4. Merida teszttábor, Visegrád

Erdélyi Nándor
Erdélyi Nándor
2011/10/17
A Merida kerékpárok hazai forgalmazója a BikeFun Hungary Kft. október 13-14-én tartotta meg 2012-es teszttáborát.
Hirdetés

A tesztáborban a sajtó és a tesztcentrumok képviselői ismerték meg a 2012-es Merida szériát, de a Merida egyedülálló lehetőséget nyújt a vásárlói számára is. Először Csillebércen próbálhatta ki a nagyközönség a bringákat, de immár a negyedik év lesz jövőre, hogy az ország 14 pontján egész évben tesztelheti bárki a kerékpárokat, mielőtt a pénztárcájába nyúlna, hogy megvegyen egyet. 81931-Testbike.jpg

81931-Testbike.jpg

Már maga a helyszín választása is sok jót ígért, hiszen hazánk egyik legszebb vidékén, Visegrádon ismerhettük meg a tajvani gyár, német fejlesztésű csodáit. A kerékpárok zömét a 29-es kerékkel ellátott Big Nine széria tette ki, de kipróbálhattuk az új One Twenty és Ninety-Nine modelleket is. A program változatosra sikerült, így egy percet sem unatkozhatott senki. Érkezés után nem sokkal nyeregbe pattantunk és Dobogókőig meg sem álltunk. Én egy Big Nine TFS 900-as társaságában igyekeztem tartani a lépést a csoporttal. A gép remekül szuperált, semmi gondom nem volt vele, és kifejezetten megnyerte a tetszésemet a 29-es kerékátmérő. Az volt az érzésem, hogy ha egyszer megforgatom ezt a kereket, nincs mi megállítson. Könnyedén gurult át a terepakadályokon és olyan helyeken is tudtam kiállva menni, ahol a 26-os kerékkel eszembe sem jutott volna. Visegrádra visszafelé a helyenként kifejezetten meredek lejtőkön is végig magabiztos maradtam, noha a mountain bike-ozás csak a hobbim volt - eddig…

81931-G-pek.jpg
81931-G-pek.jpg

Este pazar vacsorán vettünk részt, melyet egy Merida torta koronázott meg. Ezután kellemesen telt gyomorral Kovács Tamást hallgattuk végig, amint ismertette a 2012-es technikai újdonságokat. Az estét éjszakába nyúló kötetlen beszélgetés zárta. Másnap csípős hajnalra ébredt a társaság, így igencsak beöltözve vágtunk neki a Prédikálószékre vezető emelkedőnek. Én átnyergeltem egy Ninety-Nine-ra, ami felettébb furcsa volt, hiszen a 26-os kerék és az összteleszkóp is változás volt az előző naphoz képest. Felfelé persze megszüntettem a „hullámzást”, hogy minél kevesebb energiámat pazaroljam el, de a másik irányban igen jó szolgálatot tett a kétszeres csillapítás, főleg a Vadállókövek utáni gyökeres, köves lejtmenetben. Nagy szerencsémre szombaton, Csillebércen folytathattam a Merida kerékpárok tesztelését. Itt ismét egy Big Nine TFS-t próbáltam ki nyergében tekertem, de már az XT szériából. Igazából ezen mentem a legkevesebbet, de ez jött be a legjobban. Könnyebb, mint a 900-as társa, ugyanakkor kezelése precízebb, teleszkópja finomabb - egy élmény volt!

81931-A-m-nes.jpg
81931-A-m-nes.jpg

Lássuk mire készülhetünk terepen 2012-ben! 

Big Nine – merevfalú, 29”-os kerékátmérővel
•   a nagyobb kerékből adódóan jobban gördül síkon
•   murvás talajon biztosabb tartás, jobb gördülés
•   nagyobb akadályoknál is jobb átgördülés  
•   kanyarstabilitás – szintén a nagyobb keréknek köszönhetően   
•   meredek mászás esetén jobb tapadás a talajhoz, kevésbé pörög ki a kerék a 26-oshoz képest
•  Meredek lefeléknél az eleje magasabban van, kevésbé esel át a kormányon
•  Magasabb embereknek előnyösebb, mint a 26-os

Modellek: Big Nine Carbon Superlight és Pro, Big Nine Lite, Big Nine TFS (XT, 900, 500, 300, 100)

 81931-Bignine-TFS.jpg

81931-Bignine-TFS.jpg

​​​​​​​O-Nine – 2010-es év XC világbajnok kerékpárja


• 2 féle váz 2012-re:
• O.Nine Superlite (Team) – 900g
• O.Nine Pro (3000 / XT / 1200) - 1.100 g
• Block head system headset

81931-O-Nine.jpg

​​​​​​​Ninety-Nine


• Az első számú célkitűzés:optimalizálni a felfüggesztés teljesítményét, hogy a 100 mm-es rugóutat a lehető leghatékonyabban használhassák a bringások, ne vesszen el energia a pedálozás közben.  
• Hosszabb rugóút, optimálisabb és lineárisabb karakterisztikával, minimális pedál-visszarúgással, és az egyik legelső olyan felfüggesztés, ami kimondottan a 2x10-es váltórendszerekhez lett tervezve.
• Ami radikálisan más az elődhöz képest, hogy magasabbra került a fő forgáspont, és figyelembe véve a 2x10-es rendszer működését. Így a hosszabb láncvilla ellenére szűkebb lett a tengelytáv és lineárisabb a tengely útja.
• Ezen felül a saras időjárási körülményekre is gondolnunk kellett, így minden forgásponton zárt csapágyakat építettünk be, ezzel jelentősen megkönnyítettük a kerékpárok karbantartását.
• Minden új Ninety Nine modell gyárilag ehhez a bringához illesztett DT Swiss rugóstaggal és 2x10-es váltórendszerrel érkezik
Modellek: Ninety-Nine Carbon Superlight és Pro, Ninety-Nine Lite

  

 

81931-Ninety-nine-Lite.jpg

  

One-twenty - jövőre csak alumínium


• 2012: az új alumínium váz radikális súlycsökkenése (300 grammal), a jelentősen csökkentett átlépési magasság, valamint a lineárisabb rugózási karakterisztika. Az új One Twenty Aluminium váz teljes tömege 2,5 kg 18”-os méretben, rugóstag nélkül.
• A hydroforming eljárással készült csöveket a maximális hajtáshatékonyság és irányíthatóság jegyében alakítottuk centiről-centire, hogy a bringás eggyé válhasson a bringával. Az új M.O.R.E Concept (Merida Optimized Ride Engineering  ) jegyében a felfüggesztés rugalmasabb, kényelmesebb érzést biztosít, ugyanakkor nem érzünk fölösleges mozgást pedálozáskor. A fejlesztésekkel inkább egy általános célú, a legnagyobb hegyek ösvényein is otthonosan mozgó bringa megalkotása volt a célunk.

  

 

81931-One-twenty.jpg
81931-One-twenty.jpg

 

 

Hirdetés