Menü

2011.09.28.     Hozzászólás 2

Addig világíts ameddig az aksid bírja

A Trelock aksis lámpa ugyanúgy lemerül, mint más hasonló kütyü, de sohasem váratlanul...

Nemrégiben kezünkbe került egy újabb nagyfényerejű kerékpáros lámpa, ami:
- beépített akkumulátorral rendelkezik (kényelmesebb, mint a külön csatlakoztatható és USB-ről is tölthető)
- szabályozható a fényereje (ráadásul 5 fokozatban)
- megvédi magát a túlmelegedéstől (automatikusan kisebb fokozatba kapcsol, ha nagy a hő)
- percre pontos infót ad arról, hogy adott fényerő mellett mennyi ideig bírja az aksi

Külön-külön majdnem az összes speckó tulajdonsággal találkoztam már más kerékpáros lámpáknál, de így egyben még nem nagyon. Ráadásul az utolsó két és fél opció külön említést érdemel.

 

81891-P1120812.JPG

 

Szabályozható fényerő (ez a fél opció)
Ma már ritkaság számba megy - különösen a nagyfényerejű lámpáknál -, hogy egy lámpát bekapcsolok oszt jóvan. Legalább két, de inkább három fokozatban állítani lehet a fényerőt, tehát önmagában ez nem lenne különleges. Ezt tipikusan egy gomb nyomogatásával lehet változtatni, vagyis, ha egy három opciós lámpánál nekem csak kettőre lenne szükségem, akkor is végig kell nyomogatni a felesleges (pl villogó) üzemmódon is. Pedig egy ilyen lámpánál vagy az kell, hogy világítson mint egy UFO, vagy gyorsan le kell tompítani, hogy ne vakuljon meg a szembejövő.
A Trelock LS950 5 (öt) erősségi fokozattal rendelkezik (szerencsére villogni nem tud), amik között egy plusz és egy mínusz gombbal lehet lépkedni (a jeleknek megfelelően, értelemszerűen).

 

81891-P1120813.JPG

 

Túlmelegedés védelem
Gondoltam lecsekkolom, hogy mennyire pontos a beépített időzítő (erről lejjebb bővebben) és mivel híján voltam az időnek, feltekertem turbóra, hogy keveset kelljen várnom. Nem mellesleg arra is kíváncsi voltam, vajon mennyire fog felhevülni a szerkezet. Kb. negyed óra folyamatos világítás után ránéztem és látom, hogy a max 5-ös erősség helyett már csak 4-esen duruzsol és egy C (celsius) ikonka villog, jelzi számomra, hogy: "haver, túlmelegedtem, ezért lejjebb veszem a kakaót". Megtapogattam, tényleg érezni lehetett, hogy meleg, de csak a világítótest feletti kis terület és nem az egész burkolat. Újra kipróbáltam és ismét aktiválódott az önvédelmi funkció, viszont a lámpa weboldalán nem is jelzik külön ezt a funkciót (vagy talán a Trelock Light Guide lenne ez?).

 

81891-P1120814.JPG

 

Akku-töltöttség jelző
Nemcsak azt jelzi, hogy éppen fullon, 3/4ig, vagy félig van az aksi, de percre pontosan megadja, hogy mennyi időm van még hátra adott fényerő mellett világos helyre érni. Ez hozzávetőlegesen 6 és 45 óra között váltakozhat, a fokozattól függően.
Mivel csak korlátozott lehetőségeink voltak a próbálgatásra, így az akku-kapacitást nem tudtuk pontosan ellenőrizni.

A beépített akkut kivétel nélkül tudjuk tölteni USB-n, vagy a - sajnos - csak opcióként beszerezhető hálózati töltő segítségével. Mivel nagyon tisztességes a lámpa üzemideje, így ritkán lesz szükség töltésre, de USB-t használva kb majdnem annyi idő kell fullra feltölteni, mint amennyi idő alatt max fényerőnél lemerül. Elképzelhető, hogy hálózati töltővel gyorsabban jól lakik (legalábbis ezt tapasztaltam hasonló töltési opciós okostelefonomnál).

 

 

A lámpa design-ja amolyan németes, szabályos, kissé szögletes, ez ízlés dolga, hogy szép-e vagy sem. A felrögzítés egy kombinált szíjas-műanyagházas módon történik, sajnos ezt nem volt módunk kipróbálni.

Számomra műszaki cikkeknél furcsa - de már nem először találkozom ilyennel -, hogy a doboz oldalán lévő leírásokon kívül nem találtam a csomagban semmilyen pici füzetkét, technikai leírást. Igaz, hogy jellemzően sosem olvasom el ezeket a fecniket, de egyes esetekben (nem értem, hogy működik, mi a megfelelő üzemi hőmérséklet, működési környezet, stb.) rápillantanék, hogy mit üzen a gyártó. Meglehet ez egy új trend, nem tudom.

 

81891-vidike.jpg

 

Összegzés
Nem ez a legolcsóbb nagyfényerejű lámpa a piacon, de nem is kifejezetten drága. Ha figyelembe vesszük a hosszú üzemidőt, az akkutöltöttség kijelzőt és azt, hogy a szabályozható fényerő miatt városban és erdőben is egyaránt használható, akkor ki lehet jelenteni, hogy jó vétel annak, aki városon kívül és sportoláshoz is ugyanazt a lámpát szeretné használni, mint amit lakott területen belül is.

Specifikáció, ár: klikk ide!

Olvass többet a témáról: teszt, Kerékpár Lámpa

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • SiMoon 2011.12.15.   08:28

    SiMoon

    A villogó lámpával az a baj, hogy villog. Ha mindössze egyetlen kerékpáros lenne az egész városban, akkor nem lenne számottevő, de mire átérek mondjuk este meló után az Árpádhídon, meg kell álljak a végén, mert a villódzástől besül a szemem. Különösen igaz ez a nagyfényerejű lámpáknál, ahol a villogás szabályosan vakságot okoz. Nem mellesleg a KRESZ is folyamatos világítást ír elő. Egy megfelelő fényerejű, folyamatosan világító kerékpáros lámpa kellő láthatóságot biztosít, plusz látni is lehet vele.

     

    A lámpát - mint írtuk - sajnos nem volt alkalmunk teljeskörűen kipróbálni, mert nem kaptunk rá lehetőséget. Azt írtuk le, amit felszerelés nélkül is meg lehet tapasztalni. Az, hogy túlmelegedéskor lejjebb kapcsol, független a tesztkörülményektől.

    válasz erre...

  • t 2011.10.14.   23:14

    t

    Nem tudom miért akkora baj az, ha villog a lámpa. Városban nem azért használok lámpát, hogy lássak, hanem azért, hogy engem vegyenek észre.

    Bár a legérdekesebb dolgokat, mint pl. a rögzítést vagy az akksi élettartamának kijelzőjét nem sikerült kipróbálnotok, azért mostmár biztosan tudjuk, hogy ha meleg a lámpa, akkor visszavesz a fényerőből Tongue out Bár tulajdonképp azt sem igazán, mert nem írtátok, hogy hűtötte-e a menetszél, vagy csak kiraktátok az irodában a napsütötte asztalra.

    Egyáltalán volt ez a lámpa biciklin, vagy csak kivettétek a dobozból és lefotóztátok a cikkhez?

    válasz erre...