termékei, a valóság más.

Igaz, a vázak Távol-Keleten készülnek - ahol amúgy a legtöbb nagymúltú kerékpármárkák vázai is napjainkban - de azok kialakítását, geometriáját, méret- és anyag-specifikációját a francia cég fejlesztőmérnökei adják meg - szintén hasonlóan a többi márkához. Ezen fejlesztői részleg Franciaországba, Lille-ben található. Itt van a cég egyik legnagyobb központja - közel 85 000 négyzetméteren, ami kb 12 focipályának felel meg!

 

B'Twin Village

A B’twin Village egy hatalmas üzem, melyben találunk egy összeszerelő üzemet, ahol a Távol-Keleten elkészült vázakat rakják össze - a professzionális országúti kerékpárok teljes palettáját, a mountain bike-okból az XC és AM modelleket, valamint az elektromos rásegítéses kerékpárok egy részét.  De ami még fontosabb, itt található a cég új kerékpáros márkáinak (Van Rysel, Triban, Rockrider, Elops, Riverside…) fejlesztői csoportjai is. Mindegyik márkához külön-külön egy.

A tervezés fázisban, haladva a kor új technológiáival, vannak modellek, melyek első körben 3D nyomtatással készülnek el. Az első, tervezett anyagból elkészült példányok pedig itt kerülnek nyúzópadra, majd a környék terepein tesztelik is – amiből jól látható, hogy egyes modellek fejlesztése igen hosszú folyamat.

A Van Rysel, Triban, és Rockrider kategóriákban vannak francia versenyzők, akik visszajelzései alapján finomítják a fejlesztéseket. Ha pedig már elkészült egy termék, a vásárlók és felhasználók visszajelzéseit folyamatosan figyelik – melyek alapján akár vissza is hívhatnak egy terméket a forgalmazásból, hogy javítsák ki a hibáját, de ha nem módosítható, akkor teljesen ki is vonják azt.

 

Trendekkel és trendek után

A Decathlonnál nem csak követik a trendeket, de együtt is haladnak azokkal. Így például a fejlesztői gárdájuknak köszönhetően elsők között készítettek olyan kerékpármodelleket, melyek egyszerre voltak használhatók 27,5- 27,5+ - 29 kerekekkel is. De persze van ezen együtt haladásra ellenpélda is: bár egyre több gyártó kínál csúcskategóriás, tárcsafékes országúti kerékpárt, a Van Rysel következő évi kínálatában sem lesz ilyen (ugyanakkor a belépő kategóriás Triban és B'twin modelleknél már most is elérhető hidraulikus és mechanikus tárcsafékes változat).

Hogy ez rossz-e? Egyáltalán nem. Ha körbe nézünk más, nagy múlttal rendelkező kerékpáros márkák között, ott is akadnak, akik ilyen-olyan érvek mentén le- vagy akár ki is maradnak egy-egy trendből.

 

 

Mindezek alapján úgy gondolom ideje másként nézni a Decathlon cég által kínált kerékpárokra. Meglehet, hogy a nagymúltú, prémium márkákkal nem veszik fel így sem a versenyt, de nem is ez a cél. Érzésem szerint nagyon jó irányba indultak el a fejlesztések, és pár éven belül nagyon sok Van Rysel, Triban vagy épp Rockrider bringával találkozunk az utakon.

Ajánló