Menü

2013.11.12.     Hozzászólás 0

Sigma kerékpárlámpa teszt

Ragyognak, mint a nap, de nem csak ezért szeretjük...


A Sigma kerékpáros lámpáiban nem is azt imádjuk legjobban, hogy világítanak, hanem azt, hogy Ők készítik az egyik legjobb tartókonzolt. Bármiféle szerszám nélkül, egy mozdulattal stabilan ráreteszelhető a kormányrúdra és a levétel is roppant egyszerű. A konzol és a lámpa kapcsolata viszont modellenként eltérő lehet, de a felfogatás ugyanaz az über technika. Valamennyi lámpát nyugodtan szállíthatod használaton kívül a zsebedben, vagy a táskában, mert a véletlen bekapcsolást megelőző funkció teszi a dolgát.

 

Sigma Roadster
Hétköznapi kerékpározáshoz ajánlott, erős fényű, kétfunkciós (folyamatos, villogó) kerékpáros lámpa, elemtöltöttség-kijelzéssel. Városi használatra az egyik legideálisabb megoldás a Sigma-tól, kedvező árral, de szükség esetén töksötétben is segítséget adó fényerővel.

Sigma Roadster

 

Sigma Lightster
A belépő szintő kerékpárlámpák dizájndíjas üdvöskéje. Letisztult, csinos megjelenés és erős, 20 LUX fényerő, elemtöltöttség-visszajelzés. Az oldalsó betéteknek köszönhetően oldalirányban is láthatóságot biztosít, akár 20 órán keresztül.

Sigma Lightster

 

 

Sigma Speedster
Hogy mitől Speedster lett a lámpa elnevezése, nem tudom, de gyanítom a formájával lehet összefüggésben. A csepp alakú design nekem az időfutam bukósisakokat juttatja eszembe - sajnos a mérete is egy kicsit, de nagyjából ennyi a negatívum amit el lehet mondani erről a Sigma darabról.

 

Sigma Speedster

 

Használhatóság
Kezdjük az alapoknál. A Sigma rögzítése az egyik legpraktikusabb amit a piacon találni, ha városi/országúti használatról van szó. A szerszámmentes rögzítés nagy átmérőjű kormányokra is felszerelhető. 30 mm-ig bátran próbálkozzunk. A le- és felszerelés egy mozdulat. A rögzítőgyűrűt kettévágták, középen csuklóban mozog, és a vége állkapocsszerűen harap egymásba ha felhelyezzük. Az alsón kis fog helyezkedik el, a felsőn pedig bordázat amibe az alsó kapaszkodik. Ha zavar a helye, kb. 2 mp áthelyezni máshova. Briliáns! Lehet, hogy a Speedster elnevezés erre is vonatkozik?

Lopásbiztossága abban merül ki, hogy a rögzítő gyűrűről le lehet csúsztatni a lámpát, és zsebre rakni.

 

Fényerő
230 lumenes led világítja be utunkat. A csóva szórása tapasztalat szerint igen nagy, alakja viszont igen fura. Egy porcica űrlényre emlékeztet, aminek lapos a feje.

A Speedster 230 lumenen ereje alkalmassá teszi, hogy teljes sötét esetére is bátran ajánljuk.

 

Kezelhetőség/funkciók
A bekapcsolás kétszeri rövid gombmegnyomással történik. Ez direkt van így, mielőtt bárki megkérdezné. Ez a biztonsági funkció előzi meg, hogy a táskádban hordva véletlenül megnyomódjék és lemerüljön esetleg felforrósodjon....

A lámpán 3 fényerő van - teljes, normál és energiatakarékos- ami a gomb további nyomogatásával érhető el.
Funkciók közül kiemelhető a folyamatos visszajelzés az akkumulátor töltöttségéről. A lámpa oldalán is van 1-1 kis "vágás" ahol a fény kisejlik. A design mellett gondolom azt a biztonsági funkciót is ellátja, hogy oldalról is láthatóak legyünk.

Bár a gomb keskeny, de kesztyűben is könnyen használatható.

 

Akkumulátor
A Lithium Ion aksi használattól függően 2,5- 9,5 óráig futtatja a lámpánkat. Ami most már minden valamirevaló lámpánál alap, az a környezetbarát feltöltés. A Speedstert is USB-ről tölthetjük.

Javasolt fogy. ár 29 900 Ft.

 

 

Sigma Powerled EVO Pro K-szett
A Sigma megújult lámpája láthatóan azoknak készült, akik komolyra veszik az éjszakai kerékpározást erdőben, hegyi ösvényeken, sziklás-gyökeres terepen is. A 900 lumen fényerő az elődhöz képest 400%-kal (!) erősebb, mint elődje.

 

Sigma Powerled EVO Pro K-szett


Felszerelés, rögzítés, tartozékok
A szett tartozékai lehetővé teszik, hogy egyéni ízlésnek megfelelően rögzítsük a rendszert. Ennek egyik bizonyítéka a sisak-adapter, aminek segítségével fejre is rögzíthetjük a lámpát. Ebben az esetben kifejezetten hasznos lehet az aksihoz való toldókábel, de ugyanezt a kábelt használhatja az is, aki a kormánytól távolabb, mondjuk az alsó vázcsövön szeretné az energiaforrást rögzíteni. Ebben az esetben a kábeleket érdemes lenne elvezetni valahol, amihez speciális, kábel-vezető kötelegelőt is találunk a csomagban.
Az akkumulátorhoz tépőzáras szíjas rögzítést adnak, amihez negyedfordulattal lehet csatlakoztatni az áramforrást. A lámpatestet azzal a konzollal tarthatjuk a kormányon, ami az általunk egyik legjobbnak ítélt gyorsrögzítést kapta. Szépen rácuppan a kormányra, szorosan, de ugyanakkor könnyedén levehető, ha erre szükség van. Erre a konzolra már némileg nehezebben kúszik fel a lámpatest, úgyhogy személy szerint inkább konzolostul szedem le a lámpát, ha már nincs rá szükség.

Az elektromos egységek (aksi, lámpa) csatlakozásától kezdve az aluminium lámpatest masszív felépítésén keresztül a gombok gumiborításáig minden arról árulkodik, hogy extrém, intenzív igénybevételre is bevethető a Sigma Powerled Evo Pro: saras, fröcsögős, porolós és rázós terepre termett.


Működés
A lámpát egyetlen gombbal kezelhetjük. A véletlen bekapcsolás megelőzése érdekében két egymás után kapcsolással durran be a fotonágyú 30%-os teljesítménnyel. Ezután kapcsolgatással válthatunk a funkciók között: 70% > 100% > villogó üzemmód > és kezdődik előlről. Két másodperc folyamatos nyomvatartással pedig kikapcsoljuk a lámpát.

Sajnálom és igazából nem értem a villogó üzemmód létjogosultságát egy nagyfényerejű lámpán, de úgy látszik el kell fogadjam, hogy valamiért ez a trend (talán valahol erre kifejezett igény van? ...nem tudom). Az biztos, hogy már a 30%-os fényerő übereli a legtöbb normál kerékpárlámpát (már azokat, amiket a láthatóságnál többre terveztek), az erősebb fokozatok pedig még egy medvét is képesek lennének felébreszteni téli álmából (ezt egészségügyi okokból nem próbáltam ki élesben).

A 30%-os fényerőt nyugodtan használhatjuk akár álló helyzetben is, nem fog felmelegedni a lámpatest. A 70- és 100%-os teljesítmény viszont már csak menetszéllel járó haladás közben javasolt, különben felmelegszik a rendszer. Szerencsére fejlődött már annyit a technika, hogy a lámpa saját magát óvja meg a túlhevüléstől. Ha 60 foknál melegebbre hevülne a belső szerkezet hőmérséklete, önmagát szabályozza le a lámpa és szép lassan lejjebb csavarja a kakót (ha teljesen lekapcsolja magát, mert annyira rossz a helyzet, akkor a bekapcs gomb pirosan villog). Nem áll meg a tudomány ennyiben, mert amint javul a hőhelyzet, a fényerő automatikusan visszaáll az eredetileg beállított intenzitásra.

A bekapcs-gomb mögötti led további funkciója a többlépcsős akkuállapot-visszajelzés: 50%-os töltöttség alatt zölden világít, 5% alatt pirosan.

Joggal mondhatjuk, hogy ebből az egy gombból kihozták a maximumot, már ami a kommunikácót illeti :)

 

Az XL IION akkuval 30%-os teljesítmény mellett 11 órát is elbóklászhatunk, 70%-on 5, 100%-on 3 óra üzemidőre számíthatunk. Ezzel a kapacitással akár egész éjszaka megállás nélkül lehet tekerni, de gyanítom, hogy én speciel hamarabb elfáradnék, mint az aksi.

 

A komplett szett ára 69.990 Ft XL-es akkuval, sisakkonzollal és a rakat kiegészítő alkatrésszel. A rendszert további lámpákkal bővítheted, külön 29.990 Ft-ért. Az egy kategóriával lentebbi Karma Evo Pro K-szettben 45.990 Ft-ért elvihető.

 

A Sigma kerékpáros lámpákat a BikeFun Hungary Kft-től kaptuk kipróbálásra, köszönjük!

Olvass többet a témáról: sigma, teszt, Kerékpár Lámpa

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.