Menü

2005.09.22.     Hozzászólás 0

Ismerkedjünk meg a masszázs rejtelmeivel

Túlhajszolt, megfáradt testünknek, sportban edzett izomzatunknak kijár néha egy kis kényeztetés. Mindannyian ismerjük, mégsem tudjuk pontosan, mire jó a masszázs.

Sokan hallottatok már a masszázsról, de nem biztos, hogy mindenki tudja tulajdonképpen mire is alkalmazható. Ez a rövid kis írás a teljesség igénye nélkül szeretne betekintést nyújtani a masszázs rejtelmes világába.


A masszázs a test felületén meghatározott fogásokkal és kezelési céllal alkalmazott mechanikai inger, amelyre kialakuló szervezeti reakció a fizikális válasz. Rendszertanilag a természeti, elsősorban a fizikai energiát felhasználó terápiák csoportjába tartozik, s ezzel a fizioterápia szerves részét képezi. A masszázs ingerei közvetlenül, mechanikai úton és közvetetten az idegrendszer útján hatnak a szervezetünkre. Ezúton befolyásolható a belső szervek funkcionális működése, valamint a szövetek, bőr, kötőszövet, izomszövet állapota. Terápiás hatása alapján fontos szerepet játszik a megelőzésben, a gyógyításban és a rehabilitációban.
Masszázsformák: · Gyógymasszázs. Terápiás céllal alkalmazott kezelő eljárás. · Klasszikus svéd masszázs. Helyi hatású terápia, ami közvetlenül, lokálisan hat a szövetekre, mindig a kezelés területén. (Tulajdonképpen hatásmechanizmus szempontjából ide tartozik a thai masszázs is, csak az a gerinc mobilizálását veszi célba.) · Reflex zóna, kötőszöveti masszázs. Közvetett úton, reflexesen az idegrendszeren keresztül fejti ki hatását. A terápiás hatás nem ott jön létre, ahol kezelünk, hanem távolabb fekvő szervekben és szövetekben. (Hatásmechanizmus szempontjából ide tartozik a shiatsu, akupresszúra, akupunktúra.) · Sport masszázs. Sportteljesítmények fokozására, az izom anyagcserjének növelésére alkalmazott masszázsforma.
A masszázs döntően az izomzatban kialakult görcsös állapotok megszüntetésére javasolható. Ezek az állapotok kialakulhatnak idegi stressztől (ideg becsípődés, ébredés utáni merev nyak), testtartási hibákból (háti, nyaki fájdalmak) és erőltetett sportmozgások (húzódás, izomláz) miatt. A kezeletlen területeken idülté vált fájdalmas izomcsomók alakulnak ki. A kiváltó ok függvényében 8-10 kezeléssel heti 2-3 alkalommal hatásos eredményt lehet elérni.
Forrás: www.szikla.hu

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.