Menü

2017.08.08.     Hozzászólás 0

155 megújult modell: Merida 2018

A legizgalmasabb Merida újdonságok 2018-ban...


A Merida a bajor alpesi gyöngyszembe, Ruhpoldingba szervezte a 2018-as modelljeinek a bemutatóját, de csak azokat a bringákat utaztatta ide, melyekben 2018-ra valamilyen fejlesztés, újdonság található.

 

Merida 2018 Forrás: www.Falch-Photography.com

 

Így is 155 típust kellett kiállítania, amit 200 tesztbringa kísért. 2018-ban így az e-bike-okkal együtt több mint 250 modellből összesen több mint 400 típusú kerékpárjuk van, ami néhány éve elképzelhetetlen lett volna. Pár éve a cég vezetése ugyanis 120-130 darabot tűzött ki célul, mint egészséges típus darabszám. Mivel azonban a márka Észak-Amerika kivételével mindenhol jelen van a világon, megváltoztak a tervek. A különböző országokban ugyanis annyira mások az igények, hogy 130 típussal ezt nem tudják kielégíteni. Kedvenc újdonságainkat alább mutatjuk be:

 

 

GRAVEL: Merida Silex Multi road

A Merida sem akar kimaradni a gravel (sóder utas offroad outi) és bikepacking (túrázás felmálházott bringákkal) őrületből, ezért megalkotta a Silexet.

A fejlesztő mérnök áhítattal és beleéléssel taglalta a késztermék előnyeit, és olyan meggyőző volt, hogy fel sem merült bennünk, hogy ne ez lenne a világ legjobb bringája. Sokat segített a megítélésben, hogy az összes tesztelő egyöntetű véleménye szerint kiválóra sikeredett a kerékpár (aminek neve is arra utal, hogy milyen terepre szánták: apró kavics).

 

Merida 2018 Forrás: www.Falch-Photography.com

 

A Silex kényelmes off-road tekeréseken érzi magát elemében, amiben a hosszú felső cső, a rövid kormányszár és az akár 2.2 inches, széles, mtb bringáknál megszokott gumik segítik. A koncepció olyan jól sikerült, hogy a Silex a legjobbját gyári beállításokkal nyújtja, és a tajvani gyár már elkezdte a lobbi tevékenységet arra vonatkozóan, hogy törvénybe iktassák, milyen büntetést érdemel az, aki spacert merészel használni.

 

MTB: Merida Big.Nine, Big.Seven és Big.Tour

A montik közül a helyszínen a Big.Nine és Big.Seven, illetve a Big.Tour képviseltette magát. Velük kapcsolatban az újdonság az, hogy a Tour eleve, gyárilag sárvédővel, csomagtartóval felszerelve érkezik, míg a Big.Nine és Big.Seven készen áll ezek fogadására.

 

Merida 2018 Forrás: www.Falch-Photography.com

 

Véleményem szerint a márka ezzel kicsit újrapozícionálja a belépő kategóriájú montikat, és a könnyű terep mellett már kifejezetten földutakra és városi használatra is ajánlja őket. Persze nem ők találták fel a spanyol viaszt, a cég az igényeket követi. Tőlünk nyugatra ugyanis egyre több vásárló használ ilyen merevfarú montikat túrázáshoz, szabadidős kerékpározáshoz, és ők bizony igénylik a sárvédőt, a csomagtartót és még a kitámasztót is. (ugyanilyen okokból egyre több enduro bringán láthatunk kitámasztót... 

A hazai viszonyokat: a lankás dombokat, enyhe terepeket és a gyatra minőségű utakat figyelembe véve, nagyon jó, hogy a Merida ilyen hamar lekövette a trendeket.

 

Trail fun: Merida One-Forty

A Merida One-Forty a One-Twenty és One-Sixty között helyezkedik el, mind rúgóútban (hátul 140 mm, elöl 150 mm), mind játékosságban. A középső testvér 2.6 inches papucsot kapott, amivel öreganyám is biztonságban veretne lefelé. Ezzel együtt ejtett felsőcső, rövid láncvilla (435 mm), egyes váltórendszer és drop post (vezérelhető teleszkópos nyeregcső) teszi játékossá.

 

Merida 2018 Forrás: www.Falch-Photography.com

 

A típus számomra legnagyobb érdekessége, ami az iparági trendet követi, hogy ebből a modellből nincs e-változat. Az oka pedig prózai: az e-motor annyira megkönnyíti a felfele haladást, hogy elektromos rásegítéssel még egy One-Sixtyvel is bármilyen emelkedőt könnyen leküzdünk. Lefele pedig akkor már jobb a 160/170 mm-t mozgó One-Sixty, így nincs szükség arra, hogy a 140-et mozgó gépekbe motort rakjunk.

A logikusan motor nélkül hagyott szériából pedig a vásárló is profitál, mert egyszerűbb a döntése: a One-Forty megmarad a sportos közönségnek, akik természetesnek veszik, hogy felfele is saját erőből tekernek.

 

E-bike az MTB jövője?

Az e-piacon a legnagyobb a pörgés, nem hiába: tőlünk nyugatra ebben van a legnagyobb zsé. A Merida idén először kizárólag Shimano rendszereket használ, ami a hazai vásárlóknak csak előny lehet, figyelembe véve a japán márka hazai szervizhálózatát.

 

Merida 2018 Forrás: www.Falch-Photography.com

 

A 2018-as e-mtb és felső kategóriás e-trekking kerékpárokba már a 8000-es STEPS kerül, ami 20 Nm-rel nagyobb nyomatékot ad le elődjénél, ezzel együtt 300 grammal könnyebb lett, kisebb a mérete, más a felfogatása, összképében pedig szebb, na! A fokozatkapcsoló vezérlő és a kijelző is teljes újratervezésen esett át. A kijelző kicsi, minimalista lett, ami az MTB esetében tökéletes, a kapcsoló pedig tök úgy néz ki, mint egy váltókar.

„Erősebb” riderek számára jó hír, hogy a Merida minden e-bike-ját 140 kg összsúlyig teszteli és vizsgáztatja, így kb. 115 kg-os egyének is bátran csapathatják. Őket segíti elsősorban, hogy az e-One Sixty-t 32 db 2 mm-es küllővel és minimum 180-as rotorral szerelik.

 

A szelek szárnyán - Merida Reacto III

 

Merida 2018 Forrás: www.Falch-Photography.com

 

SiMoon kolléga pár hete a végletekig kivesézte a Merida új országúti cirkálóját, így aki ez ügyben szeretne információt, kénytelen lesz itt elolvasni azt, vagy újfent megnézni az Oscar-gyanús kisfilmet...

Olvass többet a témáról: merida