Felfedező természetjáró túrák Lachtal-ban

útibeszámoló
2012/09/04
2000 m feletti bringázás tenger- és bociszemek között..

Nyári felfedező természetjáró túrák Lachtal-ban
Nagyon vártam a hétvégét, hogy újra az osztrák hegyekbe mehessek, hiszen itthon tombol a 40 fokos hőség. Gondoltam egy kis frissülés jót fog tenni, a hegyek között biztosan hűvösebb van. A meglepetés nem váratott sokáig magára, ugyanis Ausztriában is közel 30 fokos meleg van, így a hűvös levegő itt is az őszi időszakra tartogatja magát ezek szerint. Első napunk jó részét a kocsiban aszalódva utazással töltöttük, majd a második napon nekivágtunk a gyalogtúrának. A  Sissi Park**** -tól - ahol a szállásunk is volt - egy kanyargós erdei úton indulva céloztuk meg a fenti víztározót. Az út eleinte kellemes árnyékot adó fenyőfák között haladt, majd a magasabb régiókba érve el-el maradoztak a fák utunk mellől.
Hamarosan feltárult előttünk a dombos hegytető lágy íve és hatalmas füves mező mindenfelé, rajta legelésző tehenekkel. Túránkat a szélmalmok irányába folytattuk, ahol lenyűgözött bennünket a malmok magassága és karcsú szépsége. Elhagyva a szélmalmokat a felső víztározó, a  Tanzstatt-See  felé mentünk tovább, amelyben a hosszú meleg napok hatására a víz kissé leapadt ugyan, ám még tökéletes fürdőzési lehetőséget kínált az elcsigázott túrázók és a kiránduló kutyusok számára.
A hőséget és a tűző Napot a hegytetőn ellensúlyozta egy kicsit a lengedező szél és a kb. 26 fokos hőmérséklet, de azért érezhetően melegebb volt az átlagnál. Túránkat lejtőn lefelé folytattuk tovább, tulajdonképpen átvágtunk a sípályán és a  Tanzstatt Hütte  irányában ereszkedtünk lefelé egy kis belső frissítés reményében, ahol a társaság pár korsó sört le is gurított egyből. Mi nem álltunk meg, hiszen délutánra még egy rövidebb bringatúrát terveztünk, így siettünk vissza az apartmanunkba a kerékpárokért. Rövid pihenő után máris nyeregbe pattantunk és az előbb leírt útvonalon támadtuk meg a hegyet, egészen a kis tóig, majd mellette elhaladva a gerincen fel a  Kleiner Zinken -en (2135 m), majd a  Niederer Zinken -en (2212 m) át egészen a csúcsig, a  Hoher Zinken -ig (2222 m).
Utunk nem volt zökkenőmentes, néhol a vízmosások és a sziklák miatt az ösvény nehezen volt tekerhető, de igazából nem lehetett okunk panaszra, hiszen gyalogösvényen próbálkoztunk feljutni a montijainkkal. Ténykedésünket megannyi boci-szempár követte gyanakvóan, ám szerencsére inkább kíváncsiak voltak a különös jövevényekre és békésen legelésztek tovább.
A csúcsról lefelé már könnyebb dolgunk volt, hiszen egy köves szerpentin út vezetett egészen a völgybe, így a hosszabb mászást követően egy rövidebb lejtőzés után visszajutottunk a Sissi Park apartmanegyütteséhez. A vacsorát időben elcsíptük, így megérdemelten falatozhattuk a finom fogásokat, amikkel a konyha az estére készült.
A következő napon szállásunkról aszfalton gurultunk le a völgybe, majd azt terveztük, hogy terepen onnan visszamászunk. Meg is céloztuk Oberwölz (1100 m) városát, ám az ereszkedés közben olyan gyorsan veszítettük a szinteket, hogy végül 3,2 km-rel Oberwölz előtt visszafordultunk. Döntésünk jónak bizonyult, hiszen az aszfaltos mászás már a legelején is elég tikkasztónak tűnt, hát még a későbbiek folyamán. Kb. 4 km felfelé tekerést követően felfedeztünk egy táblát az út mellett, amely gyalogútként volt jelezve ugyan, de 3 órás túrautat ígért vissza Lachtalba az erdőn keresztül. Nekünk sem kellett ennél több, gondoltuk bicóval 2 óra alatt letudjuk a távot. Természetesen nem így lett. Mint később kiderült, az ösvényen ritkán és kevesen is járhattak, mert jól be volt nőve és a bicókat ezért gyakran tolnunk kellett. Az útjelzés szerencsére mindig jól láthatóan fel volt festve, ezért jó érzés volt tudni, hogy még jó irányba haladunk.
Az ösvény egyébként gyönyörű volt, néhol kiszélesedett és kedves alpesi mezők nyíltak meg ilyenkor előttünk, valamint a tehenek folyamatos kísérői voltak utunknak, lényegében ők voltak az egyetlen társaságunk, mert túrázókkal nemigen találkoztunk. Közel a gerinchez a vizünk már nagyon fogytán volt, ezért épp kapóra jött egy kis menedékház, ahol hegyi patak vizével tudtuk kulacsainkat újra megtölteni.
Célunk, a gerinc (1869 m) ekkor már nem volt messze, jól esett látni, hogy merre tartunk. Elérve a fennsíkot ismét feltárult előttünk a lachtali völgy képe és a kanyargós kis út, amin tovább kellett haladnunk lefelé. Könnyű szívvel gurultunk hát, hogy visszataláltunk a kiindulási pontunkhoz. A jelzett 3 órás út kerékpárral is 3 óra, szintben pedig kb. 1100 m-ről visszamászva a hegygerincre, 769 m-t jelent. Sajnos jelzett aszfaltmentes erdei kerékpárutak nem nagyon vannak, pedig a hely adottságai alapján indokolt lenne.