Menü

2009.06.04.     Hozzászólás 4

Ideális Elnökség

Közeleg a megismételt Közgyűlés idő‘pontja, egyre többet gondolkodom ...

Közeleg a megismételt Közgyűlés idő‘pontja, egyre többet gondolkodom rajta én is, milyen lenne vajon egy ideális Elnökség.

Egy biztos, a Közgyűlés határozatképes lesz, bármennyien is legyünk, azaz fel kell végre álljon az új, négy évre szóló mandátummal bíró Elnökség.

Nálunk az utóbbi években (évtizedekben) rendre összekeveredett a szakma, a sportpolitika, meg az ilyen-olyan érdekek rendszere. Pedig normális esetben ugyebár a szakmát a Szakmai Bizottság, a sportágat, sportpolitikailag, meg pénzügyileg pedig az Elnökség felügyeli.

Nos, én is osztom ebbő‘l a szempontból kiindulva azt az elvet, mlyet legutóbb Drommer Gyuszi fogalmazott meg, miszerint a Közgyűlésnek döntenie kellene végre az összeférhetetlenség témájában.

Tehát, triatlon sportegyesületben vezető‘ pozíciót betöltő‘ személy, illetve a különböző‘ programvetező‘k ne lehessenek Elnökségi tagok!

Ergo Elnök meg Alelnök sem! Egy biztos, ha ezt az elvet a szavazás elő‘tt elfogadja a Közgyűlés, akkor a jelölő‘ bizottságnak rögtön érvénytelenítenie kell azokat a jelöléseket, melyeket olyan személyekre adtak le, akik ennek nem felelnek meg.

Csak pár név: Márkus Gábor (TVK elnök), Kropkó Péter (Kropkó TC elnöke - Tóth Zsófi ide igazolt, ha valaki nem tudná..., plusz Sport XXI. vezető‘), Révész László (Csillag program vezető‘)

Lesz ebbő‘l nagy felindulás, úgy gondolom, de ha józan paraszti ésszel belegondolunk, ezt egyszer végre meg kell lépni! Hiszen tényleg nonszensz, hogy egy programvezető‘ gyakorlatilag saját magáról tud szavazni, de bármilyen, klubot képviselő‘ személynél ugyanúgy elkerülhetetlen a részre hajlás. Minden szentnek maga felé hajlik a keze, ez alól - ne legyünk naívak - a "triatlonos szentek" sem kivételek.

Ez alapján igen nehéz összegereblyézni egy pártatan, pénzt szerezni tudó (igen, ez is fontos) Elnökséget... Hallottam, hogy  Varga Szabit jelölték! Á“riási öröm, végre egy kis vérfrissítés! Remélem be is kerül, én úgy veszem, hogy egy megvan.

Saját magam jelöltem Alföldi Zoli híradóst, aki amatő‘r triatlonosként szeretne tenni a triatlonért. Természetesen nem pénzszerzés (bár, ki tudja...) hanem az MTSZ jelenlegi médiájának nulla szintrő‘l való elmozdítása lehetne a feladata. Szerintem kettő‘.

Drommer Gyuszival hatalmasakat meccseltünk az utóbbi években. Ha nem is eszünk egy tányérból, azért azt nem tudom még én sem elvitatni, hogy vannak ötletei. A kreatívitás pedig jócskán ránk fér. Tehát részemrő‘l, ha van egy megfelelő‘ erő‘s karakter, aki kordában tudja tartani (erre jó lesz talán a Varga Szabi :) )  túlpörgés esetén, akkor egy hasznos elnökségi tag. Ez három.

Á‰n úgy gondolom (remélem), hogy találunk egy jó Elnököt a Közgyűlésig. Az Elnöknek pedig kellene hoznia egy bizalmasát, aki akkor is ott van az üléseken, ha esetleg az elnök nem ér rá. Na, neki kellene lenni az Alelnöknek, szerintem...   Igy már ötnél lennénk a hétbő‘l.

Kellene tehát még két jelölt minimum. Á‰n szívesen látnám a Kindl Gábort, aki pártatlan, és szintén volt triatlonos. Kropesz is nagyon jó lenne, sokat tudna tenni a triatlonért, csak akkor le kellene adnia a Sport XXI.-et. Nagyon jó tag lehetne a Márkus Gergő‘! Benne van a nemzetközi triatlon vérkeringésében, és se nem edző‘ se nem tisztségviselő‘je a TVK-Malinak.

Na így hírtelen ennyi jutott eszembe a témáról. Egy biztos, ha nem lesz megfelelő‘ számú jelölt, akkor a választás lehető‘sége sem lesz meg...

Szponzorok

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • kutya 2009.06.06.   21:07

    kutya

    Szia Gergő! Nagyon örülök, hogy leírtad ezeket. Egyfelől rengeteg új információ, márfelől egy más nézőpont. Nem voltam még magam sem elnökségi tag ezért a színfalak mögé sem látok be. A megoldás én sem tudom, mi lenne, de azt tudom, hogy a múltban történtek olyan döntések, amikor azt lehetett érezni, hogy inkább érdekérvényesítés folyik, mint objektív döntéshozatal. Illetve voltak olyan döntések melyekben a laikus nem nagyon látta a logikát, csak az, aki ismeri a dörgést. Szóval jó lenne ezeket kiküszöbölni. Ha nem is sikerült teljesen "pártatlan" elnökséget felállítani, legalább azt meg kellene oldani, hogy mindig legyen meg a visszacsatolás, a számonkérés a különböző döntések után. Sokszor születnek határozatok, melyek aztán a feledés homályába vesznek, sokszor történnek napi szintű nagy horderejű döntések (akár több százezer forintot érintő kiadások) melyek mögött pedig nincs elnökségi döntés. A számonkérés hiánya pedig tipikus magyar betegség. Sem programvezetők, sem kapitányok nem számolnak be értékelhető módon a munkájukról. Szerintme legalábbis. Ez persze már az új elnökség feladata gondolom, hogy kidolgozzon egy amolyan "minőségbiztosítást" :)

    válasz erre...

  • Márkus Gergely 2009.06.05.   21:03

    Márkus Gergely

    Szia, Csabi! Amikor olvastam ezt az írásod, azt hittem kivágsz majd vele egy-két biztosítékot, vagy borítasz egy-két bilit, de ezek szerint tévedtem. Bár az is lehet, hogy mindenki el van foglalva a válogatókkal, vagy nyalogatja az elmúlt hetek „sebeit”. Rendszeresen és élvezettel olvasom a bejegyzéseid, még ha nem is mindig vagyunk egy hullámhosszon. Amire szeretnék egy kicsit reagálni… Nem egyszerű ez a “összeférhetetlenség” dolog. Nincs leírva a bejegyzésedben, de úgy gondolom, hogy az elnökség függetlenségét hivatott ez biztosítani. Mitől? A triatlontól? Akkor mi motiválná őket, hogy időt, pénzt, energiát feláldozva tegyenek érte? Mert ha a triatlonhoz kötődnek, akkor valamilyen szinten egy klubhoz is kötődnek, akik elvégre anno megalapították az MTSZ-t ha jól tudom. Ki lehet esetleg kötni, hogy ergo klubvezető, meg klubedző nem lehet tisztségviselő, bár ehhez szerintem előbb alapszabályt kellene módosítani. Továbbá nem is mindig lehet élesen meghatározni, hogy ki milyen kategória alá esik egy klubban. Ha egy kicsit nemzetközi szintre vetíteném ki, ez olyan mintha kikötnénk az ITU-ban és az ETU-ban, hogy egy nemzeti szövetségi elnök sem lehet Executive Board tag. Ott biztos abszurd lenne. Azzal a részével az összeférhetetlenségnek egyetértek, amikor azt mondod, hogy az ne lehessen elnökségi tag, aki bármilyen „programvezető”, gondolom más néven az, aki közvetlen anyagi juttatást kap a szövetségtől. Ezért került ki a szavazóképes elnökségi tagok közül a főtitkár is egykoron. Ez logikus. Én a névsorodat kiegészíteném még Drommer Gyuszival. Ő is papíron jelenleg az MTSZ fizetett alkalmazottja is egyben, mint a VB szervező bizottságának (eseményszervezés, triatlon szakmai tanácsadás) tagja. Nincs ezzel semmi baj jelenleg, mert azt a mennyiségű munkát, amit belerakott az Duatlon EB és a VB előkészületeibe, nem is lehet elvárni tőle, hogy ezt egy meleg kézfogásért csinálja. Még ha „túlpörgését” tudná mindig kontrollálni és nem indulnának be nála kémiai/fizikai reakciók egyes szavak hallatán, akkor akár egy rossz szavunk nem lehetne. Az a faramuci helyzet is fennáll, hogy amíg a szövetségben Gyula (mint elnökségi tag) a munkáltatója Czencz Péternek, addig a VB szervező bizottságában ez pont fordítva van. Továbbá ki merem jelenteni – közelről látva – hogy egyikőjük sem élt vissza ezzel a helyzettel, de gondolom az általad említett Kropkó Péter és Révész László sem. Ennek ellenére szerintem is dönteni kell, vagy ez, vagy az. Remélem a bili nem borult ki… Van egy másik dolog, amit én sokkal fontosabbnak tartok. Szerintem ez az elnökség meg a szakmai bizottság összetétele dolog kicsit túl van misztifikálva. Az elnökség jó (inkább átlagban) esetben együtt tölt egy hónapban pár órát – persze van telefon is a világon – gondolom a szakmai bizottság is hasonlóképpen. A szövetség előremozdítását én nem csak olyan elnökségi tagoktól várom, akiknek van kapcsolata a médiában, meg a szponzoroknál. Ez is fontos, talán az első lépés. ږrülök is pl. az Alföldi Zoltán lehetséges szerepvállalásának is. Szóval attól még, hogy azok az ajtók esetleg az elnökségi tagok kapcsolatain keresztül kinyílnak, az még nem elég. Oda be is kell menni megfelelő koncepcióval, tartalommal, érvekkel… Ehhez egy stáb kell, egy olyan csapat, aki nap, mint nap teszi a dolgát a legmagasabb szinten. Ebben érzem, hogy nem vagyunk képesek és talán valami miatt egy kicsit nem is akarunk előre lépni. Kicsit burkoltan fogalmaztam tudom, de szeretném leszögezni, hogy nem valaki(k) ellen, hanem a triatlon mellett beszéltem. Ezt az ITU-ban látom nagyon tisztán… az elnökség dönt, mi meg megpróbáljuk megcsinálni azt, amit kérnek. Néhány hónap elteltével lehet, hogy állítanak egy kicsit a „kormánylapáton”, és mi abban az irányban dolgozunk tovább… nap, mint nap, reggeltől estig. Bízom benne, hogy a biztosíték sem lett kivágva… A függetlenségről még lett volna egy story-m, de már így is hosszú lettem… majd talán legközelebb. Hétvégére sok sikert mindenkinek Bécsben, meg Füreden, "függetlenül" attól, hogy ki milyen klubban versenyez! :)

    válasz erre...

  • kuttor.csaba 2009.06.04.   14:51

    kuttor.csaba

    Hát igen. Ha kevés számú jelölt lesz, és mondjuk örülünk majd, hogy egyáltalán fel lehet állítani egy hét fős elnöséget, akkor - már elnézést a jelöltektől - azzal főzünk, amink van... Meglátjuk. Ezért írtam, hogy szerintem ez lenne az ideális. Aztán persze sokszor van az életben, hogy az ideálistól bőven eltérőt kell döntenünk.

    válasz erre...

  • Luca 2009.06.04.   13:32

    Luca

    Az írásod első, mondjuk 2/3-al teljesen egyetértek. Legutóbb képviselhettem volna egyesületet a szavazáson, de az általad említett dolgok miatt nem láttam értelmét elmenni (nincs olyan "új" ember, akire lehetne szavazni). A kérdésem: hogyan tudnánk rávenni embereket, hogy vállalják a pozíciót pl. Kindl Gábor? Mi a biztosíték arra, hogy az összeférhetetlenség megvalósul, vagyis megszavazzák?

    válasz erre...