Prédikálószék-Vadálló-kövek

Simon Ádám
A Prédikálószék-Vadálló-kövek hossza 7 Km. Az útvonal szintemelkedése 509 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Magyarország egyik legszebb panorámája érhető el a helyenként mászósabb és néhol morcosnak tűnő, de valójában átlagos túrázó számára is könnyedén teljesíthető túraútvonalon.

Prédikálószék-Vadálló-kövek túra

1 - Dömös, Királykúti utca végéből indulunk, eleinte aszfaltúton

2 - Balra könnyen észrevehető a padokkal, gazebo-val és tűzrakóval körbeépített Kazincz-forrás. Innen indul felfelé a piros háromszög jelzés, amit végig követnünk kell (helyenként nagyon kell figyelni, hogy megtaláljuk).

3 - Két útkereszteződés után egy köves emelkedőhöz érünk, ami mellett jobbra véköny ösvény halad. A vékony ösvény tűnik csábítóbbnak, de helyette egyenesen másszunk fel a kavicsokon, összességében jobban járunk (pláne nedves terepviszonyok mellett)

4 - A köves mászás után a Vadálló-kövek következnek, amik végén újra választható a sziklásabb, mászósabb útvonal, vagy balra tőle egy vékony ösvény, ami esős időben szintén nem kényelmes.

5 - A Vadálló köveket elhagyva enyhe emelkedésű ösvény vezet rövidesen úticélunkhoz, a Prédikálószékhez. Érdemes kiélvezni a panorámát.

Prédikálószék-1
A Duna-kanyar a prédikálószéki kilátóról
Forrás: Kakuk András - Mozgásvilág

6 - Ugyanezen az útvonalon vissza vagy ha valaki nem akar a meredek, köves talajon lefele botladozni akkor körtúrára is lehetőség van. Ebben az esetben folytassuk utunkat a piros háromszögön, majd a piros keresztet válasszuk Dömös irányába. Ez a visszaút hosszabb - kb. 8 km ami 2 óra alatt kényelmesen abszolválható -, de lankásabb, kényelmesebb.