Esti Maci a málnásban - Nagyfényerejű lámpa teszt Hír

Simon Ádám
Simon Ádám
2009/11/18
Látok!!! Látok!!! Lááátoook!!! - sikította barátnőm a dunaparti fák között húzódó kerékpárúton egy novemberi estén... pedig csak az én bringámon volt a "reflektor-lámpa".
Hirdetés

 

Ha kizárólag a városi - pár ezer forintos - lámpáinkra hagyatkoztunk volna, valószínűleg képtelenség lett volna a bokrok közé csalogatnom páromat - rossz az aki rosszra gondol -, mert az erdő számára este tele van félelmes elemekkel (bevallom, számomra is).

Nálam volt viszont egy tesztelésre kapott Lupine Tesla 4-es LED-es lámpaerőmű, amit csak azért erősítettem fel a városi tekergőmre, hogy kipróbáljam elég erős-e a rögzítés. Eredetileg hegyibringázás közben akartam tesztelni, nem gondoltam volna, hogy egy egyszerű szentendrei túra alkalmával hasznát fogom venni.

 

Csakhogy novemberben már délután 4kor töksötét van, pláne, ha a Lupa-szigettel szembeni bringaúton tekerünk az erdőben. Vagyok annyira elvetemült, hogy a normál mezei LEDes villogó lámpám folyamatos fényénél találjam meg az utat ilyenkor, de általában alig várom, hogy kivilágított helyre érjek. Ezúttal éppen ellenkezőleg, élveztem, ahogy a koromsötét erdei tájból egy miniatűr, egy darab LED-del megáldott 100 grammos kütyü minden apró részletet láthatóvá tesz, anélkül, hogy bármilyen köztéri lámpatest besegítene neki.

 


A Lupine weboldalán összehasonlíthatod a különböző lámpák fényerejét. Klikk a képre!

 

Arra kellett csak figyelnem, hogy ha szembejövővel találkozom, akkor lejjebb kell fittyenteni a lámpafejet, mert olyan vakító, mint egy autó reflektorja. Ezen tulajdonságánál fogva lakott területre érve véglegesen lefelé irányítva és a gyárilag beállított három fényerő közül a leggyengébbet választottam ki. Ezzel ráadásul a telepet is kevésbé terhelem és nagyjából egy egész napon át megállás nélkül bírja.

Városban persze nincs túl sok értelme nagy fényerejű lámpát használni, bár a biztonságérzetemet kereszteződésekhez érve jelentősen növelte. Hogy miért? Mert a kereszteződéshez másik irányból közelítő autó, vagy bringa, vagy akármi az aszfaltra vetülő fény miatt már akkor tudja, hogy közelítek, amikor még nem is nézett körbe.

 

Kinek, mikor, miért?

Nekem nem kell! Nem kell, mert nem ingázom agglomerációból kivilágítatlan országúton, vagy szántóföldek között, nem montizok sötét estéken a hegyen és az erdőben, nem megyek fel meló után downhillezni a Normafához és nem járok éjszakai bringatúrákra (a fentebbi esetet kivéve). Te igen? Akkor javaslom, hogy próbáld ki egyszer, mert lehidalsz tőle. Bukóra is szereleheted a gyárilag mellékelt adapter segítségével és az aksija is csak akkora, mint egy 10dekás teavaj - a súlya persze több, 300gramm körül van, de még így is csak annyi a súlya, mint egy őskori bunkofonnak.

Vagy lehet mégis kell! Miért? Mert egy-két ezer forintért simán bubó fejemre rögzíthetem és használhatom futás, túrázás, barlangászás, snowboardozás, síelés, vagy nagyjából akármilyen sportolás közben is... akkor most gondolkodjunk :)

 

Akit a technikai specifikációk részletesen érdekelnek, azok most hegyezzék szemüket:

- 1 High Power LED, Hexagon reflektor, fénynyaláb szöge 13°
- 700 Lumen
- 4.5 Ah Li-Ion burkolt akkumulátor
- 5 óra töltési idő
- Súly 320g

Kapacitás és fényerő
- 3 óra 12 Watt esetén
- 9 óra 4 Watt esetén
- 24 óra 1,5 Watt esetén

Elektronika
- Power Control System V9 (programozó, irányító konzol)
- Tartalék akkumulátor funkció
- Rátöltés védelem
- Töltés kijelzés
- Elektronikus kapacitás kontrol
- 3 lépcsős tompítás 100% 35% 10%
- Superflash RLVR villanó üzemmód

Csomag tartalmazza
- Tesla lámpafej
- Burkolt akkumulátor
- Wiesel V3 tltő
- Sisak rögzítő
- Szállító doboz M

Az újabb típusoknak és a nagyfényerejű lámpák folyamatos fejlődésének köszönhetően a Tesla 4-es fajtársaihoz képest baráti, 79 ezer HUF-ot kóstál, vagyis jócskán a 100ezres lélektani határ alatt van. Ettől persze még nem tekinthető olcsó kütyünek, de hogy nem mindennapi, az is biztos.

 

A tesztlámpát az Evobike-tól kaptuk kölcsön... köszönjük!

Hirdetés