Menü

2007.03.07.     Hozzászólás 0

A fogyókúráról

Lassan búcsút inthetünk a télnek és nem kell már túl sok idő, hogy egyre lengébb öltözetekben rohangáljunk napközben. A legtöbb ember szeretné ha ilyenkor a legjobb formáját mutathatná és ismerősei, vagy alkatilag szerencsésebb barátnői nem rajta gúnyolódnának a „sonkái” vagy sörhasa miatt.

A sikeres fogyókúrához feltétlen szükséges, hogy időben elkezdje az ember.

Ez a cikk nem azért született, hogy egy ezer plusz egyedik, minden eddiginél jobb fogyókúrás módszert ajánljon, sokkal inkább a tisztánlátás kedvéért.

Amint azt már egy korábbi írásunkban közöltük, az emberek különböznek egymástól és a zsír lerakódási szempontok alapján is mindenki teljesen egyedi. Van aki szinte egyáltalán nem hajlamos felesleg felhalmozódásra, akad aki a hasára, más a fenekére, van aki a combjára, vagy az egész felsőtestére, stb. hízik. Értelemszerű, hogy mindenkinek a saját adottságaihoz és céljainak legmegfelelőbb módszert válassz.

A sikeres fogyókúrához a két legfontosabb dolog, amire figyelni KELL:

- A TÁPLÁLKOZÁS

 Legyen szó bármilyen fogyókúráról, a minőségi és megfelelő mennyiségű táplálkozás nélkül elképzelhetetlen a siker. Ha jól választod meg a táplálék mennyiségét, valamint azt rendszeres időközönként (pl.: reggel – délben - este) fogyasztod, garantált az általános fogyás. A elfogyasztott minőségi étel, pedig a narancsbőr leghatékonyabb ellenszere.
Fontos: a diétázóknak rendkívüli módon figyelniük kell, hogy csakis jól összeállított diétás programot kövessenek, mert ellenkező esetben nemcsak a kívánt hatást nem érik el, de még a szervezetüket is károsítják.

- A MOZGÁS

 A zsírégetéshez az aktív testmozgáson át vezet az út. Minden olyan sportág alkalmas a fogyasztásra, ahol a fizikai munka következtében megemelkedik a pulzusszám. A testmozgás során eleinte szénhidrátokból nyeri a szervezet az energiát, majd amikor ezek elfogynak elkezdi a zsírt hasznosítani, égetni. Erre azonban átlagosan 30 percnyi mozgás után kerül sor és csak azután kezdődik meg a zsírégetés. Tehát a tényleges „fogyás” 30 perc mozgás után kezdődik, ezért ajánlott 45-60 perces edzéseket végezni, RENDSZERESEN!


Amennyiben ezt a két dolgot szem előtt tartod, szinte garantált a siker, DE ez hosszas folyamat és kitartást igényel. Óvatosnak kell lenni, amikor kitűzzük a célokat, hiszen ha valaki 15 kilótól szeretne hirtelen megszabadulni, nagy eséllyel kudarcba fullad. Feladja az addigi edzéstervét, étrendjét és ilyenkor hajlamos a szervezet a korábbinál több felesleget magára szedni.


- Mozgásvilág -

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.