Menü

2016.12.19.     Hozzászólás 4

Mitől az egyik legjobb az SKS sárhányója?

Sárhányónak ember ennyire még nem örült


Azt is hihetné az ember, hogy a sárhányó választás a kerékpárra nem egy vasziszdasz. Ám ha magadnak akarod felszerelni és sűrűn szeretnéd használni is, akkor előbb-utóbb megjelennek az igények is.

Pikk-pakk fél nap szerelés

Például nem baj, ha nem igényel fél napot a felszerelése és most még csak nem is túloztam. Kezdve ott, hogy a nagy rakás csavar, bigyó és biszembasz között kiigazodni nem kis kihívás és az még a jobbik eset, ha ezeket gyárilag mellékelték. Ám hiába a sok csavar, van-e a vázadon olyan kialakítás, amivel ezek az izék kompatibilisek és aztán ott van a legdurvábbak legdurvábbika, a méretre vágós tartó pálcák. Csípőfogó, fűrész, reszelő, kisbalta szükségeltetik hozzá és ha szerencséd van, nem vágod véletlenül túl rövidre.

Hogy néz ez ki?

Maradjunk annyiban, hogy egy sárhányó nélküli bringa minden esetben jobban néz ki, mint a felszerelt. De ha már kénytelen vagy felszerelni (mert felmerült az igény, hogy szeretnél szutykos időben is száraz maradni), akkor még mindig nem mindegy, hogy milyen is lesz az összhatás. A saját matt fekete bringámon például elég gányul nézett ki a fényes fekete sárvédő, az alu pálcákról már nem is beszélve. 

A fenti problémáim miatt nagyon lelkes voltam, amikor megkaptam az SKS Bluemels Primus, matt fekete sárhányóját, fekete pálcákkal.

 

SKS Bluemels Primus Forrás: Mozgásvilág.hu

 

Galériához klikk a képre! 

SKS Bluemels Primus

A megjelenés tehát már kipipálva, de emiatt még nem lennék lelkendeznék ennyire. A négy páros pálca helyett stabilan és elegánsan megoldották a masszív rögzítést egy-egy páros pálcával. A csavarok mennyisége és minősége különböző vázkialakításokhoz is megfelelő, mindemellett jól érthető felszerelési útmutatót is mellékeltek a csomaghoz. Visszatérve a pálcához, végre nem kell nyiszatolni, fúrni, faragni, hanem a pálcát fogadó elembe kell éppen annyira becsúsztatni, amennyire szükség van.

 

SKS Bluemels Primus Forrás: Mozgásvilág.hu

Galériához klikk a képre!

 

A szerelés egyszerűségének köszönhetően 45-50 perc alatt készen is voltunk a művelettel és ebben már benne van az agyváltós hátsókerék ki/be rakása és beállítása is. A következő ilyen modellt (mondjuk, ha feleségem ilyet kér karácsonyra) már 20 perc körüli idő alatt is fel tudnám tenni.

ASR

Ezt a modellt is az SKS egyik legjobb alaktrészével, az ASR vészkioldóval szerelték. Ez egy olyan csatlakozó a villa és a sárhányó pálcája között, ami a kerék küllői közé szorult idegen tárgy (mondjuk faág) esetén kiold, megvédve így saját magát a tönkremeneteltől és némileg csökkenti a balesetveszélyt is. Magyarán a gyorskioldó előbb kiold, minthogy olyan mértékű erők hatnának a szerkezetre, ami meghibásodást okozna. Egy-egy ilyen eset után a csatlakozó könnyedén visszapatintható.

 

 

Nyári szezonra le szoktam venni a sárvédőket, anélkül általában csinosabb a masina és ebben az időszakban a sár elleni védekezést megoldom levehetőssel. Ezt azonban lehet fennhagyom, mert elég pöpecül néz ki.

Bővebben az SKS sárvédőkről itt...

Olvass többet a témáról: sks, teszt, sárhányó

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • SiMoon 2016.12.21.   12:45

    SiMoon

    Hát nézd, a cikkírónak eddig is volt sárhányója (mint ahogy írta is), és a cikk terjedelmének jelentős részét a biztonság (videóval illusztrálva) és a szerelhetőség teszi ki. Mindemellett természetes igény, hogy az ember szeretné napi használati tárgyait szépnek látni, ezért ezt (pláne, ha ez egy praktikus és hasznos termék) hibaként felróni nem indokolt. Egyébként, ha már a lánc megóvása olyan fontos, akkor ugyan miért is van jelentősége, hogy milyen célra használod azt a kerékpárt? Az esetleges extra súly ugyanolyan kellemetlen edzés, hobbisportolás, vagy akár napi közlekedés mellett is és a lánc rendszeres (heti, vagy akár sűrűbb) ápolása mellett a sárhányó megléte, vagy nem léte között nincs jelentős különbség. Plusz megjegyzendő, hogy a fenti cikkben is szereplő kerékpárt a lánc olajossá válása nem fenyegeti, lévén nincs rajta lánc, amit olajozni kéne ;)

    válasz erre...

  • AzHofi 2016.12.21.   12:34

    AzHofi

    Nem, hanem úgy értékelem, hogy a cikk írója - szerintem indokolatlanul - az esztétikumot előbbre helyezi sok más dolognál. Például hogy nyárra leveszi a sárvédőt. Tudja-e, hogy a láncra így sokkal több port ver az első kerék még nyáron is, sokkal sűrűbben kell mosni, sűrűbben feketedik be az olaj rajta? Egyébként az országútimon nekem sincs sárvédő, mert az sporteszköz, nem közelekdési, de a túrabringán, a szaladgálóson és a montin is van.

    válasz erre...

  • SiMoon 2016.12.21.   12:26

    SiMoon

    Vagyis úgy értékeled, hogy a cikk fő mondanivalója az, hogy ez a termék szép és egyéb érdemei (mint biztonság, vagy könnyű felszerelhetőség) felett egész egyszerűen elsiklottunk, hovatovább számba se vettük?

    válasz erre...

  • AzHofi 2016.12.21.   12:12

    AzHofi

    ...ahol a divat előbbre való mint a praktikum - ad absurdum a biztonság. A legjobb, vagy a legjobban kinéző sisakod van? :D

    válasz erre...