Menü

2016.09.21.     Hozzászólás 0

SealLine „Urban Shoulder Bag” futártáska

Ha a vízállóság a fontos, ne keress tovább…


Egy igazi bringás nem futamodik holmi eső miatt.

Én legalábbis biztosan nem. Budapesten élek és régen rájöttem, hogy az autós közlekedés maga a halál. Városban kerékpározni gyorsabb, élvezetesebb és „kúlabb” is. Még akkor is, ha elég gyakran elázok. A jó esőruha nagyon fontos, de még fontosabb a vízálló táska. Sok mindent hordok a táskámban, és nagy részük nem köszönné meg, ha elázna. Évek óta koptatok egy TNF futártáskát, ami szinte elnyűhetetlen. De csak szinte. A használat során 1-2 helyen megtört az anyag és a vízálló réteg lefoszlott róla.


Kifejezetten örültem hát, hogy belebotlottam a SealLine kizárólag vízálló táskákat gyártó cégébe, és az általa forgalmazott városi, vízálló futártáskába. Az első őszi munkanapon rögtön kiváló tesztfeltételek fogadtak, ugyanis özönvízszerű eső jelezte, hogy vége a nyaralási szezonnak.

 

Állja a vizet Forrás: Simoon- Mozgásvilág.hu

 

Hosszú évek alatt arra jöttem rá, hogy erős esőzésben a legjobb, ha viszek váltónadrágot és zoknit. Máshol nem szoktam elázni, a jó ruhának köszönhetően. Ennek megfelelően jól tele van pakolva a táskám.

A Sealline táska szabása, formája szép, kompakt. Az anyaga strapabíró, merev. A zárását úgy oldották meg, hogy egy fém kapcsot kell beakasztani egy fülbe. Azaz, 3 fül közül választhatunk, attól függően milyen szorosra akarjuk zárni vagy mennyire van tele a batyu? Ezt Quickclip rendszernek nevezték el, aminek az előnye, hogy egy kézzel is könnyen használható. Annyit megjegyeznék, hogy kiakasztásnál feltétlen igaz ez az állítás, beakasztásnál viszont csak akkor, ha kevés a motyó a táskában.

 

Bepakolás- mennyi fér bele? 

 

Sajnos a legközelebb lévő fülis olyan távol van, hogy abban az esetben, ha szépen megpakoltuk a táskánkat, csak iszonyú erőfeszítések árán lehet bekapcsolni. Ennek megfelelően 2 kézzel kell birkózni vele. A táska szabása, anyaga és ez a záró mechanizmus mind tökéletes az eső elleni védelemben, de megnehezíti a táska zárását, ha ki akarjuk használnia teljes űrtartalmat.

A táska hátoldalán lyukacsos szellőzőrendszer található, amit egy erős hálóval borítottak. A szellőzés mindenképpen plusz pont, ellenben a háló anyaga olyan erős, hogy észrevehetően dörzsöli a hátamat tekerés közben, ha csak egy póló van rajtam. Vastagabb réteg esetén ez nem zavaró.

 

Szellőző hátlap Forrás: Simoon- Mozgásvilág.hu

Van még kép bőven-- Klikk a képre

 

A táskára egy fogantyú is került, ami futártáskáknál nem szokás, és ez egyértelműen pozitívum. Ellenben a viselési komfortot befolyásolja, hogy a fogantyú nem pont a tetején helyezkedik el, hanem kicsit a hátoldal felé el van tolva. Ennek köszönhetően tekerés közben sokszor a hátam és a táska közé kerül és nyomja is azt.
A táskát mindkét irányból lehet hordani, a táska oldalirányú mozgását gátló heveder ugyanis áthelyezhető egyik vagy másik oldalra.

A vállheveder szintén ugyanazzal a szellőzéses megoldással van bélelve, mint a hátrész. A vállheveder állítócsatja az egyik végére van helyezve. Ennek az a gyakorlati hátránya, hogy bringázás közben (ha jobb vállra veszed a táskát a csat hátra kerül) csak akkor tudom állítani, ha előre kerül a csat. Jómagam többször állítom menet közben táskáimat, mert útközben jövök rá, hogy kényelmetlen a viselete. Más és másképpen hordom ha tele van, illetve ha majdnem üres. Ha útközben kikerül valami állítani kell, ha csúszik a csat állítani kell, vagy csak simán, ha olyan napon van, hogy „semmisejó” akkor is állítani kell. Szóval ezt csak egyik irányból tudom megtenni, másik irányból mindig le kell venni a táskát hozzá.

 

Hol van, hol nincs. Csat elhelyezés Forrás: Simoon- Mozgásvilág.hu

 Van még kép bőven-- Klikk a képre

 

Vízállóság

Kétség sem férhet hozzá. Ránézésre is elképzelhetetlen, hogy beázzon. Első alkalommal mikor hordtam, szerencsém volt egy Armageddon típusú esőben tekerni és bőven kiállta a próbát. Ahogy a nagykönyvben meg van írva, a táska felületén sehol egy varrás, mindenhol hegesztést, ragasztást használtak. A külső zseb is vízálló zipzárt kapott. A vízálló, strapabíró anyagot a hátoldaláról sem spórolták ki. Az ilyen merev anyagoknál a tapasztalatom az hogy, hosszútávú használat során, az anyag elrepedezhet ahol megtörik. A Sealline szabása olyan, hogy összesen 2 helyen törik meg, az is a két szélén van.

Sealline futár táska- Belső rész

A belsejében annyi rekesz van, hogy a szétszórtakat is ráveszi a rendrakásra. Külön tetszik a 2 szélén elhelyezett kulacstartó! Így arra is esély van, hogy a félig kiivott sör se boruljon ki, ha arrébb kell gurulni!
Összességében úgy érzem, a tervezők mindent a vízállóságra tettek fel. Kényelmi bakikat simán orvosolni lehet, én pl. a fület kijjebb raknám, és feljebb is elhelyeznék a 3-as zárófülekből, hogy akkor is be tudjuk csukni a táskát ha tele van.

Jön az ősz, és a tél is. Úgy érzem jó barátok leszünk mi ketten…

 

Olvass többet a témáról: seal line, Kerékpáros hátizsák, teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.