Milyen érzés Balaton Szupermaratont futni? (Interjú) Hír

Siető Andrea - Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu
2010/03/24
"Én is 8 kilométerrel kezdtem és most eljutottam a fellegekbe. Életem leghosszabb lefutott távja volt ez..."
Hirdetés
Balatoni szuperfutam Futni, futni a Balaton körül, hosszan, hosszan.
Most hétvégén rendezte a BSI idei első és egyben leghosszabb távú versenyét, a III. Balaton Szupermaratont . A jó idő és az ébredező természet várta a futókat erre a megmérettetésre. Kíváncsiak voltunk, miért indul valaki egy ilyen versenyen és mit érez közben. Soós Péterrel az Unix Sportegyesület ultrafutójával beszélgettünk az élményeiről, futásról, céljairól.
 

 
Miért vágtál bele a versenybe? Három évvel ezelőtt - amikor a BSI ezt a versenyt először megrendezte - elhatároztam, hogy ultrafutó akarok lenni. Megszületett az elhatározás, hogy túllépek a maratonon és önmagamon.
 
Futás közben mire gondolsz? Nem szoktál unatkozni? Futás közben nem lehet unatkozni. Ha valaki szereti a futást, szereti a magyar tájakat, akkor biztosan nem fog unatkozni. A nap csillogása a víztükrön, a Balaton felvidék és az egész tó környezete gyönyörű. Ráadásul a sok külső pozitív zaj - mint a szurkolók bíztatása vagy a lépteim dobbanása - nem hagyja az embert, hogy unatkozzon.
 

 
A célba éréskor mire szoktál gondolni? A táv teljesítése után nincs üresség érzése benned? A beérkezés, a táv- és önmagunk leküzdése óriási öröm, de van, hogy azon gondolkozom, mi lesz a következő verseny.  Vannak, akik az eredményességre mennek. Nekem a célba érés, a teljesítés a lényeg és az, hogy közben élvezzem a futást Az élmények, a mozgás öröme, az egészséges életmód, a futótársak és a barátok motiválnak. Én is 8 kilométerrel kezdtem és most eljutottam a fellegekbe, életem leghosszabb lefutott távja volt ez.
 
Az ilyen nagy távok során elő szokott fordulni sérülés, húzódás, ficam? Előfordulhat, attól függ, ki milyen szinten áll. A sérüléseket kiiktatni úgy lehet, hogy megtanulod folyamatosan a többiektől a módszereket. A nagy távokon kétóránként só-tablettát, magnéziumot, kalciumot viszek be a szervezetembe. Így el lehet kerülni a görcsöket. Ha nagyobb versenyekre készül valaki, akkor egy komplett orvosi vizsgálatra szánja el magát, oda kell figyelni az étkezésre is, legyenek hosszabb és rövidtávú edzések. Fokozatosság elvét betartva kell terhelni a szervezetet.
 

 
A futás minőségében mekkora szerepe van a jó felszerelésnek? Vannak dolgok, amik fontosak, hogy jók legyenek. A futócipő a legfontosabb. A kialakítása, a típusa nem mindegy. Aki ultrafutó, annak figyelembe kell vennie az egyéni adottságokat is. Legyen jó cipő és több is egyszerre, amiket lehet cserélgetni. Fontos, hogy fertőtlenítve és tisztítva legyen a versenyek után. A második legfontosabb, az étrend-kiegészítés , mint a kalcium és magnézium tabletta. A harmadik a ruházat. Kényelmes, speciális anyagúnak kell lennie. Lényeg az, hogy a nedvességet gyorsan kivigye, de azon belül már a sportolótól függ, hogy ki milyet szeret.
 
Mik a további terveid? Indultam a Spartathlon -on, de nem sikerült befejeznem.  Ez 246 kilométer és ráadásul van 3000 méter szintkülönbség is. Görögországban nappal 31 fok van, és 8-9 fokra hűl este, szóval elég nehezek a körülmények is. Legutóbb 151, 4 kilométert teljesítettem, de a nagy cél, hogy idén újra megpróbálom és teljesítem is a teljes távot.
 

 

Hirdetés
Hirdetés